history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2007-09-06 do 2012-09-01

[Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy, wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego] Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy, wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według:

a) płci,

b) roku urodzenia,

c) typów lub rodzajów szkół i placówek oświatowych,

d) klas,

e) [9] rodzajów oddziałów, do których uczęszczają:

– ogólnodostępnych,

– integracyjnych,

– specjalnych,

– przysposabiających do pracy,

– specjalnych przysposabiających do pracy,

– wyrównawczych,

– terapeutycznych,

– dwujęzycznych w gimnazjum lub liceum ogólnokształcącym,

– dwujęzycznych dla mniejszości narodowej lub etnicznej albo społeczności posługującej się językiem regionalnym,

– z językiem nauczania mniejszości narodowej lub etnicznej albo z językiem regionalnym,

– z dodatkową nauką języka mniejszości narodowej lub etnicznej albo języka regionalnego,

– sportowych,

– mistrzostwa sportowego,

– o charakterze eksperymentalnym,

– realizujących program „Międzynarodowej Matury",

– wielozawodowych,

f) profili kształcenia zawodowego w liceach technicznych i profili kształcenia ogólnozawodowego w liceach profilowanych,

g) zawodów, określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, w szkołach i placówkach oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe,

h) zawodów, specjalności i specjalizacji kształcenia w szkołach artystycznych,

i) specjalności kształcenia w nauczycielskich kolegiach języków obcych:

– język angielski,

– język francuski,

– język hiszpański,

– język niemiecki,

– język włoski,

– język rosyjski z językiem angielskim,

j) specjalności kształcenia w kolegiach nauczycielskich:

– pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,

– pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną,

– pedagogika resocjalizacyjna,

– resocjalizacja z wychowaniem fizycznym,

– pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki,

– pedagogika rewalidacyjna w zakresie oligofrenopedagogiki,

– pedagogika rewalidacyjna w zakresie pedagogiki terapeutycznej,

– pedagogika specjalna,

– pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika,

– pedagogika specjalna – rewalidacyjna,

– pedagogika specjalna z edukacją informatyczną,

– pedagogika społeczna,

– pedagogika terapeutyczna i integracyjna,

– pedagogika wczesnoszkolna,

– pedagogika wczesnoszkolna i integracyjna,

– pedagogika wieku dziecięcego,

– pedagogika z wychowaniem fizycznym i zdrowotnym,

– wychowanie przedszkolne,

– nauczanie początkowe z muzyką,

– nauczanie początkowe, kształcenie zintegrowane,

– nauczanie początkowe z wychowaniem przedszkolnym,

– nauczanie początkowe z rozszerzonym programem języka angielskiego,

– edukacja wczesnoszkolna z muzyką,

– edukacja wczesnoszkolna z plastyką,

– edukacja wczesna i przedszkolna,

– edukacja wczesna i technika,

– edukacja wczesna i przyroda,

– edukacja wczesna i sztuka,

– sztuka, edukacja artystyczna,

– matematyka,

– matematyka z informatyką,

– informatyka,

– język polski,

– język polski z historią,

– język polski z muzyką,

– język polski z plastyką,

– wychowanie fizyczne,

– wychowanie fizyczne z informatyką,

– wychowanie fizyczne i zdrowotne,

– inna,

k) [10] specjalnych potrzeb edukacyjnych, wynikających z opinii lub orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3–3b ustawy o systemie oświaty:

– niewidomych,

– słabo widzących,

– niesłyszących,

– słabo słyszących,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,

– z niepełnosprawnością ruchową,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– niedostosowanych społecznie,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– zagrożonych uzależnieniem,

– z zaburzeniami zachowania,

– z autyzmem,

– (uchylony),

– (uchylony),

l) wyników klasyfikowania i promowania:

– promowanych według stanu na koniec poprzedniego roku szkolnego,

– pozostawionych w tej samej klasie według stanu na koniec poprzedniego roku szkolnego,

