history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2007-09-06 do 2012-09-01

[Rozwinięcie] Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera także dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy ulegli wypadkom pozostając pod opieką szkoły lub placówki oświatowej, z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:

a) płci,

b) rodzaju uszkodzenia ciała:

– złamania,

– zwichnięcia, skręcenia,

– urazy wewnętrzne,

– rany zewnętrzne, rozerwania,

– utrata części ciała,

– stłuczenia, zmiażdżenia,

– oparzenia,

– zatrucia,

– inne,

c) części ciała, która uległa uszkodzeniu:

– głowa,

– tułów,

– oczy,

– kończyny,

– inna,

d) miejsca, w którym zdarzył się wypadek:

– sala lekcyjna, pracownia szkolna,

– korytarz, schody,

– sala gimnastyczna,

– boisko, plac gier i zabaw,

– warsztaty szkolne, pracownia zajęć praktycznych,

– ulica, droga,

– inne,

e) rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce:

– wychowanie fizyczne,

– zajęcia praktyczno-techniczne,

– praktyczna nauka zawodu,

– inne zajęcia edukacyjne,

– przerwy międzylekcyjne,

– wycieczki i inne formy wypoczynku,

– inne zajęcia,

f) przyczyny wypadku:

– zły stan techniczny obiektów,

– zły stan techniczny maszyn i urządzeń,

– zły stan techniczny wyposażenia, sprzętów,

– niewłaściwe zabezpieczenie maszyn i urządzeń,

– niewłaściwe zabezpieczenie klatek schodowych i korytarzy,

– brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej,

– brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem,

– prowadzenie zajęć niezgodnie z programem,

– niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami,

– nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

– zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć,

– pobicie, umyślne uderzenie,

– uderzenie nieumyślne,

– nieuwaga,

– inna przyczyna;

2) [13] liczbie uczniów i słuchaczy korzystających z poszczególnych form pomocy materialnej dla uczniów:

a) otrzymujących stypendia szkolne,

b) otrzymujących zasiłki szkolne,

c) otrzymujących stypendia o charakterze motywacyjnym:

– stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,

– stypendium Prezesa Rady Ministrów,

– stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

– stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

d) zwolnionych całkowicie lub częściowo z opłat za posiłki w stołówce szkoły lub placówki oświatowej,

e) korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów zakwaterowania:

– w internacie,

– bursie,

– na stancji,

f) przewidzianych w rządowych programach wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

g) przewidzianych w regionalnych lub lokalnych programach:

– wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

– wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży,

h) otrzymujących stypendia przyznawane przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;

3) liczbie uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży korzystających z wypoczynku w okresie ferii letnich i ferii zimowych, z wyszczególnieniem mieszkających na wsi:

a) zorganizowanego, poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą,

b) zorganizowanego w miejscu zamieszkania,

c) niezorganizowanego, poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą;

4) liczbie uczniów i wychowanków, którzy są dowożeni lub otrzymują zwrot kosztów przejazdu na podstawie art. 17 ust. 3 i 3a ustawy o systemie oświaty:

a) zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

b) zamieszkałych w odległości większej niż 5 km od szkoły,

c) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

5) [14] liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków korzystających z usług poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, według rodzajów tych usług:

a) diagnozy:

– psychologicznej,

– pedagogicznej,

– logopedycznej,

– lekarskiej,

b) form pomocy bezpośredniej:

– zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

– terapii logopedycznej,

– psychoterapii,

– socjoterapii,

– zajęć z uczniami zdolnymi,

– terapii dla zagrożonych uzależnieniem,

– zajęć grupowych aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,

– indywidualnych porad zawodowych na podstawie badań,

– indywidualnych porad zawodowych bez badań,

– ćwiczeń rehabilitacyjnych,

– innych form pomocy indywidualnej,

– innych form pomocy grupowej,

– mediacji i negocjacji,

– zajęć psychoedukacyjnych prowadzonych w szkołach i placówkach oświatowych,

c) porad bez badań,

d) porad po badaniach przesiewowych,

e) badań przesiewowych słuchu w ramach programu „Słyszę”,

f) badań przesiewowych wzroku w ramach programu „Widzę”,

g) badań przesiewowych mowy w ramach programu „Mówię”,

h) porad udzielonych w Młodzieżowym Telefonie Zaufania;

6) [15] liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała:

a) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z wyszczególnieniem uczniów, słuchaczy i wychowanków:

– niesłyszących i słabosłyszących,

– niewidomych i słabowidzących,

– z niepełnosprawnością ruchową,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z autyzmem.

