history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-05-28

[Europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR] 1. Wprowadza się do stosowania następujące europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, ustanowione przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA):

1) JAR-11 – Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR;

2) JAR-26 – Dodatkowe wymagania zdatności do lotu;

3) [1] (uchylony);

4) JAR-OPS 3 – Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce);

5) JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty);

6) JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce);

7) JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne);

8) JAR-FCL 4 – Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy);

8a) [2] JAR-FSTD A - Samolotowe szkoleniowe urządzenia symulacji lotu;

8b) [3] JAR-FSTD H - Śmigłowcowe szkoleniowe urządzenia symulacji lotu;

9) [4] (uchylony);

10) [5] (uchylony);

11) [6] (uchylony);

12) [7] (uchylony);

13) [8] (uchylony);

14) [9] (uchylony);

15) JAR-MME/MEL – Minimalne wyposażenie statku powietrznego.

2. Wymagania, o których mowa w ust. 1, stosuje się z zachowaniem przepisów odrębnych.

[1] § 1 ust. 1 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[2] § 1 ust. 1 pkt 8a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[3] § 1 ust. 1 pkt 8b dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[4] § 1 ust. 1 pkt 9 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[5] § 1 ust. 1 pkt 10 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[6] § 1 ust. 1 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[7] § 1 ust. 1 pkt 12 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[8] § 1 ust. 1 pkt 13 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[9] § 1 ust. 1 pkt 14 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-05-28

[Europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR] 1. Wprowadza się do stosowania następujące europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, ustanowione przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA):

1) JAR-11 – Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR;

2) JAR-26 – Dodatkowe wymagania zdatności do lotu;

3) [1] (uchylony);

4) JAR-OPS 3 – Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce);

5) JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty);

6) JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce);

7) JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne);

8) JAR-FCL 4 – Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy);

8a) [2] JAR-FSTD A - Samolotowe szkoleniowe urządzenia symulacji lotu;

8b) [3] JAR-FSTD H - Śmigłowcowe szkoleniowe urządzenia symulacji lotu;

9) [4] (uchylony);

10) [5] (uchylony);

11) [6] (uchylony);

12) [7] (uchylony);

13) [8] (uchylony);

14) [9] (uchylony);

15) JAR-MME/MEL – Minimalne wyposażenie statku powietrznego.

2. Wymagania, o których mowa w ust. 1, stosuje się z zachowaniem przepisów odrębnych.

[1] § 1 ust. 1 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[2] § 1 ust. 1 pkt 8a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[3] § 1 ust. 1 pkt 8b dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[4] § 1 ust. 1 pkt 9 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[5] § 1 ust. 1 pkt 10 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[6] § 1 ust. 1 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[7] § 1 ust. 1 pkt 12 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[8] § 1 ust. 1 pkt 13 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

[9] § 1 ust. 1 pkt 14 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym (Dz.U. Nr 93, poz. 598). Zmiana weszła w życie 28 maja 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-10-15 do 2010-05-27

[Europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR] 1. Wprowadza się do stosowania następujące europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, ustanowione przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA):

1) JAR-11 – Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR;

2) JAR-26 – Dodatkowe wymagania zdatności do lotu;

3) JAR-OPS 1 – Zarobkowy przewóz lotniczy (samoloty);

4) JAR-OPS 3 – Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce);

5) JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty);

6) JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce);

7) JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne);

8) JAR-FCL 4 – Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy);

9) JAR-STD 1A – Samolotowe symulatory lotu;

10) JAR-STD 2A – Samolotowe urządzenia do szkolenia lotniczego;

11) JAR-STD 3A – Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (samoloty);

12) JAR-STD 4A – Urządzenia do podstawowego szkolenia w lotach według wskazań przyrządów;

13) JAR-STD 1H – Śmigłowcowe symulatory lotu;

14) JAR-STD 3H – Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (śmigłowce);

15) JAR-MME/MEL – Minimalne wyposażenie statku powietrznego.

2. Wymagania, o których mowa w ust. 1, stosuje się z zachowaniem przepisów odrębnych.