– powtarzających klasę w bieżącym roku szkolnym,

m) spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego:

– w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej,

– poza przedszkolem lub oddziałem przedszkolnym za zgodą dyrektora szkoły,

– przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych,

n) przyczyn niespełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego:

– z powodu wcześniejszego przyjęcia do szkoły podstawowej,

– z innej przyczyny,

o) spełniania obowiązku szkolnego:

– w szkole, w obwodzie której uczeń mieszka,

– w innej szkole,

– poza szkołą za zgodą dyrektora szkoły,

– przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych,

p) przyczyn niespełniania obowiązku szkolnego:

– z powodu odroczenia,

– z innej przyczyny,

q) rodzaju miejscowości, w której zamieszkują:

– wieś,

– miasto do 5 tys. mieszkańców,

– miasto powyżej 5 tys. mieszkańców,

r) odległości miejsca zamieszkania od przedszkola lub szkoły dzieci obowiązanych do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego, z wyszczególnieniem liczby dzieci, zamieszkałych w odległości większej niż 3 km,

s) odległości miejsca zamieszkania od szkoły uczniów szkół podstawowych i gimnazjów o ustalonych obwodach:

– uczniów klas l–IV szkoły podstawowej, zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

– uczniów klas V i VI szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum, zamieszkałych w odległości od 4 km do 5 km od szkoły,

– uczniów zamieszkałych w odległości większej niż 5 km do 10 km od szkoły,

– uczniów zamieszkałych w odległości większej niż 10 km od szkoły;

2) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju,

b) którym przedłużono okres nauki na etapie edukacyjnym,

c) indywidualnie nauczanych, z wyszczególnieniem liczby uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

d) realizujących indywidualny tok nauki,

e) realizujących indywidualny program nauki,

f) zespołów pozalekcyjnych zajęć wychowawczych w szkołach przy zakładach opieki zdrowotnej i zakładach lecznictwa uzdrowiskowego;

3) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków uczestniczących w zajęciach:

a) rewalidacyjno-wychowawczych,

b) rewalidacyjnych,

c) dydaktyczno-wyrównawczych,

d) specjalistycznych:

– korekcyjno-kompensacyjnych,

– logopedycznych,

– socjoterapeutycznych,

– innych o charakterze terapeutycznym,

e) psychoedukacyjnych,

f) grupowych związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,

g) praktycznej nauki zawodu w formie praktyk zawodowych lub zajęć praktycznych prowadzonych:

– w warsztatach szkolnych,

– w pracowniach szkolnych i szkolnych gospodarstwach pomocniczych,

– w placówkach kształcenia ustawicznego i placówkach kształcenia praktycznego,

– u pracodawców i w indywidualnych gospodarstwach rolnych,

h) nauki języka obcego jako obowiązkowego i jako dodatkowego:

– angielskiego,

– francuskiego,

– hiszpańskiego,

– łacińskiego,

– niemieckiego,

– rosyjskiego,

– włoskiego,

– innego,

i) [11] nauki języka mniejszości narodowej lub etnicznej albo języka regionalnego:

– białoruskiego,

– czeskiego,

– hebrajskiego,

– litewskiego,

– niemieckiego,

– ormiańskiego,

– rosyjskiego,

– słowackiego,

– ukraińskiego,

– łemkowskiego,

– romskiego,

– kaszubskiego,

j) edukacyjnych dodatkowych organizowanych dla uczniów pochodzenia romskiego,

k) świetlicy szkolnej,

l) pozalekcyjnych i pozaszkolnych, o charakterze:

– informatycznym,

– technicznym,

– przedmiotowym,

– artystycznym,

– sportowym,

– turystyczno-krajoznawczym,

– innym;

m) [12] edukacyjnych z zakresu wychowania do życia w rodzinie;