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– niedostosowanych społecznie,

– z zaburzeniami zachowania,

– zagrożonych uzależnieniem,

b) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

c) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,

d) orzeczenie odmowne, stwierdzające brak potrzeby kształcenia specjalnego, potrzeby zajęć rewalidacyjno-wychowawczych albo indywidualnego nauczania,

e) orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania,

f) orzeczenie wydane w wyniku odwołania do kuratora oświaty,

g) opinię w sprawie:

– wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,

– wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,

– odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,

– promowania ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej w ciągu roku szkolnego,

– pozostawienia ucznia klasy I–III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej programowo klasie,

– gotowości szkolnej dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym w szkole podstawowej,

– zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego,

– objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

– dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej do indywidualnych potrzeb ucznia,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb ucznia,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości do indywidualnych potrzeb absolwenta,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb absolwenta,

– udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

– przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,

– pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,

– udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,

– braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,

– objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu,

– objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowej,

– innej;

7) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy nie są obywatelami polskimi, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) [16] posiadających obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – Strony Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej,

b) korzystających z dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego,

c) korzystających z nauki języka i kultury kraju pochodzenia;

d) [17] którym udzielono zezwolenia na osiedlenie się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

e) [18] którym nadano status uchodźcy,

f) [19] którym udzielono zgody na pobyt tolerowany,

g) [20] którym udzielono ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

h) [21] którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony,

i) [22] którzy są dziećmi osób ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy;

8) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących dziećmi repatriantów, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków biorących udział w dodatkowych zajęciach dla dzieci repatriantów;

9) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy szkołę niższego szczebla ukończyli w poprzednim roku szkolnym;

10) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.3)) uczęszczających do szkół dla dorosłych;

11) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy są młodocianymi pracownikami;

12) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy uzyskali kartę rowerową lub motorowerową;

13) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według stanu w dniu zakończenia poprzedniego roku szkolnego.

[13] § 7 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[14] § 7 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[15] § 7 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[16] § 7 pkt 7 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[17] § 7 pkt 7 lit. d) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[18] § 7 pkt 7 lit. e) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[19] § 7 pkt 7 lit. f) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[20] § 7 pkt 7 lit. g) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[21] § 7 pkt 7 lit. h) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[22] § 7 pkt 7 lit. i) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

Wersja obowiązująca od 2007-09-06 do 2012-09-01

[Rozwinięcie] Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera także dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy ulegli wypadkom pozostając pod opieką szkoły lub placówki oświatowej, z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:

a) płci,

b) rodzaju uszkodzenia ciała:

– złamania,

– zwichnięcia, skręcenia,

– urazy wewnętrzne,

– rany zewnętrzne, rozerwania,

– utrata części ciała,

– stłuczenia, zmiażdżenia,

– oparzenia,

– zatrucia,

– inne,

c) części ciała, która uległa uszkodzeniu:

– głowa,

– tułów,

– oczy,

– kończyny,

– inna,

d) miejsca, w którym zdarzył się wypadek:

– sala lekcyjna, pracownia szkolna,

– korytarz, schody,

– sala gimnastyczna,

– boisko, plac gier i zabaw,

– warsztaty szkolne, pracownia zajęć praktycznych,

– ulica, droga,

– inne,

e) rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce:

– wychowanie fizyczne,

– zajęcia praktyczno-techniczne,

– praktyczna nauka zawodu,

– inne zajęcia edukacyjne,

– przerwy międzylekcyjne,

– wycieczki i inne formy wypoczynku,

– inne zajęcia,

f) przyczyny wypadku:

– zły stan techniczny obiektów,

– zły stan techniczny maszyn i urządzeń,

– zły stan techniczny wyposażenia, sprzętów,

– niewłaściwe zabezpieczenie maszyn i urządzeń,

– niewłaściwe zabezpieczenie klatek schodowych i korytarzy,

– brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej,

– brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem,

– prowadzenie zajęć niezgodnie z programem,

– niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami,

– nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

– zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć,

– pobicie, umyślne uderzenie,

– uderzenie nieumyślne,

– nieuwaga,

– inna przyczyna;

2) [13] liczbie uczniów i słuchaczy korzystających z poszczególnych form pomocy materialnej dla uczniów:

a) otrzymujących stypendia szkolne,

b) otrzymujących zasiłki szkolne,

c) otrzymujących stypendia o charakterze motywacyjnym:

– stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,

– stypendium Prezesa Rady Ministrów,

– stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

– stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

d) zwolnionych całkowicie lub częściowo z opłat za posiłki w stołówce szkoły lub placówki oświatowej,

e) korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów zakwaterowania:

– w internacie,

– bursie,

– na stancji,

f) przewidzianych w rządowych programach wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

g) przewidzianych w regionalnych lub lokalnych programach:

– wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

– wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży,

h) otrzymujących stypendia przyznawane przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;

