Wersja obowiązująca od 2006-07-25 do 2009-10-08
1. Towarzystwo jest obowiązane do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących działalności towarzystwa, jego sytuacji finansowej lub zarządzania zbiorczym portfelem papierów wartościowych, o:
1) [10] zmniejszeniu wysokości kapitału własnego towarzystwa poniżej poziomu określonego zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy;
2) [11] uzupełnieniu kapitału własnego do poziomu określonego zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy;
3) nabyciu, objęciu lub zbyciu przez towarzystwo akcji lub udziałów w innych podmiotach, z wyłączeniem akcji wchodzących w skład zbiorczego portfela papierów wartościowych;
4) dokonaniu przez towarzystwo wpłat do zbiorczego portfela papierów wartościowych;
5) zawarciu przez towarzystwo we własnym imieniu i na własny rachunek umowy pożyczki lub kredytu albo o emisji obligacji, jeżeli łączna wartość pożyczek, kredytów i zobowiązań wynikających z emisji obligacji przekroczy 5 % wartości kapitałów własnych, a w przypadku umów, z których zobowiązanie może powstać w terminie późniejszym niż dzień zawarcia umowy – o każdorazowym powstaniu zobowiązania wynikającego z tych umów, przekraczającego 5 % wartości kapitałów własnych, oraz o każdym przekroczeniu wielokrotności tego progu;
6) nabyciu puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności w celu ich wniesienia do funduszu sekurytyzacyjnego lub o wniesieniu tej puli lub praw do funduszu sekurytyzacyjnego;
7) zawarciu umowy zobowiązującej do nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, w celu wniesienia do funduszu zamkniętego lub o wniesieniu tych praw do funduszu zamkniętego;
8) nabyciu certyfikatów podporządkowanych;
9) udzieleniu poręczenia za zobowiązania funduszu sekurytyzacyjnego;
10) zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego towarzystwa;
11) zamiarze połączenia z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;
12) połączeniu z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;
13) zamiarze podziału towarzystwa;
14) podziale towarzystwa;
15) akcjonariuszach towarzystwa;
16) aktualnej strukturze grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo;
17) otwarciu likwidacji lub ogłoszeniu upadłości;
18) [12] zmianach w składzie zarządu oraz o zawieszeniu w czynnościach członków zarządu;
19) doradcach inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;
20) zleceniu zarządzania portfelem inwestycyjnym funduszu inwestycyjnego lub jego częścią podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, oraz o rozwiązaniu umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym lub jego częścią;
21) wszczęciu przez towarzystwo postępowania sądowego przeciwko podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonywania umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;
22) wszczęciu przez inwestorów postępowania sądowego przeciwko towarzystwu;
23) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne dokonanych przez towarzystwo w ramach zapisów na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne funduszu, którym towarzystwo zarządza, oraz liczbie nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych;
24) niezebraniu wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych w wysokości określonej w statucie funduszu inwestycyjnego;
25) wpisie lub odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych;
26) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa, w przypadku, o którym mowa w art. 65 ust. 2 pkt 3 ustawy, oraz liczbie jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo;
27) zapisach na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;
28) zdarzeniach powodujących zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych;
29) likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;
30) zmianie regulaminu zbiorczego portfela papierów wartościowych;
31) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie;
32) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi na zlecenie;
33) zmianach w regulaminie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie lub regulaminie usług doradztwa inwestycyjnego;
34) dacie rozpoczęcia i zakończenia pełnienia funkcji przedstawiciela dla funduszy z siedzibą za granicą, wraz z podaniem ich nazw;
35) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu działalności przez oddział towarzystwa utworzony na terytorium państwa członkowskiego;
36) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu wykonywania działalności towarzystwa na terytorium państwa członkowskiego bez tworzenia oddziału;
37) zgłoszonych towarzystwu przez właściwe organy nadzoru państwa członkowskiego nieprawidłowościach w jego działalności;
38) odwołaniu inspektora nadzoru lub osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej z pełnionej funkcji;
39) [13] stanie wykonania założeń przedstawionych w analizie ekonomiczno-finansowej, o której mowa w art. 58 ust. 1 pkt 3 ustawy.
2. [14] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:
1) wysokość wymaganego kapitału własnego towarzystwa, ustalonego zgodnie z:
a) art. 50 ust. 1 ustawy albo
b) art. 50 ust. 2 ustawy z uwzględnieniem art. 50 ust. 3 oraz ust. 4 ustawy;
2) bieżącą wysokość kapitału własnego towarzystwa;
3) różnicę między wysokością wymaganego kapitału własnego a bieżącą wysokością kapitału własnego;
4) opis działań, jakie towarzystwo podjęło lub zamierza podjąć w celu dostosowania kapitału własnego do wymagań określonych w art. 50 ust. 1–4 ustawy.
3. [15] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę uzupełnienia kapitału własnego do wymaganego poziomu;
2) sposób uzupełnienia kapitału własnego;
3) wysokość kapitału własnego towarzystwa po jego uzupełnieniu;
4) różnicę między bieżącą wysokością kapitału własnego a wymaganą wysokością kapitału własnego, zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę i sposób nabycia, objęcia albo zbycia akcji lub udziałów;
2) rodzaj nabytych, objętych lub zbytych aktywów;
3) firmę, siedzibę oraz adres:
a) emitenta nabytych, objętych albo zbytych akcji,
b) podmiotu, którego udziały nabywa, obejmuje albo zbywa towarzystwo;
4) wartość akcji lub udziałów będących przedmiotem transakcji, procentowy udział w kapitale zakładowym danego podmiotu po zawarciu transakcji oraz procentowy udział głosów w organach danego podmiotu na dzień zawarcia transakcji.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania wpłaty;
2) wysokość wpłaconej kwoty;
3) wartość aktywów zbiorczego portfela po dokonanej wpłacie.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę zawarcia umowy pożyczki lub kredytu albo datę rozpoczęcia emisji obligacji;
2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę i adres podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu;
3) wysokość pożyczki lub kredytu;
4) obciążenie majątku związane z pożyczką lub kredytem;
5) termin zwrotu pożyczki lub kredytu;
6) przewidywaną łączną wartość wpływów z emisji oraz koszty emisji;
7) procentowy udział zaciągniętych pożyczek, kredytów i zobowiązań z tytułu emisji obligacji przez towarzystwo w stosunku do kapitału własnego towarzystwa, po zaciągnięciu pożyczki lub kredytu albo emisji obligacji;
8) [16] cel zawarcia umowy.
7. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę nabycia puli wierzytelności albo praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności albo wniesienia tej puli albo praw do funduszu sekurytyzacyjnego;
2) wskazanie strony umowy albo funduszu sekurytyzacyjnego;
3) wartość puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności;
4) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia puli wierzytelności lub praw do świadczeń z określonej puli wierzytelności.
8. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, albo wniesienia tych praw do funduszu zamkniętego;
2) przedmiot umowy;
3) wskazanie strony umowy albo funduszu zamkniętego;
4) wartość przedmiotu umowy;
5) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia przedmiotu umowy.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę i cenę nabycia certyfikatów podporządkowanych;
2) źródło pochodzenia środków na nabycie certyfikatów podporządkowanych.
10. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę udzielenia poręczenia;
2) wartość poręczenia;
3) tytuł poręczenia.
11. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa.
12. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:
1) plan połączenia wraz z dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;
1a) [17] informację o dacie ogłoszenia planu połączenia;
2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:
a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,
b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,
c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;
3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
5) pisemne sprawozdania zarządów łączących się spółek, o których mowa w art. 501 Kodeksu spółek handlowych, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdań jest wymagane;
6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu z działalności spółki (niebędącej innym towarzystwem) łączącej się z towarzystwem, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;
7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu połączenia, w przypadku gdy sporządzenie takiej opinii jest wymagane.
13. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien zawierać:
1) [18] (uchylony);
2) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy każdej z łączących się spółek o łączeniu się spółek;
3) datę wpisania połączenia do właściwego rejestru oraz odpis z tego rejestru.
14. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien zawierać:
1) plan podziału wraz z dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;
1a) [19] informację o dacie ogłoszenia planu podziału;
2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:
a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,
b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,
c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;
3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
5) pisemne sprawozdanie zarządu spółki dzielonej (towarzystwa) i zarządów każdej ze spółek przejmujących, o którym mowa w art. 536 § 1 Kodeksu spółek handlowych;
6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;
7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu podziału.
15. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:
1) [20] (uchylony);
2) kopię uchwał walnego zgromadzenia spółki dzielonej (towarzystwa) oraz każdej ze spółek przejmujących lub spółki nowo zawiązanej w organizacji o podziale, zawierających zgodę spółki przejmującej lub spółki nowo zawiązanej na plan podziału, a także na proponowane zmiany statutu spółki przejmującej;
3) informację o wykreśleniu towarzystwa z rejestru przedsiębiorców oraz odpis z rejestru dotyczący spółki, na którą przeszły zezwolenia udzielone towarzystwu w związku z dokonanym podziałem.
16. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania wpisu w księdze akcyjnej;
2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę, adres oraz kraj siedziby akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;
3) liczbę akcji nabytych lub objętych przez akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;
4) skład akcjonariuszy towarzystwa po dokonaniu nowego wpisu w księdze akcyjnej według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
17. [21] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać opis struktury grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo, według stanu obowiązującego na dzień 31 grudnia, ze wskazaniem firmy (nazwy), adresu i siedziby podmiotów wchodzących w skład grupy, procentowego udziału tych podmiotów w kapitale innych podmiotów należących do grupy oraz procentu ogólnej liczby posiadanych głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub zgromadzeniu wspólników tych podmiotów.
18. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:
1) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa:
a) o rozwiązaniu towarzystwa albo
b) o przeniesieniu jego siedziby za granicę;
2) kopię orzeczenia sądu o rozwiązaniu towarzystwa;
3) kopię postanowienia sądu o ogłoszeniu upadłości towarzystwa;
4) wskazanie innej, przewidzianej prawem lub postanowieniami statutu, przyczyny, która powoduje rozwiązanie towarzystwa.
19. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę i przyczynę odwołania, powołania albo zawieszenia członka zarządu;
2) imię i nazwisko członka zarządu, który został odwołany, powołany albo zawieszony;
3) aktualną listę członków zarządu.
20. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę zawarcia, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy z doradcą inwestycyjnym;
2) liczbę doradców inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;
3) imiona i nazwiska doradców inwestycyjnych.
21. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie firmy, siedziby, kraju siedziby i adresu podmiotu, któremu zlecono zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią, oraz datę rozpoczęcia zarządzania przez ten podmiot portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;
2) wskazanie funduszu, którego umowa dotyczy, oraz zakresu tej umowy (całość lub część portfela inwestycyjnego funduszu);
3) datę rozwiązania umowy oraz przyczynę jej rozwiązania.
22. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie wniesienia pozwu.
23. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie doręczenia pozwu.
24. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie funduszu, na którego jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne towarzystwo złożyło zapis;
2) liczbę nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz procentowy udział tych jednostek lub certyfikatów inwestycyjnych w ogólnej liczbie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych funduszu;
3) wysokość wpłat dokonanych na nabycie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych.
25. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać informację o wielkości zebranych wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych oraz wielkość wpłat określoną w statucie funduszu.
26. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać kopię postanowienia o wpisie lub o odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.
27. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:
1) wartość aktywów netto funduszu w dniu podjęcia przez towarzystwo decyzji o nabyciu jednostek uczestnictwa;
2) datę złożenia zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa i datę jego realizacji;
3) liczbę jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;
4) wartość jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;
5) wartość aktywów netto funduszu po ujęciu w księgach rachunkowych funduszu nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;
6) informację o wartości zrealizowanych zleceń nabycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa przez pozostałych uczestników funduszu w dniu realizacji zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;
7) łączną liczbę jednostek uczestnictwa funduszu posiadaną przez towarzystwo po realizacji zlecenia.
28. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę rozpoczęcia albo zakończenia przyjmowania zapisów na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;
2) liczbę tytułów uczestnictwa przydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych;
3) liczbę uczestników zbiorczego portfela papierów wartościowych;
4) liczbę tytułów uczestnictwa nieprzydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych, które przysługują towarzystwu.
29. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych oraz szczegółowe omówienie tego zdarzenia;
2) datę oraz sposób zmiany składu procentowego zbiorczego portfela papierów wartościowych, procentowy skład zbiorczego portfela papierów wartościowych po dokonaniu zmiany;
3) wartość aktywów netto zbiorczego portfela papierów wartościowych i wartość aktywów netto na tytuł uczestnictwa według ostatniej wyceny przed dniem wystąpienia zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu portfela papierów wartościowych oraz według wyceny aktywów po dokonaniu zmiany, o której mowa w pkt 2;
4) wskazanie zakresu niedostosowania struktury portfela do procentowego udziału poszczególnych kategorii lokat, określonego w regulaminie portfela.
30. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 29, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę rozpoczęcia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;
2) liczbę tytułów uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych, istniejących w dniu rozpoczęcia likwidacji;
3) harmonogram likwidacji – jeżeli nie został opisany w regulaminie zbiorczego portfela papierów wartościowych;
4) datę zakończenia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych.
31. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania zmian w regulaminie;
2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;
3) tekst jednolity regulaminu.
32. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania zmian w regulaminie;
2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;
3) tekst jednolity regulaminu.
33. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 35, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie państwa członkowskiego;
2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;
3) nowy zakres wykonywanej działalności.
34. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie państwa członkowskiego;
2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;
3) nowy zakres wykonywanej działalności.
35. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie nieprawidłowości;
2) szczegółowy opis przyczyn nieprawidłowości;
3) datę wystąpienia nieprawidłowości;
4) datę zgłoszenia towarzystwu nieprawidłowości przez właściwy organ nadzoru państwa członkowskiego;
5) szczegółowy opis działań podjętych w celu usunięcia nieprawidłowości.
36. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 38, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:
1) imię i nazwisko inspektora nadzoru, kopię uchwały zarządu towarzystwa oraz uzasadnienie odwołania inspektora nadzoru z pełnionej funkcji;
2) imię i nazwisko osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej oraz uzasadnienie odwołania tej osoby z pełnionej funkcji.
37. [22] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 39, raport bieżący powinien zawierać:
1) zwięzłą informację o różnicach między założeniami przedstawionymi w analizie ekonomiczno-finansowej a stanem faktycznym, w szczególności w zakresie poniesionych przez towarzystwo kosztów;
2) wyjaśnienie przyczyn zaistnienia odchyleń od wartości prognozowanych w analizie ekonomiczno-finansowej, w tym określenie, czy odchylenie wystąpiło z przyczyn niezależnych od towarzystwa.
[10] § 5 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[11] § 5 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[12] § 5 ust. 1 pkt 18 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[13] § 5 ust. 1 pkt 39 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[14] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[15] § 5 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[16] § 5 ust. 6 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[17] § 5 ust. 12 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[18] § 5 ust. 13 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. e) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[19] § 5 ust. 14 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. f) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[20] § 5 ust. 15 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. g) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[21] § 5 ust. 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. h) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[22] § 5 ust. 37 dodany przez § 1 pkt 2 lit. i) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
Wersja obowiązująca od 2006-07-25 do 2009-10-08
1. Towarzystwo jest obowiązane do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących działalności towarzystwa, jego sytuacji finansowej lub zarządzania zbiorczym portfelem papierów wartościowych, o:
1) [10] zmniejszeniu wysokości kapitału własnego towarzystwa poniżej poziomu określonego zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy;
2) [11] uzupełnieniu kapitału własnego do poziomu określonego zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy;
3) nabyciu, objęciu lub zbyciu przez towarzystwo akcji lub udziałów w innych podmiotach, z wyłączeniem akcji wchodzących w skład zbiorczego portfela papierów wartościowych;
4) dokonaniu przez towarzystwo wpłat do zbiorczego portfela papierów wartościowych;
5) zawarciu przez towarzystwo we własnym imieniu i na własny rachunek umowy pożyczki lub kredytu albo o emisji obligacji, jeżeli łączna wartość pożyczek, kredytów i zobowiązań wynikających z emisji obligacji przekroczy 5 % wartości kapitałów własnych, a w przypadku umów, z których zobowiązanie może powstać w terminie późniejszym niż dzień zawarcia umowy – o każdorazowym powstaniu zobowiązania wynikającego z tych umów, przekraczającego 5 % wartości kapitałów własnych, oraz o każdym przekroczeniu wielokrotności tego progu;
6) nabyciu puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności w celu ich wniesienia do funduszu sekurytyzacyjnego lub o wniesieniu tej puli lub praw do funduszu sekurytyzacyjnego;
7) zawarciu umowy zobowiązującej do nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, w celu wniesienia do funduszu zamkniętego lub o wniesieniu tych praw do funduszu zamkniętego;
8) nabyciu certyfikatów podporządkowanych;
9) udzieleniu poręczenia za zobowiązania funduszu sekurytyzacyjnego;
10) zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego towarzystwa;
11) zamiarze połączenia z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;
12) połączeniu z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;
13) zamiarze podziału towarzystwa;
14) podziale towarzystwa;
15) akcjonariuszach towarzystwa;
16) aktualnej strukturze grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo;
17) otwarciu likwidacji lub ogłoszeniu upadłości;
18) [12] zmianach w składzie zarządu oraz o zawieszeniu w czynnościach członków zarządu;
19) doradcach inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;
20) zleceniu zarządzania portfelem inwestycyjnym funduszu inwestycyjnego lub jego częścią podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, oraz o rozwiązaniu umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym lub jego częścią;
21) wszczęciu przez towarzystwo postępowania sądowego przeciwko podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonywania umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;
22) wszczęciu przez inwestorów postępowania sądowego przeciwko towarzystwu;
23) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne dokonanych przez towarzystwo w ramach zapisów na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne funduszu, którym towarzystwo zarządza, oraz liczbie nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych;
24) niezebraniu wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych w wysokości określonej w statucie funduszu inwestycyjnego;
25) wpisie lub odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych;
26) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa, w przypadku, o którym mowa w art. 65 ust. 2 pkt 3 ustawy, oraz liczbie jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo;
27) zapisach na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;
28) zdarzeniach powodujących zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych;
29) likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;
30) zmianie regulaminu zbiorczego portfela papierów wartościowych;
31) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie;
32) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi na zlecenie;
33) zmianach w regulaminie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie lub regulaminie usług doradztwa inwestycyjnego;
34) dacie rozpoczęcia i zakończenia pełnienia funkcji przedstawiciela dla funduszy z siedzibą za granicą, wraz z podaniem ich nazw;
35) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu działalności przez oddział towarzystwa utworzony na terytorium państwa członkowskiego;
36) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu wykonywania działalności towarzystwa na terytorium państwa członkowskiego bez tworzenia oddziału;
37) zgłoszonych towarzystwu przez właściwe organy nadzoru państwa członkowskiego nieprawidłowościach w jego działalności;
38) odwołaniu inspektora nadzoru lub osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej z pełnionej funkcji;
39) [13] stanie wykonania założeń przedstawionych w analizie ekonomiczno-finansowej, o której mowa w art. 58 ust. 1 pkt 3 ustawy.
