history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-10-24 do 2005-12-31

[79] (utracił moc).

[79] Ustawa traci moc 24 października 2005 r. z wyjątkiem art. 118-123 oraz art. 123a i 123b i art. 146a, które tracą moc 31 grudnia 2005 r. na podstawie art. 224 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz.U. Nr 183, poz. 1538).

Wersja obowiązująca od 2005-10-24 do 2005-12-31

[79] (utracił moc).

[79] Ustawa traci moc 24 października 2005 r. z wyjątkiem art. 118-123 oraz art. 123a i 123b i art. 146a, które tracą moc 31 grudnia 2005 r. na podstawie art. 224 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz.U. Nr 183, poz. 1538).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-06-23 do 2005-10-23    (Dz.U.2005.111.937 tekst jednolity)

1. Wniosek o udzielenie zezwolenia, o którym mowa w art. 53 ust. 1, zawiera:

1) dane osobowe o członkach zarządu i rady nadzorczej banku, jak również innych osobach, które odpowiadają za rozpoczęcie działalności objętej wnioskiem lub będą nią kierować, ich kwalifikacje zawodowe oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej;

2) nazwę jednostki organizacyjnej banku, w ramach której ma być prowadzona działalność maklerska;

3) w przypadku banku będącego spółką akcyjną – wskazanie akcjonariuszy posiadających co najmniej 10 % ogólnej liczby głosów lub co najmniej 10 % kapitału zakładowego;

4) informacje o podmiotach pozostających w tej samej co wnioskodawca grupie kapitałowej;

5) wskazanie czynności, od wykonywania których bank zamierza rozpocząć działalność maklerską;

6) informację o wysokości funduszy własnych;

7) informację o wysokości funduszu przeznaczonego na prowadzenie działalności maklerskiej;

8) informację o posiadanych urządzeniach telekomunikacyjnych i warunkach lokalowych niezbędnych do prowadzenia działalności maklerskiej;

9) informację o planowanej organizacji działalności maklerskiej;

10) analizę ekonomiczno-finansową możliwości prowadzenia działalności maklerskiej przez pierwsze 3 lata;

11) oświadczenia osób, które będą kierować działalnością maklerską, o niekaralności za przestępstwa określone w art. 22 ust. 1 pkt 3.

2. Do wniosku załącza się:

1) statut banku i wyciąg z właściwego rejestru;

2) ostatnie roczne sprawozdanie finansowe wraz z opinią podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i raportem z tego badania;

3) regulamin organizacyjny i regulamin kontroli wewnętrznej;

3a) regulamin ochrony przepływu informacji poufnych oraz procedury zabezpieczające przed wykorzystywaniem środków pieniężnych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł;

4) regulaminy określające sposób wykonywania czynności wymienionych w ust. 1 pkt 5;

4a) regulamin inwestowania, przez pracowników jednostki organizacyjnej banku prowadzącej działalność maklerską oraz przez osoby kierujące lub nadzorujące działalność tej jednostki, na własny rachunek w instrumenty finansowe;

4b) informacje o sposobach monitorowania i kontroli ryzyka stopy procentowej związanego z całością prowadzonej działalności;

5) listę osób, o których mowa w art. 41.

3. Warunkiem uzyskania zezwolenia jest organizacyjne i finansowe wydzielenie działalności maklerskiej w ramach banku, polegające na:

1) prowadzeniu tej działalności wyłącznie w formie odrębnej jednostki organizacyjnej banku;

2) (uchylony);

3) prowadzeniu odrębnych ksiąg rachunkowych i sporządzaniu odrębnych sprawozdań finansowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

4. (uchylony).

5. Przepisów o wydzieleniu finansowym działalności maklerskiej w ramach banku nie stosuje się do banku prowadzącego działalność maklerską wyłącznie w zakresie przyjmowania i przekazywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych, o których mowa w art. 30 ust. 2 pkt 1.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-05-01 do 2005-06-22

[Wniosek o udzielenie zezwolenia] 1. Wniosek o udzielenie zezwolenia, o którym mowa w art. 53 ust. 1, zawiera:

1) dane osobowe o członkach zarządu i rady nadzorczej banku, jak również innych osobach, które odpowiadają za rozpoczęcie działalności objętej wnioskiem lub będą nią kierować, ich kwalifikacje zawodowe oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej,

2) nazwę jednostki organizacyjnej banku, w ramach której ma być prowadzona działalność maklerska,