3) liczbie uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży korzystających z wypoczynku w okresie ferii letnich i ferii zimowych, z wyszczególnieniem mieszkających na wsi:

a) zorganizowanego, poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą,

b) zorganizowanego w miejscu zamieszkania,

c) niezorganizowanego, poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą;

4) liczbie uczniów i wychowanków, którzy są dowożeni lub otrzymują zwrot kosztów przejazdu na podstawie art. 17 ust. 3 i 3a ustawy o systemie oświaty:

a) zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

b) zamieszkałych w odległości większej niż 5 km od szkoły,

c) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

5) [14] liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków korzystających z usług poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, według rodzajów tych usług:

a) diagnozy:

– psychologicznej,

– pedagogicznej,

– logopedycznej,

– lekarskiej,

b) form pomocy bezpośredniej:

– zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

– terapii logopedycznej,

– psychoterapii,

– socjoterapii,

– zajęć z uczniami zdolnymi,

– terapii dla zagrożonych uzależnieniem,

– zajęć grupowych aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,

– indywidualnych porad zawodowych na podstawie badań,

– indywidualnych porad zawodowych bez badań,

– ćwiczeń rehabilitacyjnych,

– innych form pomocy indywidualnej,

– innych form pomocy grupowej,

– mediacji i negocjacji,

– zajęć psychoedukacyjnych prowadzonych w szkołach i placówkach oświatowych,

c) porad bez badań,

d) porad po badaniach przesiewowych,

e) badań przesiewowych słuchu w ramach programu „Słyszę”,

f) badań przesiewowych wzroku w ramach programu „Widzę”,

g) badań przesiewowych mowy w ramach programu „Mówię”,

h) porad udzielonych w Młodzieżowym Telefonie Zaufania;

6) [15] liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała:

a) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z wyszczególnieniem uczniów, słuchaczy i wychowanków:

– niesłyszących i słabosłyszących,

– niewidomych i słabowidzących,

– z niepełnosprawnością ruchową,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z autyzmem.

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– niedostosowanych społecznie,

– z zaburzeniami zachowania,

– zagrożonych uzależnieniem,

b) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

c) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,

d) orzeczenie odmowne, stwierdzające brak potrzeby kształcenia specjalnego, potrzeby zajęć rewalidacyjno-wychowawczych albo indywidualnego nauczania,

e) orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania,

f) orzeczenie wydane w wyniku odwołania do kuratora oświaty,

g) opinię w sprawie:

– wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,

– wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,

– odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,

– promowania ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej w ciągu roku szkolnego,

– pozostawienia ucznia klasy I–III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej programowo klasie,

– gotowości szkolnej dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym w szkole podstawowej,

– zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego,

– objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

– dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej do indywidualnych potrzeb ucznia,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb ucznia,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości do indywidualnych potrzeb absolwenta,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb absolwenta,

– udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

– przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,

– pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,

– udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,

– braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,

– objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu,

– objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowej,

– innej;

7) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy nie są obywatelami polskimi, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) [16] posiadających obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – Strony Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej,

b) korzystających z dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego,

c) korzystających z nauki języka i kultury kraju pochodzenia;

d) [17] którym udzielono zezwolenia na osiedlenie się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

e) [18] którym nadano status uchodźcy,

f) [19] którym udzielono zgody na pobyt tolerowany,

g) [20] którym udzielono ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

h) [21] którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony,

i) [22] którzy są dziećmi osób ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy;

8) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących dziećmi repatriantów, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków biorących udział w dodatkowych zajęciach dla dzieci repatriantów;

9) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy szkołę niższego szczebla ukończyli w poprzednim roku szkolnym;

10) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.3)) uczęszczających do szkół dla dorosłych;

11) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy są młodocianymi pracownikami;

12) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy uzyskali kartę rowerową lub motorowerową;

13) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według stanu w dniu zakończenia poprzedniego roku szkolnego.

[13] § 7 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[14] § 7 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[15] § 7 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[16] § 7 pkt 7 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[17] § 7 pkt 7 lit. d) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[18] § 7 pkt 7 lit. e) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[19] § 7 pkt 7 lit. f) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[20] § 7 pkt 7 lit. g) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[21] § 7 pkt 7 lit. h) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

[22] § 7 pkt 7 lit. i) dodana przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz.U. Nr 161, poz. 1141). Zmiana weszła w życie 6 września 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-01-01 do 2007-09-05

Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera także dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy ulegli wypadkom pozostając pod opieką szkoły lub placówki oświatowej, z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:

a) płci,

b) rodzaju uszkodzenia ciała:

– złamania,

– zwichnięcia, skręcenia,

– urazy wewnętrzne,

– rany zewnętrzne, rozerwania,

– utrata części ciała,

– stłuczenia, zmiażdżenia,

– oparzenia,

– zatrucia,

– inne,

c) części ciała, która uległa uszkodzeniu:

– głowa,

– tułów,

– oczy,

– kończyny,

– inna,

d) miejsca, w którym zdarzył się wypadek:

– sala lekcyjna, pracownia szkolna,

– korytarz, schody,

– sala gimnastyczna,

– boisko, plac gier i zabaw,

– warsztaty szkolne, pracownia zajęć praktycznych,

– ulica, droga,

– inne,

e) rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce:

– wychowanie fizyczne,

– zajęcia praktyczno-techniczne,

– praktyczna nauka zawodu,

– inne zajęcia edukacyjne,

– przerwy międzylekcyjne,

– wycieczki i inne formy wypoczynku,

– inne zajęcia,

f) przyczyny wypadku:

– zły stan techniczny obiektów,

– zły stan techniczny maszyn i urządzeń,

– zły stan techniczny wyposażenia, sprzętów,

– niewłaściwe zabezpieczenie maszyn i urządzeń,

– niewłaściwe zabezpieczenie klatek schodowych i korytarzy,

– brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej,

– brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem,

– prowadzenie zajęć niezgodnie z programem,

– niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami,

– nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

– zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć,

– pobicie, umyślne uderzenie,

– uderzenie nieumyślne,

– nieuwaga,

– inna przyczyna;

2) liczbie uczniów i słuchaczy korzystających z poszczególnych form pomocy materialnej dla uczniów:

a) otrzymujących stypendia:

– socjalne,

– szkolne za wyniki w nauce,

– Prezesa Rady Ministrów,

– ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

– ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

b) otrzymujących zasiłki losowe w formie:

– pieniężnej,

– rzeczowej,

c) korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów posiłków,

d) korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów zakwaterowania:

– w internacie,

– w bursie,

– na stancji,

e) otrzymujących wyprawkę szkolną,

f) przewidzianych w rządowym programie wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

g) innych;

3) liczbie uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży korzystających z wypoczynku w okresie ferii letnich i ferii zimowych, z wyszczególnieniem mieszkających na wsi:

a) zorganizowanego, poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą,

b) zorganizowanego w miejscu zamieszkania,

c) niezorganizowanego, poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą;

4) liczbie uczniów i wychowanków, którzy są dowożeni lub otrzymują zwrot kosztów przejazdu na podstawie art. 17 ust. 3 i 3a ustawy o systemie oświaty:

a) zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

b) zamieszkałych w odległości większej niż 5 km od szkoły,

c) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

5) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków korzystających z usług poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, według rodzajów tych usług:

a) diagnozy:

– psychologicznej,

– pedagogicznej,

– logopedycznej,

– lekarskiej,

b) form pomocy bezpośredniej:

– zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

– terapii logopedycznej,

– socjoterapii,

– zajęć z uczniami zdolnymi,

– terapii dla zagrożonych uzależnieniem,

– zajęć grupowych aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,

– ćwiczeń rehabilitacyjnych,

– innych form pomocy indywidualnej,

– innych form pomocy grupowej,

c) porad bez badań,

d) porad po badaniach przesiewowych,

e) badań przesiewowych słuchu w ramach programu „Słyszę"

f) badań przesiewowych wzroku w ramach programu „Widzę"

g) porad udzielonych w Młodzieżowym Telefonie Zaufania;

6) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała:

a) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z wyszczególnieniem uczniów, słuchaczy i wychowanków:

– niesłyszących i słabo słyszących,

– niewidomych i słabo widzących,

– z niepełnosprawnością ruchową,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z autyzmem,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– niedostosowanych społecznie,

– z zaburzeniami zachowania,

– zagrożonych uzależnieniem,

– inne,

b) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

c) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,

d) opinię w sprawie:

– wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,

– wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,

– odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,

– pozostawienia ucznia klasy l–III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie,

– gotowości szkolnej dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym,

– zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego,

– objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

– dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej do indywidualnych potrzeb ucznia,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb ucznia,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości do indywidualnych potrzeb absolwenta,

– dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb absolwenta,

– udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

– przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,

– pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,

– udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,

– braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,

– objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu,

– objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowej,

– innej;

7) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy nie są obywatelami polskimi, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) posiadających obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,

b) korzystających z dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego,

c) korzystających z nauki języka i kultury kraju pochodzenia;

8) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących dziećmi repatriantów, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków biorących udział w dodatkowych zajęciach dla dzieci repatriantów;

9) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy szkołę niższego szczebla ukończyli w poprzednim roku szkolnym;

10) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.3)) uczęszczających do szkół dla dorosłych;

11) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy są młodocianymi pracownikami;

12) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy uzyskali kartę rowerową lub motorowerową;

13) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według stanu w dniu zakończenia poprzedniego roku szkolnego.