2. [14] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:
1) wysokość wymaganego kapitału własnego towarzystwa, ustalonego zgodnie z:
a) art. 50 ust. 1 ustawy albo
b) art. 50 ust. 2 ustawy z uwzględnieniem art. 50 ust. 3 oraz ust. 4 ustawy;
2) bieżącą wysokość kapitału własnego towarzystwa;
3) różnicę między wysokością wymaganego kapitału własnego a bieżącą wysokością kapitału własnego;
4) opis działań, jakie towarzystwo podjęło lub zamierza podjąć w celu dostosowania kapitału własnego do wymagań określonych w art. 50 ust. 1–4 ustawy.
3. [15] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę uzupełnienia kapitału własnego do wymaganego poziomu;
2) sposób uzupełnienia kapitału własnego;
3) wysokość kapitału własnego towarzystwa po jego uzupełnieniu;
4) różnicę między bieżącą wysokością kapitału własnego a wymaganą wysokością kapitału własnego, zgodnie z art. 50 ust. 1–4 ustawy.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę i sposób nabycia, objęcia albo zbycia akcji lub udziałów;
2) rodzaj nabytych, objętych lub zbytych aktywów;
3) firmę, siedzibę oraz adres:
a) emitenta nabytych, objętych albo zbytych akcji,
b) podmiotu, którego udziały nabywa, obejmuje albo zbywa towarzystwo;
4) wartość akcji lub udziałów będących przedmiotem transakcji, procentowy udział w kapitale zakładowym danego podmiotu po zawarciu transakcji oraz procentowy udział głosów w organach danego podmiotu na dzień zawarcia transakcji.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania wpłaty;
2) wysokość wpłaconej kwoty;
3) wartość aktywów zbiorczego portfela po dokonanej wpłacie.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę zawarcia umowy pożyczki lub kredytu albo datę rozpoczęcia emisji obligacji;
2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę i adres podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu;
3) wysokość pożyczki lub kredytu;
4) obciążenie majątku związane z pożyczką lub kredytem;
5) termin zwrotu pożyczki lub kredytu;
6) przewidywaną łączną wartość wpływów z emisji oraz koszty emisji;
7) procentowy udział zaciągniętych pożyczek, kredytów i zobowiązań z tytułu emisji obligacji przez towarzystwo w stosunku do kapitału własnego towarzystwa, po zaciągnięciu pożyczki lub kredytu albo emisji obligacji;
8) [16] cel zawarcia umowy.
7. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę nabycia puli wierzytelności albo praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności albo wniesienia tej puli albo praw do funduszu sekurytyzacyjnego;
2) wskazanie strony umowy albo funduszu sekurytyzacyjnego;
3) wartość puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności;
4) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia puli wierzytelności lub praw do świadczeń z określonej puli wierzytelności.
8. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, albo wniesienia tych praw do funduszu zamkniętego;
2) przedmiot umowy;
3) wskazanie strony umowy albo funduszu zamkniętego;
4) wartość przedmiotu umowy;
5) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia przedmiotu umowy.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę i cenę nabycia certyfikatów podporządkowanych;
2) źródło pochodzenia środków na nabycie certyfikatów podporządkowanych.
10. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę udzielenia poręczenia;
2) wartość poręczenia;
3) tytuł poręczenia.
11. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa.
12. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:
1) plan połączenia wraz z dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;
1a) [17] informację o dacie ogłoszenia planu połączenia;
2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:
a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,
b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,
c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;
3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
5) pisemne sprawozdania zarządów łączących się spółek, o których mowa w art. 501 Kodeksu spółek handlowych, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdań jest wymagane;
6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu z działalności spółki (niebędącej innym towarzystwem) łączącej się z towarzystwem, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;
7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu połączenia, w przypadku gdy sporządzenie takiej opinii jest wymagane.
13. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien zawierać:
1) [18] (uchylony);
2) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy każdej z łączących się spółek o łączeniu się spółek;
3) datę wpisania połączenia do właściwego rejestru oraz odpis z tego rejestru.
14. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien zawierać:
1) plan podziału wraz z dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;
1a) [19] informację o dacie ogłoszenia planu podziału;
2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:
a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,
b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,
c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;
3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
5) pisemne sprawozdanie zarządu spółki dzielonej (towarzystwa) i zarządów każdej ze spółek przejmujących, o którym mowa w art. 536 § 1 Kodeksu spółek handlowych;
6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;
7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu podziału.
15. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:
1) [20] (uchylony);
2) kopię uchwał walnego zgromadzenia spółki dzielonej (towarzystwa) oraz każdej ze spółek przejmujących lub spółki nowo zawiązanej w organizacji o podziale, zawierających zgodę spółki przejmującej lub spółki nowo zawiązanej na plan podziału, a także na proponowane zmiany statutu spółki przejmującej;
3) informację o wykreśleniu towarzystwa z rejestru przedsiębiorców oraz odpis z rejestru dotyczący spółki, na którą przeszły zezwolenia udzielone towarzystwu w związku z dokonanym podziałem.
16. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania wpisu w księdze akcyjnej;
2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę, adres oraz kraj siedziby akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;
3) liczbę akcji nabytych lub objętych przez akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;
4) skład akcjonariuszy towarzystwa po dokonaniu nowego wpisu w księdze akcyjnej według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
17. [21] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać opis struktury grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo, według stanu obowiązującego na dzień 31 grudnia, ze wskazaniem firmy (nazwy), adresu i siedziby podmiotów wchodzących w skład grupy, procentowego udziału tych podmiotów w kapitale innych podmiotów należących do grupy oraz procentu ogólnej liczby posiadanych głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub zgromadzeniu wspólników tych podmiotów.
18. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:
1) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa:
a) o rozwiązaniu towarzystwa albo
b) o przeniesieniu jego siedziby za granicę;
2) kopię orzeczenia sądu o rozwiązaniu towarzystwa;
3) kopię postanowienia sądu o ogłoszeniu upadłości towarzystwa;
4) wskazanie innej, przewidzianej prawem lub postanowieniami statutu, przyczyny, która powoduje rozwiązanie towarzystwa.
19. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę i przyczynę odwołania, powołania albo zawieszenia członka zarządu;
2) imię i nazwisko członka zarządu, który został odwołany, powołany albo zawieszony;
3) aktualną listę członków zarządu.
20. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę zawarcia, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy z doradcą inwestycyjnym;
2) liczbę doradców inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;
3) imiona i nazwiska doradców inwestycyjnych.
21. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie firmy, siedziby, kraju siedziby i adresu podmiotu, któremu zlecono zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią, oraz datę rozpoczęcia zarządzania przez ten podmiot portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;
2) wskazanie funduszu, którego umowa dotyczy, oraz zakresu tej umowy (całość lub część portfela inwestycyjnego funduszu);
3) datę rozwiązania umowy oraz przyczynę jej rozwiązania.
22. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie wniesienia pozwu.
23. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie doręczenia pozwu.
24. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie funduszu, na którego jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne towarzystwo złożyło zapis;
2) liczbę nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz procentowy udział tych jednostek lub certyfikatów inwestycyjnych w ogólnej liczbie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych funduszu;
3) wysokość wpłat dokonanych na nabycie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych.
25. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać informację o wielkości zebranych wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych oraz wielkość wpłat określoną w statucie funduszu.
26. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać kopię postanowienia o wpisie lub o odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.
27. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:
1) wartość aktywów netto funduszu w dniu podjęcia przez towarzystwo decyzji o nabyciu jednostek uczestnictwa;
2) datę złożenia zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa i datę jego realizacji;
3) liczbę jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;
4) wartość jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;
5) wartość aktywów netto funduszu po ujęciu w księgach rachunkowych funduszu nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;
6) informację o wartości zrealizowanych zleceń nabycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa przez pozostałych uczestników funduszu w dniu realizacji zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;
7) łączną liczbę jednostek uczestnictwa funduszu posiadaną przez towarzystwo po realizacji zlecenia.
28. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę rozpoczęcia albo zakończenia przyjmowania zapisów na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;
2) liczbę tytułów uczestnictwa przydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych;
3) liczbę uczestników zbiorczego portfela papierów wartościowych;
4) liczbę tytułów uczestnictwa nieprzydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych, które przysługują towarzystwu.
29. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych oraz szczegółowe omówienie tego zdarzenia;
2) datę oraz sposób zmiany składu procentowego zbiorczego portfela papierów wartościowych, procentowy skład zbiorczego portfela papierów wartościowych po dokonaniu zmiany;
3) wartość aktywów netto zbiorczego portfela papierów wartościowych i wartość aktywów netto na tytuł uczestnictwa według ostatniej wyceny przed dniem wystąpienia zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu portfela papierów wartościowych oraz według wyceny aktywów po dokonaniu zmiany, o której mowa w pkt 2;
4) wskazanie zakresu niedostosowania struktury portfela do procentowego udziału poszczególnych kategorii lokat, określonego w regulaminie portfela.
30. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 29, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę rozpoczęcia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;
2) liczbę tytułów uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych, istniejących w dniu rozpoczęcia likwidacji;
3) harmonogram likwidacji – jeżeli nie został opisany w regulaminie zbiorczego portfela papierów wartościowych;
4) datę zakończenia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych.
31. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania zmian w regulaminie;
2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;
3) tekst jednolity regulaminu.
32. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania zmian w regulaminie;
2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;
3) tekst jednolity regulaminu.
33. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 35, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie państwa członkowskiego;
2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;
3) nowy zakres wykonywanej działalności.
34. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie państwa członkowskiego;
2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;
3) nowy zakres wykonywanej działalności.
35. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie nieprawidłowości;
2) szczegółowy opis przyczyn nieprawidłowości;
3) datę wystąpienia nieprawidłowości;
4) datę zgłoszenia towarzystwu nieprawidłowości przez właściwy organ nadzoru państwa członkowskiego;
5) szczegółowy opis działań podjętych w celu usunięcia nieprawidłowości.
36. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 38, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:
1) imię i nazwisko inspektora nadzoru, kopię uchwały zarządu towarzystwa oraz uzasadnienie odwołania inspektora nadzoru z pełnionej funkcji;
2) imię i nazwisko osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej oraz uzasadnienie odwołania tej osoby z pełnionej funkcji.
