history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-11-10 do 2007-06-07

1. [35] W odniesieniu do instytucji podległych w ramach systemu realizacji programu kontrolę realizacji programu, o której mowa w art. 52 ust. 1 pkt 1–3 ustawy, przeprowadza instytucja zarządzająca lub właściwa instytucja pośrednicząca. Wyniki kontroli przekazuje się do wiadomości instytucji płatniczej, właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za wydanie deklaracji zamknięcia pomocy oraz właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za kontrolę przewidzianą w art. 10 rozporządzenia nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w zakresie zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 072 z 11.03.2004), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 438/2001”.

1a. [36] Kontrolę, o której mowa w ust. 1, przeprowadzać może instytucja wdrażająca upoważniona przez instytucję zarządzającą w umowie, o której mowa w art. 21 ust. 5 ustawy.

1b. [37] Kontrola realizacji programu polega na sprawdzeniu w szczególności:

1) przestrzegania procedur wyboru projektów przeznaczonych do współfinansowania w programie, w tym podpisywania umów lub decyzji o dofinansowanie projektów;

2) przestrzegania procedur w zakresie sprawozdawczości, monitorowania i oceny wdrażania projektów, działań i programu;

3) przestrzegania realizacji procedur kontrolnych oraz weryfikacji wydatków przedkładanych przez beneficjentów projektów w programie, w tym weryfikacji kwalifikowalności wydatków;

4) przestrzegania wymogów promocji funduszy strukturalnych;

5) przestrzegania zgodności realizowanych projektów, działań i programu z politykami horyzontalnymi Wspólnoty;

6) przestrzegania zasad dokumentowania i archiwizacji dokumentacji w procesie wdrażania funduszy strukturalnych.

2. [38] Kontrola, o której mowa w ust. 1, może w szczególności przybrać formę:

1) badania dokumentacji związanej z realizacją programu;

2) badania realizacji zadań w instytucjach, o których mowa w ust. 1, w trakcie kontroli w ich siedzibach.

3. [39] Kontrola realizacji programu odbywa się w oparciu o roczny plan kontroli sporządzany przez instytucję zarządzającą w uzgodnieniu z instytucją zarządzającą Podstawami Wsparcia Wspólnoty i przekazywany do wiadomości instytucji płatniczej oraz właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za kontrolę przewidzianą w art. 10 rozporządzenia nr 438/2001.

4. [40] Plan kontroli, o którym mowa w ust. 3, sporządza się i uzgadnia w terminie do końca listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan.

5. [41] Plan kontroli, o którym mowa w ust. 3, zawiera w szczególności:

1) informacje o układzie chronologiczno-tematycznym kontroli w danym roku;

2) informacje na temat struktury i organizacji kontroli opisanych w planie;

3) metodologię doboru próby, o której mowa w § 12a ust. 5.

[35] § 14 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[36] § 14 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[37] § 14 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[38] § 14 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[39] § 14 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[40] § 14 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[41] § 14 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-11-10 do 2007-06-07

1. [35] W odniesieniu do instytucji podległych w ramach systemu realizacji programu kontrolę realizacji programu, o której mowa w art. 52 ust. 1 pkt 1–3 ustawy, przeprowadza instytucja zarządzająca lub właściwa instytucja pośrednicząca. Wyniki kontroli przekazuje się do wiadomości instytucji płatniczej, właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za wydanie deklaracji zamknięcia pomocy oraz właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za kontrolę przewidzianą w art. 10 rozporządzenia nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w zakresie zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 072 z 11.03.2004), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 438/2001”.

1a. [36] Kontrolę, o której mowa w ust. 1, przeprowadzać może instytucja wdrażająca upoważniona przez instytucję zarządzającą w umowie, o której mowa w art. 21 ust. 5 ustawy.

1b. [37] Kontrola realizacji programu polega na sprawdzeniu w szczególności:

1) przestrzegania procedur wyboru projektów przeznaczonych do współfinansowania w programie, w tym podpisywania umów lub decyzji o dofinansowanie projektów;

2) przestrzegania procedur w zakresie sprawozdawczości, monitorowania i oceny wdrażania projektów, działań i programu;

3) przestrzegania realizacji procedur kontrolnych oraz weryfikacji wydatków przedkładanych przez beneficjentów projektów w programie, w tym weryfikacji kwalifikowalności wydatków;

4) przestrzegania wymogów promocji funduszy strukturalnych;

5) przestrzegania zgodności realizowanych projektów, działań i programu z politykami horyzontalnymi Wspólnoty;

6) przestrzegania zasad dokumentowania i archiwizacji dokumentacji w procesie wdrażania funduszy strukturalnych.

2. [38] Kontrola, o której mowa w ust. 1, może w szczególności przybrać formę:

1) badania dokumentacji związanej z realizacją programu;

2) badania realizacji zadań w instytucjach, o których mowa w ust. 1, w trakcie kontroli w ich siedzibach.

3. [39] Kontrola realizacji programu odbywa się w oparciu o roczny plan kontroli sporządzany przez instytucję zarządzającą w uzgodnieniu z instytucją zarządzającą Podstawami Wsparcia Wspólnoty i przekazywany do wiadomości instytucji płatniczej oraz właściwej komórki organizacyjnej w Ministerstwie Finansów odpowiedzialnej za kontrolę przewidzianą w art. 10 rozporządzenia nr 438/2001.

4. [40] Plan kontroli, o którym mowa w ust. 3, sporządza się i uzgadnia w terminie do końca listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy plan.

5. [41] Plan kontroli, o którym mowa w ust. 3, zawiera w szczególności:

1) informacje o układzie chronologiczno-tematycznym kontroli w danym roku;

2) informacje na temat struktury i organizacji kontroli opisanych w planie;

3) metodologię doboru próby, o której mowa w § 12a ust. 5.

[35] § 14 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[36] § 14 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[37] § 14 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[38] § 14 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[39] § 14 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[40] § 14 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

[41] § 14 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. c) rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 31 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu, terminów i zakresu sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju oraz trybu rozliczeń (Dz.U. Nr 224, poz. 1926). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-10-04 do 2005-11-09

1. Kontroli realizacji programu, o której mowa w art. 52 ust. 1 pkt 1–3 ustawy, podlegają wszystkie instytucje odpowiedzialne za zarządzanie i realizację programu.

2. Kontrola, o której mowa w ust. 1, może przybrać formę:

1) badania dokumentacji związanej z realizacją programu;

2) badania realizacji zadań w instytucjach, o których mowa w ust. 1, w trakcie kontroli na miejscu.

3. Kontrola realizacji programu odbywa się w oparciu o roczny plan kontroli sporządzany przez instytucję zarządzającą w porozumieniu z instytucją płatniczą oraz instytucją zarządzającą Podstawami Wsparcia Wspólnoty.

4. Plan kontroli, o którym mowa w ust. 3, sporządza się i uzgadnia w terminie do 45 dni od początku roku, którego dotyczy plan, z zastrzeżeniem § 40.

5. Plan kontroli, o którym mowa w ust. 3, powinien być sporządzany w sposób uwzględniający w szczególności:

1) wielkość przepływów finansowych w ramach odpowiednio projektu i programu;

2) złożoność działań w ramach odpowiednio projektu i programu;

3) doświadczenie podmiotu realizującego odpowiednio projekt i program;

4) stosowanie procedur przetargowych;

5) wyniki wcześniej przeprowadzonych kontroli;

6) sposób realizacji harmonogramu finansowo-rzeczowego projektu.