4) liczbie uczniów i słuchaczy będących uczestnikami następujących pozaszkolnych form doskonalenia i dokształcania, prowadzonych w placówkach kształcenia ustawicznego, placówkach kształcenia praktycznego oraz ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego:

a) kursów języka:

– angielskiego,

– francuskiego,

– niemieckiego,

– włoskiego,

– hiszpańskiego,

– rosyjskiego,

– innego,

b) kursów z zakresu informatyki i technologii informacyjno-komunikacyjnych,

c) przyuczających do zawodu,

d) doskonalących w zawodzie,

e) bezpieczeństwa i higieny pracy,

f) przygotowujących do uzyskania uprawnień zawodowych,

g) przygotowujących do egzaminów eksternistycznych,

h) przygotowujących do egzaminów wstępnych do szkół wyższych,

i) pedagogicznych dla instruktorów praktycznej nauki zawodu,

j) przygotowujących do egzaminów kwalifikacyjnych na tytuł zawodowy,

k) kursów zawodowych, których wyniki zaliczane są przy podejmowaniu nauki w szkole dla dorosłych prowadzącej kształcenie zawodowe,

l) kursów zawodowych potwierdzających posiadanie określonych kwalifikacji zawodowych,

m) innych kursów,

n) innych form pozaszkolnych;

5) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego według:

a) płci,

b) roku urodzenia,

c) rodzaju miejscowości, w której zamieszkują:

– wieś,

– miasto do 5 tys. mieszkańców,

– miasto powyżej 5 tys. mieszkańców,

d) profili kształcenia zawodowego w liceach technicznych i profili kształcenia ogólnozawodowego w liceach profilowanych,

e) zawodów, określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe,

f) zawodów, specjalności i specjalizacji kształcenia w szkołach artystycznych,

g) specjalności kształcenia, wymienionych w pkt 1 lit. i, w nauczycielskich kolegiach języków obcych,

h) specjalności kształcenia, wymienionych w pkt 1 lit. j, w kolegiach nauczycielskich;

6) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego, którzy:

a) przystąpili do egzaminu dojrzałości,

b) zdali egzamin dojrzałości, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

c) przystąpili do egzaminu maturalnego,

d) zdali egzamin maturalny, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

e) przystąpili do egzaminu z nauki zawodu lub egzaminu z przygotowania zawodowego,

f) zdali egzamin z nauki zawodu lub egzamin z przygotowania zawodowego, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

g) przystąpili do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,

h) zdali egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

i) zdali egzamin dyplomowy, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

– oraz z wyszczególnieniem liczby absolwentów, którzy ukończyli szkołę w trybie eksternistycznym;

7) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

[9] § 6 pkt 1 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[10] § 6 pkt 1 lit. k) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[11] § 6 pkt 3 lit. i) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[12] § 6 pkt 3 lit. m) dodana przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

Wersja obowiązująca od 2007-09-06 do 2012-09-01

[Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy, wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego] Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy, wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według:

a) płci,

b) roku urodzenia,

c) typów lub rodzajów szkół i placówek oświatowych,

d) klas,

e) [9] rodzajów oddziałów, do których uczęszczają:

– ogólnodostępnych,

– integracyjnych,

– specjalnych,

– przysposabiających do pracy,

– specjalnych przysposabiających do pracy,

– wyrównawczych,

– terapeutycznych,

– dwujęzycznych w gimnazjum lub liceum ogólnokształcącym,

– dwujęzycznych dla mniejszości narodowej lub etnicznej albo społeczności posługującej się językiem regionalnym,

– z językiem nauczania mniejszości narodowej lub etnicznej albo z językiem regionalnym,

– z dodatkową nauką języka mniejszości narodowej lub etnicznej albo języka regionalnego,

– sportowych,

– mistrzostwa sportowego,

– o charakterze eksperymentalnym,

– realizujących program „Międzynarodowej Matury",

– wielozawodowych,

f) profili kształcenia zawodowego w liceach technicznych i profili kształcenia ogólnozawodowego w liceach profilowanych,

g) zawodów, określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, w szkołach i placówkach oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe,

h) zawodów, specjalności i specjalizacji kształcenia w szkołach artystycznych,

i) specjalności kształcenia w nauczycielskich kolegiach języków obcych:

– język angielski,

– język francuski,

– język hiszpański,

– język niemiecki,

– język włoski,

– język rosyjski z językiem angielskim,

j) specjalności kształcenia w kolegiach nauczycielskich:

– pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,

– pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną,

– pedagogika resocjalizacyjna,

– resocjalizacja z wychowaniem fizycznym,

– pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki,

– pedagogika rewalidacyjna w zakresie oligofrenopedagogiki,

– pedagogika rewalidacyjna w zakresie pedagogiki terapeutycznej,

– pedagogika specjalna,

– pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika,

– pedagogika specjalna – rewalidacyjna,

– pedagogika specjalna z edukacją informatyczną,

– pedagogika społeczna,

– pedagogika terapeutyczna i integracyjna,

– pedagogika wczesnoszkolna,

– pedagogika wczesnoszkolna i integracyjna,

– pedagogika wieku dziecięcego,

– pedagogika z wychowaniem fizycznym i zdrowotnym,

– wychowanie przedszkolne,

– nauczanie początkowe z muzyką,

– nauczanie początkowe, kształcenie zintegrowane,

– nauczanie początkowe z wychowaniem przedszkolnym,

– nauczanie początkowe z rozszerzonym programem języka angielskiego,

– edukacja wczesnoszkolna z muzyką,

– edukacja wczesnoszkolna z plastyką,

– edukacja wczesna i przedszkolna,

– edukacja wczesna i technika,

– edukacja wczesna i przyroda,

– edukacja wczesna i sztuka,

– sztuka, edukacja artystyczna,

– matematyka,

– matematyka z informatyką,

– informatyka,

– język polski,

– język polski z historią,

– język polski z muzyką,

– język polski z plastyką,

– wychowanie fizyczne,

– wychowanie fizyczne z informatyką,

– wychowanie fizyczne i zdrowotne,

– inna,

k) [10] specjalnych potrzeb edukacyjnych, wynikających z opinii lub orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3–3b ustawy o systemie oświaty:

– niewidomych,

– słabo widzących,

– niesłyszących,

– słabo słyszących,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,

– z niepełnosprawnością ruchową,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– niedostosowanych społecznie,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– zagrożonych uzależnieniem,

– z zaburzeniami zachowania,

– z autyzmem,

– (uchylony),

– (uchylony),

l) wyników klasyfikowania i promowania:

– promowanych według stanu na koniec poprzedniego roku szkolnego,

– pozostawionych w tej samej klasie według stanu na koniec poprzedniego roku szkolnego,

– powtarzających klasę w bieżącym roku szkolnym,

m) spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego:

– w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej,

– poza przedszkolem lub oddziałem przedszkolnym za zgodą dyrektora szkoły,

– przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych,

n) przyczyn niespełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego:

– z powodu wcześniejszego przyjęcia do szkoły podstawowej,

– z innej przyczyny,

o) spełniania obowiązku szkolnego:

– w szkole, w obwodzie której uczeń mieszka,

– w innej szkole,

– poza szkołą za zgodą dyrektora szkoły,

– przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych,

p) przyczyn niespełniania obowiązku szkolnego:

– z powodu odroczenia,

– z innej przyczyny,

q) rodzaju miejscowości, w której zamieszkują:

– wieś,

– miasto do 5 tys. mieszkańców,

– miasto powyżej 5 tys. mieszkańców,

r) odległości miejsca zamieszkania od przedszkola lub szkoły dzieci obowiązanych do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego, z wyszczególnieniem liczby dzieci, zamieszkałych w odległości większej niż 3 km,

s) odległości miejsca zamieszkania od szkoły uczniów szkół podstawowych i gimnazjów o ustalonych obwodach:

– uczniów klas l–IV szkoły podstawowej, zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

– uczniów klas V i VI szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum, zamieszkałych w odległości od 4 km do 5 km od szkoły,

– uczniów zamieszkałych w odległości większej niż 5 km do 10 km od szkoły,

– uczniów zamieszkałych w odległości większej niż 10 km od szkoły;

2) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju,

b) którym przedłużono okres nauki na etapie edukacyjnym,

c) indywidualnie nauczanych, z wyszczególnieniem liczby uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

d) realizujących indywidualny tok nauki,

e) realizujących indywidualny program nauki,

f) zespołów pozalekcyjnych zajęć wychowawczych w szkołach przy zakładach opieki zdrowotnej i zakładach lecznictwa uzdrowiskowego;

3) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków uczestniczących w zajęciach:

a) rewalidacyjno-wychowawczych,

b) rewalidacyjnych,

c) dydaktyczno-wyrównawczych,

d) specjalistycznych:

– korekcyjno-kompensacyjnych,

– logopedycznych,

– socjoterapeutycznych,

– innych o charakterze terapeutycznym,

e) psychoedukacyjnych,

f) grupowych związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,

g) praktycznej nauki zawodu w formie praktyk zawodowych lub zajęć praktycznych prowadzonych:

– w warsztatach szkolnych,

– w pracowniach szkolnych i szkolnych gospodarstwach pomocniczych,

– w placówkach kształcenia ustawicznego i placówkach kształcenia praktycznego,

– u pracodawców i w indywidualnych gospodarstwach rolnych,

h) nauki języka obcego jako obowiązkowego i jako dodatkowego:

– angielskiego,

– francuskiego,

– hiszpańskiego,

– łacińskiego,

– niemieckiego,

– rosyjskiego,

– włoskiego,

– innego,

i) [11] nauki języka mniejszości narodowej lub etnicznej albo języka regionalnego:

– białoruskiego,

– czeskiego,

– hebrajskiego,

– litewskiego,

– niemieckiego,

– ormiańskiego,

– rosyjskiego,

– słowackiego,

– ukraińskiego,

– łemkowskiego,

– romskiego,

– kaszubskiego,

j) edukacyjnych dodatkowych organizowanych dla uczniów pochodzenia romskiego,

k) świetlicy szkolnej,

l) pozalekcyjnych i pozaszkolnych, o charakterze:

– informatycznym,

– technicznym,

– przedmiotowym,

– artystycznym,

– sportowym,

– turystyczno-krajoznawczym,

– innym;

m) [12] edukacyjnych z zakresu wychowania do życia w rodzinie;

4) liczbie uczniów i słuchaczy będących uczestnikami następujących pozaszkolnych form doskonalenia i dokształcania, prowadzonych w placówkach kształcenia ustawicznego, placówkach kształcenia praktycznego oraz ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego:

a) kursów języka:

– angielskiego,

– francuskiego,

– niemieckiego,

– włoskiego,

– hiszpańskiego,

– rosyjskiego,

– innego,

b) kursów z zakresu informatyki i technologii informacyjno-komunikacyjnych,

c) przyuczających do zawodu,

d) doskonalących w zawodzie,

e) bezpieczeństwa i higieny pracy,

f) przygotowujących do uzyskania uprawnień zawodowych,

g) przygotowujących do egzaminów eksternistycznych,

h) przygotowujących do egzaminów wstępnych do szkół wyższych,

i) pedagogicznych dla instruktorów praktycznej nauki zawodu,

j) przygotowujących do egzaminów kwalifikacyjnych na tytuł zawodowy,

k) kursów zawodowych, których wyniki zaliczane są przy podejmowaniu nauki w szkole dla dorosłych prowadzącej kształcenie zawodowe,

l) kursów zawodowych potwierdzających posiadanie określonych kwalifikacji zawodowych,

m) innych kursów,

n) innych form pozaszkolnych;

5) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego według:

a) płci,

b) roku urodzenia,

c) rodzaju miejscowości, w której zamieszkują:

– wieś,

– miasto do 5 tys. mieszkańców,

– miasto powyżej 5 tys. mieszkańców,

d) profili kształcenia zawodowego w liceach technicznych i profili kształcenia ogólnozawodowego w liceach profilowanych,

e) zawodów, określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe,

f) zawodów, specjalności i specjalizacji kształcenia w szkołach artystycznych,

g) specjalności kształcenia, wymienionych w pkt 1 lit. i, w nauczycielskich kolegiach języków obcych,

h) specjalności kształcenia, wymienionych w pkt 1 lit. j, w kolegiach nauczycielskich;

6) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego, którzy:

a) przystąpili do egzaminu dojrzałości,

b) zdali egzamin dojrzałości, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

c) przystąpili do egzaminu maturalnego,

d) zdali egzamin maturalny, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

e) przystąpili do egzaminu z nauki zawodu lub egzaminu z przygotowania zawodowego,

f) zdali egzamin z nauki zawodu lub egzamin z przygotowania zawodowego, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

g) przystąpili do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,

h) zdali egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

i) zdali egzamin dyplomowy, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

– oraz z wyszczególnieniem liczby absolwentów, którzy ukończyli szkołę w trybie eksternistycznym;

7) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

[9] § 6 pkt 1 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[10] § 6 pkt 1 lit. k) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[11] § 6 pkt 3 lit. i) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[12] § 6 pkt 3 lit. m) dodana przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-01-01 do 2007-09-05

Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy, wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według:

a) płci,

b) roku urodzenia,

c) typów lub rodzajów szkół i placówek oświatowych,

d) klas,

e) rodzajów oddziałów, do których uczęszczają:

– ogólnodostępnych,

– integracyjnych,

– specjalnych,

– przysposabiających do pracy,

– specjalnych przysposabiających do pracy,

– wyrównawczych,

– terapeutycznych,

– dwujęzycznych w gimnazjum lub liceum ogólnokształcącym,

– dwujęzycznych dla mniejszości narodowej,

– z językiem nauczania mniejszości narodowej lub grupy etnicznej,

– z dodatkową nauką języka mniejszości narodowej lub grupy etnicznej,

– sportowych,

– mistrzostwa sportowego,

– o charakterze eksperymentalnym,

– realizujących program „Międzynarodowej Matury",

– wielozawodowych,

f) profili kształcenia zawodowego w liceach technicznych i profili kształcenia ogólnozawodowego w liceach profilowanych,

g) zawodów, określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, w szkołach i placówkach oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe,

h) zawodów, specjalności i specjalizacji kształcenia w szkołach artystycznych,

i) specjalności kształcenia w nauczycielskich kolegiach języków obcych:

– język angielski,

– język francuski,

– język hiszpański,

– język niemiecki,

– język włoski,

– język rosyjski z językiem angielskim,

j) specjalności kształcenia w kolegiach nauczycielskich:

– pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,

– pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną,

– pedagogika resocjalizacyjna,

– resocjalizacja z wychowaniem fizycznym,

– pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki,

– pedagogika rewalidacyjna w zakresie oligofrenopedagogiki,

– pedagogika rewalidacyjna w zakresie pedagogiki terapeutycznej,

– pedagogika specjalna,

– pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika,

– pedagogika specjalna – rewalidacyjna,

– pedagogika specjalna z edukacją informatyczną,

– pedagogika społeczna,

– pedagogika terapeutyczna i integracyjna,

– pedagogika wczesnoszkolna,

– pedagogika wczesnoszkolna i integracyjna,

– pedagogika wieku dziecięcego,

– pedagogika z wychowaniem fizycznym i zdrowotnym,

– wychowanie przedszkolne,

– nauczanie początkowe z muzyką,

– nauczanie początkowe, kształcenie zintegrowane,

– nauczanie początkowe z wychowaniem przedszkolnym,

– nauczanie początkowe z rozszerzonym programem języka angielskiego,

– edukacja wczesnoszkolna z muzyką,

– edukacja wczesnoszkolna z plastyką,

– edukacja wczesna i przedszkolna,

– edukacja wczesna i technika,

– edukacja wczesna i przyroda,

– edukacja wczesna i sztuka,

– sztuka, edukacja artystyczna,

– matematyka,

– matematyka z informatyką,

– informatyka,

– język polski,

– język polski z historią,

– język polski z muzyką,

– język polski z plastyką,

– wychowanie fizyczne,

– wychowanie fizyczne z informatyką,

– wychowanie fizyczne i zdrowotne,

– inna,

k) specjalnych potrzeb edukacyjnych, wynikających z opinii lub orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3–3b ustawy o systemie oświaty:

– niewidomych,

– słabo widzących,

– niesłyszących,

– słabo słyszących,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,

– z niepełnosprawnością ruchową,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– niedostosowanych społecznie,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– zagrożonych uzależnieniem,

– z zaburzeniami zachowania,

– z autyzmem,

– przewlekle chorych,

– z zaburzeniami psychicznymi,

l) wyników klasyfikowania i promowania:

– promowanych według stanu na koniec poprzedniego roku szkolnego,

– pozostawionych w tej samej klasie według stanu na koniec poprzedniego roku szkolnego,

– powtarzających klasę w bieżącym roku szkolnym,

m) spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego:

– w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej,

– poza przedszkolem lub oddziałem przedszkolnym za zgodą dyrektora szkoły,

– przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych,

n) przyczyn niespełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego:

– z powodu wcześniejszego przyjęcia do szkoły podstawowej,

– z innej przyczyny,

o) spełniania obowiązku szkolnego:

– w szkole, w obwodzie której uczeń mieszka,

– w innej szkole,

– poza szkołą za zgodą dyrektora szkoły,

– przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych,

p) przyczyn niespełniania obowiązku szkolnego:

– z powodu odroczenia,

– z innej przyczyny,

q) rodzaju miejscowości, w której zamieszkują:

– wieś,

– miasto do 5 tys. mieszkańców,

– miasto powyżej 5 tys. mieszkańców,

r) odległości miejsca zamieszkania od przedszkola lub szkoły dzieci obowiązanych do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego, z wyszczególnieniem liczby dzieci, zamieszkałych w odległości większej niż 3 km,

s) odległości miejsca zamieszkania od szkoły uczniów szkół podstawowych i gimnazjów o ustalonych obwodach:

– uczniów klas l–IV szkoły podstawowej, zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

– uczniów klas V i VI szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum, zamieszkałych w odległości od 4 km do 5 km od szkoły,

– uczniów zamieszkałych w odległości większej niż 5 km do 10 km od szkoły,

– uczniów zamieszkałych w odległości większej niż 10 km od szkoły;

2) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju,

b) którym przedłużono okres nauki na etapie edukacyjnym,

c) indywidualnie nauczanych, z wyszczególnieniem liczby uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

d) realizujących indywidualny tok nauki,

e) realizujących indywidualny program nauki,

f) zespołów pozalekcyjnych zajęć wychowawczych w szkołach przy zakładach opieki zdrowotnej i zakładach lecznictwa uzdrowiskowego;

3) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków uczestniczących w zajęciach:

a) rewalidacyjno-wychowawczych,

b) rewalidacyjnych,

c) dydaktyczno-wyrównawczych,

d) specjalistycznych:

– korekcyjno-kompensacyjnych,

– logopedycznych,

– socjoterapeutycznych,

– innych o charakterze terapeutycznym,

e) psychoedukacyjnych,

f) grupowych związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,

g) praktycznej nauki zawodu w formie praktyk zawodowych lub zajęć praktycznych prowadzonych:

– w warsztatach szkolnych,

– w pracowniach szkolnych i szkolnych gospodarstwach pomocniczych,

– w placówkach kształcenia ustawicznego i placówkach kształcenia praktycznego,

– u pracodawców i w indywidualnych gospodarstwach rolnych,

h) nauki języka obcego jako obowiązkowego i jako dodatkowego:

– angielskiego,

– francuskiego,

– hiszpańskiego,

– łacińskiego,

– niemieckiego,

– rosyjskiego,

– włoskiego,

– innego,

i) nauki języka mniejszości narodowej lub grupy etnicznej:

– białoruskiego,

– czeskiego,

– greckiego,

– hebrajskiego,

– kaszubskiego,

– litewskiego,

– łemkowskiego,

– niemieckiego,

– ormiańskiego

– słowackiego,

– ukraińskiego,

– innego,

j) edukacyjnych dodatkowych organizowanych dla uczniów pochodzenia romskiego,

k) świetlicy szkolnej,

l) pozalekcyjnych i pozaszkolnych, o charakterze:

– informatycznym,

– technicznym,

– przedmiotowym,

– artystycznym,

– sportowym,

– turystyczno-krajoznawczym,

– innym;

4) liczbie uczniów i słuchaczy będących uczestnikami następujących pozaszkolnych form doskonalenia i dokształcania, prowadzonych w placówkach kształcenia ustawicznego, placówkach kształcenia praktycznego oraz ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego:

a) kursów języka:

– angielskiego,

– francuskiego,

– niemieckiego,

– włoskiego,

– hiszpańskiego,

– rosyjskiego,

– innego,

b) kursów z zakresu informatyki i technologii informacyjno-komunikacyjnych,

c) przyuczających do zawodu,

d) doskonalących w zawodzie,

e) bezpieczeństwa i higieny pracy,

f) przygotowujących do uzyskania uprawnień zawodowych,

g) przygotowujących do egzaminów eksternistycznych,

h) przygotowujących do egzaminów wstępnych do szkół wyższych,

i) pedagogicznych dla instruktorów praktycznej nauki zawodu,

j) przygotowujących do egzaminów kwalifikacyjnych na tytuł zawodowy,

k) kursów zawodowych, których wyniki zaliczane są przy podejmowaniu nauki w szkole dla dorosłych prowadzącej kształcenie zawodowe,

l) kursów zawodowych potwierdzających posiadanie określonych kwalifikacji zawodowych,

m) innych kursów,

n) innych form pozaszkolnych;

5) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego według:

a) płci,

b) roku urodzenia,

c) rodzaju miejscowości, w której zamieszkują:

– wieś,

– miasto do 5 tys. mieszkańców,

– miasto powyżej 5 tys. mieszkańców,

d) profili kształcenia zawodowego w liceach technicznych i profili kształcenia ogólnozawodowego w liceach profilowanych,

e) zawodów, określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe,

f) zawodów, specjalności i specjalizacji kształcenia w szkołach artystycznych,

g) specjalności kształcenia, wymienionych w pkt 1 lit. i, w nauczycielskich kolegiach języków obcych,

h) specjalności kształcenia, wymienionych w pkt 1 lit. j, w kolegiach nauczycielskich;

6) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego, którzy:

a) przystąpili do egzaminu dojrzałości,

b) zdali egzamin dojrzałości, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

c) przystąpili do egzaminu maturalnego,

d) zdali egzamin maturalny, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

e) przystąpili do egzaminu z nauki zawodu lub egzaminu z przygotowania zawodowego,

f) zdali egzamin z nauki zawodu lub egzamin z przygotowania zawodowego, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

g) przystąpili do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,

h) zdali egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

i) zdali egzamin dyplomowy, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

– oraz z wyszczególnieniem liczby absolwentów, którzy ukończyli szkołę w trybie eksternistycznym;

7) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.