3) [113] w przypadku banku będącego spółką akcyjną – wskazanie akcjonariuszy posiadających co najmniej 10% ogólnej liczby głosów lub co najmniej 10% kapitału zakładowego,

4) [114] informacje o podmiotach pozostających w tej samej co wnioskodawca grupie kapitałowej,

5) wskazanie czynności, od wykonywania których bank zamierza rozpocząć działalność maklerską,

6) informację o wysokości funduszy własnych,

7) informację o wysokości funduszu przeznaczonego na prowadzenie działalności maklerskiej,

8) informację o posiadanych urządzeniach telekomunikacyjnych i warunkach lokalowych niezbędnych do prowadzenia działalności maklerskiej,

9) informację o planowanej organizacji działalności maklerskiej,

10) analizę ekonomiczno-finansową możliwości prowadzenia działalności maklerskiej przez pierwsze 3 lata,

11) oświadczenia osób, które będą kierować działalnością maklerską, o niekaralności za przestępstwa określone w art. 22 ust. 1 pkt 3.

2. Do wniosku załącza się:

1) statut banku i wyciąg z właściwego rejestru,

2) ostatnie roczne sprawozdanie finansowe wraz z opinią podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i raportem z tego badania,

3) regulamin organizacyjny i regulamin kontroli wewnętrznej,

3a) regulamin ochrony przepływu informacji poufnych oraz procedury zabezpieczające przed wykorzystywaniem środków pieniężnych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł,

4) regulaminy określające sposób wykonywania czynności wymienionych w ust. 1 pkt 5,

4a) [115] regulamin inwestowania, przez pracowników jednostki organizacyjnej banku prowadzącej działalność maklerską oraz przez osoby kierujące lub nadzorujące działalność tej jednostki, na własny rachunek w instrumenty finansowe,

4b) [116] informacje o sposobach monitorowania i kontroli ryzyka stopy procentowej związanego z całością prowadzonej działalności,

5) listę osób, o których mowa w art. 41.

3. Warunkiem uzyskania zezwolenia jest organizacyjne i finansowe wydzielenie działalności maklerskiej w ramach banku, polegające na:

1) prowadzeniu tej działalności wyłącznie w formie odrębnej jednostki organizacyjnej banku,

2) [117] (uchylony),

3) prowadzeniu odrębnych ksiąg rachunkowych i sporządzaniu odrębnych sprawozdań finansowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

4. (skreślony).

5. [118] Przepisów o wydzieleniu finansowym działalności maklerskiej w ramach banku nie stosuje się do banku prowadzącego działalność maklerską wyłącznie w zakresie przyjmowania i przekazywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych, o których mowa w art. 30 ust. 2 pkt 1.

[113] Art. 54 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 40 lit. a) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 64, poz. 594). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[114] Art. 54 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 40 lit. a) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 64, poz. 594). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[115] Art. 54 ust. 2 pkt 4a dodany przez art. 1 pkt 40 lit. b) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 64, poz. 594). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[116] Art. 54 ust. 2 pkt 4b dodany przez art. 1 pkt 40 lit. b) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 64, poz. 594). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[117] Art. 54 ust. 3 pkt 2 uchylony przez art. 1 pkt 40 lit. c) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 64, poz. 594). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[118] Art. 54 ust. 5 dodany przez art. 1 pkt 40 lit. d) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o zmianie ustawy - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 64, poz. 594). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-05-07 do 2004-04-30    (Dz.U.2002.49.447 tekst jednolity)

[Wniosek o udzielenie zezwolenia] 1. Wniosek o udzielenie zezwolenia, o którym mowa w art. 53 ust. 1, zawiera:

1) dane osobowe o członkach zarządu i rady nadzorczej banku, jak również innych osobach, które odpowiadają za rozpoczęcie działalności objętej wnioskiem lub będą nią kierować, ich kwalifikacje zawodowe oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej,

2) nazwę jednostki organizacyjnej banku, w ramach której ma być prowadzona działalność maklerska,

3) w przypadku banku będącego spółką akcyjną – wskazanie akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu oraz proporcji ich uczestnictwa w kapitale zakładowym banku,

4) informacje o podmiotach dominujących i zależnych wobec wnioskodawcy,

5) wskazanie czynności, od wykonywania których bank zamierza rozpocząć działalność maklerską,

6) informację o wysokości funduszy własnych,

7) informację o wysokości funduszu przeznaczonego na prowadzenie działalności maklerskiej,

8) informację o posiadanych urządzeniach telekomunikacyjnych i warunkach lokalowych niezbędnych do prowadzenia działalności maklerskiej,

9) informację o planowanej organizacji działalności maklerskiej,

10) analizę ekonomiczno-finansową możliwości prowadzenia działalności maklerskiej przez pierwsze 3 lata,

11) oświadczenia osób, które będą kierować działalnością maklerską, o niekaralności za przestępstwa określone w art. 22 ust. 1 pkt 3.

