Wersja obowiązująca od 2010-11-10
[Sposób prowadzenia demontażu pojazdów] Demontaż pojazdów prowadzi się w sposób polegający na:
1) usunięciu:
a) paliw i płynów eksploatacyjnych, chyba że znajdują się one w przedmiotach wyposażenia lub częściach przeznaczonych do ponownego użycia,
b) czynnika chłodniczego z układu klimatyzacyjnego za pomocą specjalnego urządzenia, bądź zlecenie tej operacji wyspecjalizowanej firmie;
2) wymontowaniu:
a) filtra oleju,
b) przedmiotów wyposażenia i części przeznaczonych do ponownego użycia,
c) akumulatora,
d) zbiornika z gazem bez jego opróżniania, bądź po usunięciu gazu ze zbiornika za pomocą specjalnego urządzenia,
e) (uchylona),
f) katalizatora spalin,
g) kondensatorów z pojazdów wyprodukowanych przed dniem 1 stycznia 1986 r.,
h) elementów zawierających rtęć,
i) szyb,
j) opon,
k) części zawierających metale nieżelazne, jeżeli nie są one oddzielane w następującym po demontażu procesie strzępienia [1] ,
l) [2] nadających się do recyklingu dużych części z tworzyw sztucznych, w szczególności zderzaków, desek rozdzielczych i pojemników na płyny, jeżeli części te nie będą oddzielane w procesie strzępienia w taki sposób, aby mogły być poddane procesom recyklingu;
3) wymontowaniu lub unieszkodliwieniu elementów zawierających materiały wybuchowe poprzez ich wyzwolenie w sposób elektryczny lub mechaniczny wewnątrz lub na zewnątrz pojazdu.
[1] § 11 pkt 2 lit. k) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 września 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 198, poz. 1317). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2010 r.
[2] § 11 pkt 2 lit. l) dodana przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 września 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 198, poz. 1317). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2010 r.
Wersja obowiązująca od 2010-11-10
[Sposób prowadzenia demontażu pojazdów] Demontaż pojazdów prowadzi się w sposób polegający na:
1) usunięciu:
a) paliw i płynów eksploatacyjnych, chyba że znajdują się one w przedmiotach wyposażenia lub częściach przeznaczonych do ponownego użycia,
b) czynnika chłodniczego z układu klimatyzacyjnego za pomocą specjalnego urządzenia, bądź zlecenie tej operacji wyspecjalizowanej firmie;
2) wymontowaniu:
a) filtra oleju,
b) przedmiotów wyposażenia i części przeznaczonych do ponownego użycia,
c) akumulatora,
d) zbiornika z gazem bez jego opróżniania, bądź po usunięciu gazu ze zbiornika za pomocą specjalnego urządzenia,
e) (uchylona),
f) katalizatora spalin,
g) kondensatorów z pojazdów wyprodukowanych przed dniem 1 stycznia 1986 r.,
h) elementów zawierających rtęć,
i) szyb,
j) opon,
k) części zawierających metale nieżelazne, jeżeli nie są one oddzielane w następującym po demontażu procesie strzępienia [1] ,
l) [2] nadających się do recyklingu dużych części z tworzyw sztucznych, w szczególności zderzaków, desek rozdzielczych i pojemników na płyny, jeżeli części te nie będą oddzielane w procesie strzępienia w taki sposób, aby mogły być poddane procesom recyklingu;
3) wymontowaniu lub unieszkodliwieniu elementów zawierających materiały wybuchowe poprzez ich wyzwolenie w sposób elektryczny lub mechaniczny wewnątrz lub na zewnątrz pojazdu.
[1] § 11 pkt 2 lit. k) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 września 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 198, poz. 1317). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2010 r.
[2] § 11 pkt 2 lit. l) dodana przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 września 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 198, poz. 1317). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-08-02 do 2010-11-09
[Sposób prowadzenia demontażu pojazdów] Demontaż pojazdów prowadzi się w sposób polegający na:
1) usunięciu:
a) paliw i płynów eksploatacyjnych, chyba że znajdują się one w przedmiotach wyposażenia lub częściach przeznaczonych do ponownego użycia,
b) czynnika chłodniczego z układu klimatyzacyjnego za pomocą specjalnego urządzenia, bądź zlecenie tej operacji wyspecjalizowanej firmie;
2) wymontowaniu:
a) filtra oleju,
b) przedmiotów wyposażenia i części przeznaczonych do ponownego użycia,
c) akumulatora,
d) zbiornika z gazem bez jego opróżniania, bądź po usunięciu gazu ze zbiornika za pomocą specjalnego urządzenia,
e) [8] (uchylona),
f) katalizatora spalin,
g) kondensatorów z pojazdów wyprodukowanych przed dniem 1 stycznia 1986 r.,
h) elementów zawierających rtęć,
i) szyb,
j) opon,
k) części zawierających metale nieżelazne, jeżeli nie są one oddzielane w następującym po demontażu procesie przetwarzania.
3) [9] wymontowaniu lub unieszkodliwieniu elementów zawierających materiały wybuchowe poprzez ich wyzwolenie w sposób elektryczny lub mechaniczny wewnątrz lub na zewnątrz pojazdu.
[8] § 11 pkt 2 lit. e) uchylona przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 128, poz. 892). Zmiana weszła w życie 2 sierpnia 2007 r.
[9] § 11 pkt 3 dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie minimalnych wymagań dla stacji demontażu oraz sposobu demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 128, poz. 892). Zmiana weszła w życie 2 sierpnia 2007 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-11-03 do 2007-08-01
Demontaż pojazdów prowadzi się w sposób polegający na:
1) usunięciu:
a) paliw i płynów eksploatacyjnych, chyba że znajdują się one w przedmiotach wyposażenia lub częściach przeznaczonych do ponownego użycia,
b) czynnika chłodniczego z układu klimatyzacyjnego za pomocą specjalnego urządzenia, bądź zlecenie tej operacji wyspecjalizowanej firmie;
2) wymontowaniu:
a) filtra oleju,
b) przedmiotów wyposażenia i części przeznaczonych do ponownego użycia,
c) akumulatora,
d) zbiornika z gazem bez jego opróżniania, bądź po usunięciu gazu ze zbiornika za pomocą specjalnego urządzenia,
e) elementów zawierających materiały wybuchowe,
f) katalizatora spalin,
g) kondensatorów z pojazdów wyprodukowanych przed dniem 1 stycznia 1986 r.,
h) elementów zawierających rtęć,
i) szyb,
j) opon,
k) części zawierających metale nieżelazne, jeżeli nie są one oddzielane w następującym po demontażu procesie przetwarzania.