37. [22] W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 39, raport bieżący powinien zawierać:
1) zwięzłą informację o różnicach między założeniami przedstawionymi w analizie ekonomiczno-finansowej a stanem faktycznym, w szczególności w zakresie poniesionych przez towarzystwo kosztów;
2) wyjaśnienie przyczyn zaistnienia odchyleń od wartości prognozowanych w analizie ekonomiczno-finansowej, w tym określenie, czy odchylenie wystąpiło z przyczyn niezależnych od towarzystwa.
[10] § 5 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[11] § 5 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[12] § 5 ust. 1 pkt 18 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[13] § 5 ust. 1 pkt 39 dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[14] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[15] § 5 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[16] § 5 ust. 6 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[17] § 5 ust. 12 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[18] § 5 ust. 13 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. e) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[19] § 5 ust. 14 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. f) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[20] § 5 ust. 15 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. g) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[21] § 5 ust. 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. h) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
[22] § 5 ust. 37 dodany przez § 1 pkt 2 lit. i) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie okresowych sprawozdań oraz bieżących informacji dotyczących działalności i sytuacji finansowej towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych dostarczanych przez te podmioty Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Dz.U. Nr 122, poz. 845). Zmiana weszła w życie 25 lipca 2006 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-07-01 do 2006-07-24
1. Towarzystwo jest obowiązane do przekazywania, w formie raportu bieżącego, informacji dotyczących działalności towarzystwa, jego sytuacji finansowej lub zarządzania zbiorczym portfelem papierów wartościowych, o:
1) zmniejszeniu wysokości kapitału własnego towarzystwa poniżej poziomu określonego w art. 50 ust. 1 ustawy;
2) uzupełnieniu kapitału własnego do poziomu określonego w art. 50 ust. 1 ustawy;
3) nabyciu, objęciu lub zbyciu przez towarzystwo akcji lub udziałów w innych podmiotach, z wyłączeniem akcji wchodzących w skład zbiorczego portfela papierów wartościowych;
4) dokonaniu przez towarzystwo wpłat do zbiorczego portfela papierów wartościowych;
5) zawarciu przez towarzystwo we własnym imieniu i na własny rachunek umowy pożyczki lub kredytu albo o emisji obligacji, jeżeli łączna wartość pożyczek, kredytów i zobowiązań wynikających z emisji obligacji przekroczy 5 % wartości kapitałów własnych, a w przypadku umów, z których zobowiązanie może powstać w terminie późniejszym niż dzień zawarcia umowy – o każdorazowym powstaniu zobowiązania wynikającego z tych umów, przekraczającego 5 % wartości kapitałów własnych, oraz o każdym przekroczeniu wielokrotności tego progu;
6) nabyciu puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności w celu ich wniesienia do funduszu sekurytyzacyjnego lub o wniesieniu tej puli lub praw do funduszu sekurytyzacyjnego;
7) zawarciu umowy zobowiązującej do nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, w celu wniesienia do funduszu zamkniętego lub o wniesieniu tych praw do funduszu zamkniętego;
8) nabyciu certyfikatów podporządkowanych;
9) udzieleniu poręczenia za zobowiązania funduszu sekurytyzacyjnego;
10) zatwierdzeniu albo niezatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego towarzystwa;
11) zamiarze połączenia z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;
12) połączeniu z innym towarzystwem albo inną spółką akcyjną;
13) zamiarze podziału towarzystwa;
14) podziale towarzystwa;
15) akcjonariuszach towarzystwa;
16) aktualnej strukturze grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo;
17) otwarciu likwidacji lub ogłoszeniu upadłości;
18) zmianach w składzie zarządu dotyczących członków zarządu niezatwierdzonych przez Komisję oraz o zawieszeniu w czynnościach członków zarządu;
19) doradcach inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;
20) zleceniu zarządzania portfelem inwestycyjnym funduszu inwestycyjnego lub jego częścią podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, oraz o rozwiązaniu umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym lub jego częścią;
21) wszczęciu przez towarzystwo postępowania sądowego przeciwko podmiotom, o których mowa w art. 46 ust. 1–3 ustawy, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonywania umowy o zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;
22) wszczęciu przez inwestorów postępowania sądowego przeciwko towarzystwu;
23) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne dokonanych przez towarzystwo w ramach zapisów na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne funduszu, którym towarzystwo zarządza, oraz liczbie nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych;
24) niezebraniu wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych w wysokości określonej w statucie funduszu inwestycyjnego;
25) wpisie lub odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych;
26) wysokości wpłat na jednostki uczestnictwa, w przypadku, o którym mowa w art. 65 ust. 2 pkt 3 ustawy, oraz liczbie jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo;
27) zapisach na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;
28) zdarzeniach powodujących zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych;
29) likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;
30) zmianie regulaminu zbiorczego portfela papierów wartościowych;
31) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie;
32) dacie rozpoczęcia lub zakończenia działalności w zakresie doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi na zlecenie;
33) zmianach w regulaminie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie lub regulaminie usług doradztwa inwestycyjnego;
34) dacie rozpoczęcia i zakończenia pełnienia funkcji przedstawiciela dla funduszy z siedzibą za granicą, wraz z podaniem ich nazw;
35) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu działalności przez oddział towarzystwa utworzony na terytorium państwa członkowskiego;
36) rozpoczęciu, zmianie zakresu albo zakończeniu wykonywania działalności towarzystwa na terytorium państwa członkowskiego bez tworzenia oddziału;
37) zgłoszonych towarzystwu przez właściwe organy nadzoru państwa członkowskiego nieprawidłowościach w jego działalności;
38) odwołaniu inspektora nadzoru lub osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej z pełnionej funkcji.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, raport bieżący powinien zawierać:
1) wysokość wymaganego kapitału własnego towarzystwa, ustalonego zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem art. 50 ust. 4 ustawy;
2) bieżącą wysokość kapitału własnego towarzystwa;
3) różnicę między wysokością wymaganego kapitału własnego a bieżącą wysokością kapitału własnego;
4) opis działań, jakie towarzystwo podjęło lub zamierza podjąć w celu dostosowania kapitału własnego do wymagań określonych w art. 50 ust. 1 ustawy.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę uzupełnienia kapitału własnego do poziomu określonego w art. 50 ust. 1 ustawy;
2) sposób uzupełnienia kapitału własnego;
3) wysokość kapitału własnego towarzystwa po jego uzupełnieniu;
4) różnicę między bieżącą wysokością kapitału własnego a wymaganą wysokością kapitału własnego, zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę i sposób nabycia, objęcia albo zbycia akcji lub udziałów;
2) rodzaj nabytych, objętych lub zbytych aktywów;
3) firmę, siedzibę oraz adres:
a) emitenta nabytych, objętych albo zbytych akcji,
b) podmiotu, którego udziały nabywa, obejmuje albo zbywa towarzystwo;
4) wartość akcji lub udziałów będących przedmiotem transakcji, procentowy udział w kapitale zakładowym danego podmiotu po zawarciu transakcji oraz procentowy udział głosów w organach danego podmiotu na dzień zawarcia transakcji.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania wpłaty;
2) wysokość wpłaconej kwoty;
3) wartość aktywów zbiorczego portfela po dokonanej wpłacie.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę zawarcia umowy pożyczki lub kredytu albo datę rozpoczęcia emisji obligacji;
2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę i adres podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu;
3) wysokość pożyczki lub kredytu;
4) obciążenie majątku związane z pożyczką lub kredytem;
5) termin zwrotu pożyczki lub kredytu;
6) przewidywaną łączną wartość wpływów z emisji oraz koszty emisji;
7) procentowy udział zaciągniętych pożyczek, kredytów i zobowiązań z tytułu emisji obligacji przez towarzystwo w stosunku do kapitału własnego towarzystwa, po zaciągnięciu pożyczki lub kredytu albo emisji obligacji.
7. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę nabycia puli wierzytelności albo praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności albo wniesienia tej puli albo praw do funduszu sekurytyzacyjnego;
2) wskazanie strony umowy albo funduszu sekurytyzacyjnego;
3) wartość puli wierzytelności lub praw do świadczeń z tytułu puli wierzytelności;
4) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia puli wierzytelności lub praw do świadczeń z określonej puli wierzytelności.
8. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę nabycia praw, o których mowa w art. 147 ust. 1 ustawy, albo wniesienia tych praw do funduszu zamkniętego;
2) przedmiot umowy;
3) wskazanie strony umowy albo funduszu zamkniętego;
4) wartość przedmiotu umowy;
5) wskazanie uiszczonej przez towarzystwo ceny nabycia przedmiotu umowy.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę i cenę nabycia certyfikatów podporządkowanych;
2) źródło pochodzenia środków na nabycie certyfikatów podporządkowanych.
10. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę udzielenia poręczenia;
2) wartość poręczenia;
3) tytuł poręczenia.
11. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, raport bieżący powinien zawierać kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa.
12. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 11, raport bieżący powinien zawierać:
1) plan połączenia wraz z dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;
2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:
a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,
b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,
c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;
3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
5) pisemne sprawozdania zarządów łączących się spółek, o których mowa w art. 501 Kodeksu spółek handlowych, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdań jest wymagane;
6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu z działalności spółki (niebędącej innym towarzystwem) łączącej się z towarzystwem, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;
7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu połączenia, w przypadku gdy sporządzenie takiej opinii jest wymagane.
13. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, raport bieżący powinien zawierać:
1) informację o dacie ogłoszenia planu połączenia;
2) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy każdej z łączących się spółek o łączeniu się spółek;
3) datę wpisania połączenia do właściwego rejestru oraz odpis z tego rejestru.
14. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, raport bieżący powinien zawierać:
1) plan podziału wraz z dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;
2) informację o spółce, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, zawierającą:
a) opis organizacji spółki, wraz ze schematem organizacyjnym,
b) wskazanie przewidywanego składu zarządu i rady nadzorczej,
c) wskazanie doradców inwestycyjnych, których spółka będzie zatrudniać;
3) wskazanie akcjonariuszy, którzy będą posiadać ponad 5 % głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
4) projekt tekstu jednolitego statutu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu;
5) pisemne sprawozdanie zarządu spółki dzielonej (towarzystwa) i zarządów każdej ze spółek przejmujących, o którym mowa w art. 536 § 1 Kodeksu spółek handlowych;
6) sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie zarządu spółki, na którą przejdą zezwolenia udzielone towarzystwu, za trzy ostatnie lata obrotowe, wraz z raportem i opinią biegłego rewidenta, a jeżeli spółka prowadziła działalność krócej – za cały okres działalności;
7) kopię opinii biegłego rewidenta o poprawności i rzetelności planu podziału.
15. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, raport bieżący powinien zawierać:
1) informację o dacie ogłoszenia planu podziału;
2) kopię uchwał walnego zgromadzenia spółki dzielonej (towarzystwa) oraz każdej ze spółek przejmujących lub spółki nowo zawiązanej w organizacji o podziale, zawierających zgodę spółki przejmującej lub spółki nowo zawiązanej na plan podziału, a także na proponowane zmiany statutu spółki przejmującej;
3) informację o wykreśleniu towarzystwa z rejestru przedsiębiorców oraz odpis z rejestru dotyczący spółki, na którą przeszły zezwolenia udzielone towarzystwu w związku z dokonanym podziałem.
16. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania wpisu w księdze akcyjnej;
2) firmę lub imię i nazwisko, siedzibę, adres oraz kraj siedziby akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;
3) liczbę akcji nabytych lub objętych przez akcjonariusza, którego dotyczy wpis w księdze akcyjnej;
4) skład akcjonariuszy towarzystwa po dokonaniu nowego wpisu w księdze akcyjnej według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
17. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, raport bieżący powinien zawierać opis struktury grupy kapitałowej, w skład której wchodzi towarzystwo, według stanu obowiązującego na dzień 30 września każdego roku, ze wskazaniem firmy (nazwy), adresu i siedziby podmiotów wchodzących w skład grupy, procentowego udziału tych podmiotów w kapitale innych podmiotów należących do grupy oraz procentu ogólnej liczby posiadanych głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub zgromadzeniu wspólników tych podmiotów.
18. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 17, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:
1) kopię uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy towarzystwa:
a) o rozwiązaniu towarzystwa albo
b) o przeniesieniu jego siedziby za granicę;
2) kopię orzeczenia sądu o rozwiązaniu towarzystwa;
3) kopię postanowienia sądu o ogłoszeniu upadłości towarzystwa;
4) wskazanie innej, przewidzianej prawem lub postanowieniami statutu, przyczyny, która powoduje rozwiązanie towarzystwa.
19. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 18, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę i przyczynę odwołania, powołania albo zawieszenia członka zarządu;
2) imię i nazwisko członka zarządu, który został odwołany, powołany albo zawieszony;
3) aktualną listę członków zarządu.
20. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 19, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę zawarcia, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy z doradcą inwestycyjnym;
2) liczbę doradców inwestycyjnych zatrudnionych w towarzystwie;
3) imiona i nazwiska doradców inwestycyjnych.
21. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie firmy, siedziby, kraju siedziby i adresu podmiotu, któremu zlecono zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią, oraz datę rozpoczęcia zarządzania przez ten podmiot portfelem inwestycyjnym funduszu lub jego częścią;
2) wskazanie funduszu, którego umowa dotyczy, oraz zakresu tej umowy (całość lub część portfela inwestycyjnego funduszu);
3) datę rozwiązania umowy oraz przyczynę jej rozwiązania.
22. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 21, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie wniesienia pozwu.
23. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 22, raport bieżący powinien zawierać kopię pozwu wraz z informacją o dacie doręczenia pozwu.
24. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 23, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie funduszu, na którego jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne towarzystwo złożyło zapis;
2) liczbę nabytych jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz procentowy udział tych jednostek lub certyfikatów inwestycyjnych w ogólnej liczbie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych funduszu;
3) wysokość wpłat dokonanych na nabycie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych.
25. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 24, raport bieżący powinien zawierać informację o wielkości zebranych wpłat na jednostki uczestnictwa albo na pierwszą emisję certyfikatów inwestycyjnych oraz wielkość wpłat określoną w statucie funduszu.
26. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, raport bieżący powinien zawierać kopię postanowienia o wpisie lub o odmowie wpisu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.
27. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 26, raport bieżący powinien zawierać:
1) wartość aktywów netto funduszu w dniu podjęcia przez towarzystwo decyzji o nabyciu jednostek uczestnictwa;
2) datę złożenia zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa i datę jego realizacji;
3) liczbę jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;
4) wartość jednostek uczestnictwa nabytych przez towarzystwo w wyniku realizacji zlecenia;
5) wartość aktywów netto funduszu po ujęciu w księgach rachunkowych funduszu nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;
6) informację o wartości zrealizowanych zleceń nabycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa przez pozostałych uczestników funduszu w dniu realizacji zlecenia nabycia jednostek uczestnictwa przez towarzystwo;
7) łączną liczbę jednostek uczestnictwa funduszu posiadaną przez towarzystwo po realizacji zlecenia.
28. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 27, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę rozpoczęcia albo zakończenia przyjmowania zapisów na tytuły uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych;
2) liczbę tytułów uczestnictwa przydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych;
3) liczbę uczestników zbiorczego portfela papierów wartościowych;
4) liczbę tytułów uczestnictwa nieprzydzielonych uczestnikom zbiorczego portfela papierów wartościowych, które przysługują towarzystwu.
29. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 28, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu zbiorczego portfela papierów wartościowych oraz szczegółowe omówienie tego zdarzenia;
2) datę oraz sposób zmiany składu procentowego zbiorczego portfela papierów wartościowych, procentowy skład zbiorczego portfela papierów wartościowych po dokonaniu zmiany;
3) wartość aktywów netto zbiorczego portfela papierów wartościowych i wartość aktywów netto na tytuł uczestnictwa według ostatniej wyceny przed dniem wystąpienia zdarzenia powodującego zmianę procentowego składu portfela papierów wartościowych oraz według wyceny aktywów po dokonaniu zmiany, o której mowa w pkt 2;
4) wskazanie zakresu niedostosowania struktury portfela do procentowego udziału poszczególnych kategorii lokat, określonego w regulaminie portfela.
30. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 29, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę rozpoczęcia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych;
2) liczbę tytułów uczestnictwa zbiorczego portfela papierów wartościowych, istniejących w dniu rozpoczęcia likwidacji;
3) harmonogram likwidacji – jeżeli nie został opisany w regulaminie zbiorczego portfela papierów wartościowych;
4) datę zakończenia likwidacji zbiorczego portfela papierów wartościowych.
31. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 30, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania zmian w regulaminie;
2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;
3) tekst jednolity regulaminu.
32. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, raport bieżący powinien zawierać:
1) datę dokonania zmian w regulaminie;
2) wskazanie zmian w regulaminie wraz z uzasadnieniem każdej zmiany;
3) tekst jednolity regulaminu.
33. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 35, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie państwa członkowskiego;
2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;
3) nowy zakres wykonywanej działalności.
34. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 36, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie państwa członkowskiego;
2) datę rozpoczęcia, zmiany zakresu lub zakończenia wykonywania działalności;
3) nowy zakres wykonywanej działalności.
35. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 37, raport bieżący powinien zawierać:
1) wskazanie nieprawidłowości;
2) szczegółowy opis przyczyn nieprawidłowości;
3) datę wystąpienia nieprawidłowości;
4) datę zgłoszenia towarzystwu nieprawidłowości przez właściwy organ nadzoru państwa członkowskiego;
5) szczegółowy opis działań podjętych w celu usunięcia nieprawidłowości.
36. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 38, raport bieżący powinien zawierać odpowiednio:
1) imię i nazwisko inspektora nadzoru, kopię uchwały zarządu towarzystwa oraz uzasadnienie odwołania inspektora nadzoru z pełnionej funkcji;
2) imię i nazwisko osoby zatrudnionej w komórce kontroli wewnętrznej oraz uzasadnienie odwołania tej osoby z pełnionej funkcji.