Wersja obowiązująca od 2005-12-22 do 2009-03-01
1. [1] Dla celów kontroli obrotu, znakowaniu i barwieniu w sposób określony w ust. 4 podlegają:
1) oleje opałowe, z których 30 % lub więcej objętościowo destyluje przy 350 °C lub których gęstość w temperaturze 15 °C jest niższa od 890 kg/m3, bez względu na symbol PKWiU, sklasyfikowane w pozycji CN 2710 oraz oleje napędowe, oznaczone symbolem PKWiU 23.20.15, objęte kodami CN 2710 19 41, 2710 19 45 lub 2710 19 49 – przeznaczone na cele opałowe,
2) oleje opałowe, z których 30 % lub więcej objętościowo destyluje przy 350 °C oraz których gęstość w temperaturze 15 °C jest niższa od 890 kg/m3, bez względu na symbol PKWiU, sklasyfikowane w pozycji CN 2710 oraz oleje napędowe, oznaczone symbolem PKWiU 23.20.15, objęte kodami CN 2710 19 41, 2710 19 45 lub 2710 19 49 – wykorzystywane do celów żeglugi (włączając rejsy rybackie)
– zwane dalej „wyrobami”.
2. Do znakowania wyrobów stosuje się nieusuwalny znacznik, który jest substancją o nazwie chemicznej N-etylo-N-[2-(1-izobutoxy-etoxy)etylo]azobenzeno-4-amina (Solvent Yellow 124).
3. Do barwienia wyrobów stosuje się, w przypadku ich wykorzystywania:
1) do celów opałowych – substancję typu Solvent Red 164 lub typu Solvent Red 19;
2) do celów żeglugi (włączając rejsy rybackie) – substancję typu Solvent Blue 35.
4. Przez prawidłowo oznaczony i zabarwiony wyrób rozumie się, w przypadku:
1) wyrobów określonych w ust. 3 pkt 1, wyrób, do którego dodano znacznik w ilości nie mniejszej niż 6,0 mg/l znakowanego wyrobu i barwnik typu Solvent Red 164 w ilości nie mniejszej niż 6,6 mg/l barwionego wyrobu lub barwnik typu Solvent Red 19 w ilości nie mniejszej niż 6,3 mg/l barwionego wyrobu;
2) wyrobów określonych w ust. 3 pkt 2, wyrób, do którego dodano znacznik w ilości nie mniejszej niż 6,0 mg/l znakowanego wyrobu i barwnik typu Solvent Blue 35 w ilości nie mniejszej niż 6,0 mg/l barwionego wyrobu.
[1] § 1 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie znakowania i barwienia paliw silnikowych oraz olejów opałowych dla celów kontroli obrotu (Dz.U. Nr 239, poz. 2014). Zmiana weszła w życie 22 grudnia 2005 r.
Wersja obowiązująca od 2005-12-22 do 2009-03-01
1. [1] Dla celów kontroli obrotu, znakowaniu i barwieniu w sposób określony w ust. 4 podlegają:
1) oleje opałowe, z których 30 % lub więcej objętościowo destyluje przy 350 °C lub których gęstość w temperaturze 15 °C jest niższa od 890 kg/m3, bez względu na symbol PKWiU, sklasyfikowane w pozycji CN 2710 oraz oleje napędowe, oznaczone symbolem PKWiU 23.20.15, objęte kodami CN 2710 19 41, 2710 19 45 lub 2710 19 49 – przeznaczone na cele opałowe,
2) oleje opałowe, z których 30 % lub więcej objętościowo destyluje przy 350 °C oraz których gęstość w temperaturze 15 °C jest niższa od 890 kg/m3, bez względu na symbol PKWiU, sklasyfikowane w pozycji CN 2710 oraz oleje napędowe, oznaczone symbolem PKWiU 23.20.15, objęte kodami CN 2710 19 41, 2710 19 45 lub 2710 19 49 – wykorzystywane do celów żeglugi (włączając rejsy rybackie)
– zwane dalej „wyrobami”.
2. Do znakowania wyrobów stosuje się nieusuwalny znacznik, który jest substancją o nazwie chemicznej N-etylo-N-[2-(1-izobutoxy-etoxy)etylo]azobenzeno-4-amina (Solvent Yellow 124).
3. Do barwienia wyrobów stosuje się, w przypadku ich wykorzystywania:
1) do celów opałowych – substancję typu Solvent Red 164 lub typu Solvent Red 19;
2) do celów żeglugi (włączając rejsy rybackie) – substancję typu Solvent Blue 35.
4. Przez prawidłowo oznaczony i zabarwiony wyrób rozumie się, w przypadku:
1) wyrobów określonych w ust. 3 pkt 1, wyrób, do którego dodano znacznik w ilości nie mniejszej niż 6,0 mg/l znakowanego wyrobu i barwnik typu Solvent Red 164 w ilości nie mniejszej niż 6,6 mg/l barwionego wyrobu lub barwnik typu Solvent Red 19 w ilości nie mniejszej niż 6,3 mg/l barwionego wyrobu;
2) wyrobów określonych w ust. 3 pkt 2, wyrób, do którego dodano znacznik w ilości nie mniejszej niż 6,0 mg/l znakowanego wyrobu i barwnik typu Solvent Blue 35 w ilości nie mniejszej niż 6,0 mg/l barwionego wyrobu.
[1] § 1 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie znakowania i barwienia paliw silnikowych oraz olejów opałowych dla celów kontroli obrotu (Dz.U. Nr 239, poz. 2014). Zmiana weszła w życie 22 grudnia 2005 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-06-17 do 2005-12-21
1. Oleje opałowe, z których 30 % lub więcej objętościowo destyluje przy 350 °C oraz których gęstość w temperaturze 15 °C jest niższa od 890 kg/m3, bez względu na symbol PKWiU, sklasyfikowane w pozycji CN 2710 oraz oleje napędowe, oznaczone symbolem PKWiU 23.20.15, objęte kodami CN 2710 19 41, 2710 19 45 lub 2710 19 49 – wykorzystywane do celów opałowych lub do celów żeglugi (wtaczając rejsy rybackie), zwane dalej „wyrobami", podlegają znakowaniu i barwieniu, w sposób określony w ust. 4.
2. Do znakowania wyrobów stosuje się nieusuwalny znacznik, który jest substancją o nazwie chemicznej N-etylo-N-[2-(1-izobutoxy-etoxy)etylo]azobenzeno-4-amina (Solvent Yellow 124).
3. Do barwienia wyrobów stosuje się, w przypadku ich wykorzystywania:
1) do celów opałowych – substancję typu Solvent Red 164 lub typu Solvent Red 19;
2) do celów żeglugi (włączając rejsy rybackie) – substancję typu Solvent Blue 35.
4. Przez prawidłowo oznaczony i zabarwiony wyrób rozumie się, w przypadku:
1) wyrobów określonych w ust. 3 pkt 1, wyrób, do którego dodano znacznik w ilości nie mniejszej niż 6,0 mg/l znakowanego wyrobu i barwnik typu Solvent Red 164 w ilości nie mniejszej niż 6,6 mg/l barwionego wyrobu lub barwnik typu Solvent Red 19 w ilości nie mniejszej niż 6,3 mg/l barwionego wyrobu;
2) wyrobów określonych w ust. 3 pkt 2, wyrób, do którego dodano znacznik w ilości nie mniejszej niż 6,0 mg/l znakowanego wyrobu i barwnik typu Solvent Blue 35 w ilości nie mniejszej niż 6,0 mg/l barwionego wyrobu.