Wersja obowiązująca od 2019-03-23 do 2020-05-12
[Wymagania w zakresie bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR] Wprowadza się do stosowania następujące wymagania w zakresie bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR, ustanowione przez Europejską Organizację do Spraw Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (EUROCONTROL):
1) ESARR 2 – Składanie meldunków oraz rozpatrywanie nieprawidłowości w ruchu lotniczym („Re-porting and assessment of safety occurences in ATM”),
2) [1] (uchylony),
3) [2] (uchylony),
4) [3] (uchylony),
5) [4] (uchylony),
6) [5] (uchylony).
[1] § 1 pkt 2 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
[2] § 1 pkt 3 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
[3] § 1 pkt 4 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
[4] § 1 pkt 5 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
[5] § 1 pkt 6 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
Wersja obowiązująca od 2019-03-23 do 2020-05-12
[Wymagania w zakresie bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR] Wprowadza się do stosowania następujące wymagania w zakresie bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR, ustanowione przez Europejską Organizację do Spraw Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (EUROCONTROL):
1) ESARR 2 – Składanie meldunków oraz rozpatrywanie nieprawidłowości w ruchu lotniczym („Re-porting and assessment of safety occurences in ATM”),
2) [1] (uchylony),
3) [2] (uchylony),
4) [3] (uchylony),
5) [4] (uchylony),
6) [5] (uchylony).
[1] § 1 pkt 2 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
[2] § 1 pkt 3 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
[3] § 1 pkt 4 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
[4] § 1 pkt 5 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
[5] § 1 pkt 6 uchylony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. poz. 459). Zmiana weszła w życie 23 marca 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-11-07 do 2019-03-22
[Wymagania w zakresie bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR] Wprowadza się do stosowania następujące wymagania w zakresie bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR, ustanowione przez Europejską Organizację do Spraw Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (EUROCONTROL):
1) ESARR 2 – Składanie meldunków oraz rozpatrywanie nieprawidłowości w ruchu lotniczym („Re-porting and assessment of safety occurences in ATM”),
2) ESARR 3 – Wykorzystanie systemów zarządzania bezpieczeństwem przez organy zarządzania ruchem lotniczym („Use of safety menagment systems by ATM service providers”),
3) ESARR 4 – Ocena i ograniczanie ryzyka w systemie zarządzania ruchem lotniczym („Risk assessment and mitigation in ATM”),
4) ESARR 5 – Personel służb zarządzania ruchem lotniczym („ATM services personel”), z zachowaniem przepisów odrębnych.
5) [1] ESARR 1 - Nadzór nad bezpieczeństwem w zarządzaniu ruchem lotniczym („Safety oversight in ATM”),
6) [2] ESARR 6 - Oprogramowanie w systemach zarządzania ruchem lotniczym („Software in ATM systems”).
[1] § 1 pkt 5 dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 2 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. Nr 200, poz. 1478). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2006 r.
[2] § 1 pkt 6 dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 2 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania wymagań EUROCONTROL w zakresie przepisów bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR (Dz.U. Nr 200, poz. 1478). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2006 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-10-15 do 2006-11-06
Wprowadza się do stosowania następujące wymagania w zakresie bezpieczeństwa w ruchu lotniczym ESARR, ustanowione przez Europejską Organizację do Spraw Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (EUROCONTROL):
1) ESARR 2 – Składanie meldunków oraz rozpatrywanie nieprawidłowości w ruchu lotniczym („Re-porting and assessment of safety occurences in ATM”),
2) ESARR 3 – Wykorzystanie systemów zarządzania bezpieczeństwem przez organy zarządzania ruchem lotniczym („Use of safety menagment systems by ATM service providers”),
3) ESARR 4 – Ocena i ograniczanie ryzyka w systemie zarządzania ruchem lotniczym („Risk assessment and mitigation in ATM”),
4) ESARR 5 – Personel służb zarządzania ruchem lotniczym („ATM services personel”), z zachowaniem przepisów odrębnych.