2. Do wniosku załącza się:

1) statut banku i wyciąg z właściwego rejestru,

2) ostatnie roczne sprawozdanie finansowe wraz z opinią podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i raportem z tego badania,

3) regulamin organizacyjny i regulamin kontroli wewnętrznej,

3a) regulamin ochrony przepływu informacji poufnych oraz procedury zabezpieczające przed wykorzystywaniem środków pieniężnych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł,

4) regulaminy określające sposób wykonywania czynności wymienionych w ust. 1 pkt 5,

5) listę osób, o których mowa w art. 41.

3. Warunkiem uzyskania zezwolenia jest organizacyjne i finansowe wydzielenie działalności maklerskiej w ramach banku, polegające na:

1) prowadzeniu tej działalności wyłącznie w formie odrębnej jednostki organizacyjnej banku,

2) prowadzeniu działalności maklerskiej w pomieszczeniach, stanowiskach i za pomocą urządzeń wydzielonych wyłącznie do tej działalności,

3) prowadzeniu odrębnych ksiąg rachunkowych i sporządzaniu odrębnych sprawozdań finansowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

4. (skreślony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-01-15 do 2002-05-06

[Wniosek o udzielenie zezwolenia] 1. Wniosek o udzielenie zezwolenia, o którym mowa w art. 53 ust. 1, zawiera:

1) dane osobowe o członkach zarządu i rady nadzorczej banku, jak również innych osobach, które odpowiadają za rozpoczęcie działalności objętej wnioskiem lub będą nią kierować, ich kwalifikacje zawodowe oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej,

2) nazwę jednostki organizacyjnej banku, w ramach której ma być prowadzona działalność maklerska,

3) w przypadku banku będącego spółką akcyjną - wskazanie akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu oraz proporcji ich uczestnictwa w kapitale zakładowym banku,

4) informacje o podmiotach dominujących i zależnych wobec wnioskodawcy,

5) wskazanie czynności, od wykonywania których bank zamierza rozpocząć działalność maklerską,

6) informację o wysokości funduszy własnych,

7) informację o wysokości funduszu przeznaczonego na prowadzenie działalności maklerskiej,

8) informację o posiadanych urządzeniach telekomunikacyjnych i warunkach lokalowych niezbędnych do prowadzenia działalności maklerskiej,

9) informację o planowanej organizacji działalności maklerskiej,

10) analizę ekonomiczno-finansową możliwości prowadzenia działalności maklerskiej przez pierwsze 3 lata,

11) oświadczenia osób, które będą kierować działalnością maklerską, o niekaralności za przestępstwa określone w art. 22 ust. 1 pkt 3.

2. Do wniosku załącza się:

1) statut banku i wyciąg z właściwego rejestru,

2) ostatnie roczne sprawozdanie finansowe wraz z opinią podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i raportem z tego badania,

3) regulamin organizacyjny i regulamin kontroli wewnętrznej,

3a) regulamin ochrony przepływu informacji poufnych oraz procedury zabezpieczające przed wykorzystywaniem środków pieniężnych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł,

4) regulaminy określające sposób wykonywania czynności wymienionych w ust. 1 pkt 5,

5) listę osób, o których mowa w art. 41.

3. Warunkiem uzyskania zezwolenia jest organizacyjne i finansowe wydzielenie działalności maklerskiej w ramach banku, polegające na:

1) prowadzeniu tej działalności wyłącznie w formie odrębnej jednostki organizacyjnej banku,

2) prowadzeniu działalności maklerskiej w pomieszczeniach, stanowiskach i za pomocą urządzeń wydzielonych wyłącznie do tej działalności,

3) prowadzeniu odrębnych ksiąg rachunkowych i sporządzaniu odrębnych sprawozdań finansowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

4. (skreślony).