history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-07-01 do 2012-04-28

Rozdział 3

Procedury ponownej oceny zgodności

§ 9. [Procedura ponownej oceny zgodności] 1. [6] Procedura ponownej oceny zgodności obejmuje metody zmierzające do zapewnienia spełniania wymagań przez ciśnieniowe urządzenia transportowe wprowadzone do obrotu w terminach, o których mowa w art. 58 ustawy z dnia 31 marca 2004 r. o przewozie koleją towarów niebezpiecznych i art. 38a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 199, poz. 1671, z późn. zm.).

2. Właściciel lub użytkownik udostępnia wybranej jednostce notyfikowanej dokumenty dotyczące ciśnieniowych urządzeń transportowych, które umożliwiłyby tej jednostce dokładną identyfikację urządzenia, w tym w szczególności: stwierdzenie pochodzenia urządzenia i zasad jego projektowania, a dla butli do acetylenu – szczegółowe dane dotyczące masy porowatej.

3. Właściciel lub użytkownik powinien poinformować jednostkę notyfikowaną o wszelkich ograniczeniach użytkowania, możliwych uszkodzeniach lub przeprowadzonych naprawach, jeżeli dotyczą one ciśnieniowego urządzenia transportowego.

4. Jednostka notyfikowana powinna sprawdzić, czy zawory lub inne wyposażenie mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo zapewniają poziom bezpieczeństwa odpowiedni do wymagań, o których mowa w art. 16 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 31 marca 2004 r. o przewozie koleją towarów niebezpiecznych oraz w art. 19f ust. 2 i 3 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych.

5. Jednostka notyfikowana powinna sprawdzić, czy ciśnieniowe urządzenia transportowe znajdujące się w obrocie zapewniają przynajmniej taki sam poziom bezpieczeństwa jak ciśnieniowe urządzenia transportowe wprowadzane do obrotu.

6. [7] Sprawdzenie przeprowadza się na podstawie dokumentów, o których mowa w ust. 2, oraz, jeżeli to konieczne, dodatkowych badań.

6a. [8] Jednostka notyfikowana wydaje świadectwo ponownej oceny zgodności zawierające co najmniej:

1) dane identyfikacyjne jednostki notyfikowanej wydającej świadectwo oraz numer identyfikacyjny jednostki notyfikowanej odpowiedzialnej za ponowną ocenę zgodności zgodnie z ust. 5, jeżeli są to różne jednostki;

2) nazwę i adres właściciela lub użytkownika;

3) dane identyfikacyjne ciśnieniowego urządzenia transportowego, które opatrzono znakiem zgodności Π, w tym co najmniej jego numer lub numery seryjne;

4) datę wydania.

7. Jeśli wyniki ponownej oceny zgodności są zadowalające, ciśnieniowe urządzenie transportowe podlega badaniom okresowym zgodnie z przepisami rozdziału 4.

[6] § 9 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 czerwca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. Nr 135, poz. 794). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2011 r.

[7] § 9 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 czerwca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. Nr 135, poz. 794). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2011 r.

[8] § 9 ust. 6a dodany przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 czerwca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. Nr 135, poz. 794). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2011 r.

Wersja obowiązująca od 2011-07-01 do 2012-04-28

Rozdział 3

Procedury ponownej oceny zgodności

§ 9. [Procedura ponownej oceny zgodności] 1. [6] Procedura ponownej oceny zgodności obejmuje metody zmierzające do zapewnienia spełniania wymagań przez ciśnieniowe urządzenia transportowe wprowadzone do obrotu w terminach, o których mowa w art. 58 ustawy z dnia 31 marca 2004 r. o przewozie koleją towarów niebezpiecznych i art. 38a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 199, poz. 1671, z późn. zm.).

2. Właściciel lub użytkownik udostępnia wybranej jednostce notyfikowanej dokumenty dotyczące ciśnieniowych urządzeń transportowych, które umożliwiłyby tej jednostce dokładną identyfikację urządzenia, w tym w szczególności: stwierdzenie pochodzenia urządzenia i zasad jego projektowania, a dla butli do acetylenu – szczegółowe dane dotyczące masy porowatej.

3. Właściciel lub użytkownik powinien poinformować jednostkę notyfikowaną o wszelkich ograniczeniach użytkowania, możliwych uszkodzeniach lub przeprowadzonych naprawach, jeżeli dotyczą one ciśnieniowego urządzenia transportowego.

4. Jednostka notyfikowana powinna sprawdzić, czy zawory lub inne wyposażenie mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo zapewniają poziom bezpieczeństwa odpowiedni do wymagań, o których mowa w art. 16 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 31 marca 2004 r. o przewozie koleją towarów niebezpiecznych oraz w art. 19f ust. 2 i 3 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych.

5. Jednostka notyfikowana powinna sprawdzić, czy ciśnieniowe urządzenia transportowe znajdujące się w obrocie zapewniają przynajmniej taki sam poziom bezpieczeństwa jak ciśnieniowe urządzenia transportowe wprowadzane do obrotu.

6. [7] Sprawdzenie przeprowadza się na podstawie dokumentów, o których mowa w ust. 2, oraz, jeżeli to konieczne, dodatkowych badań.

6a. [8] Jednostka notyfikowana wydaje świadectwo ponownej oceny zgodności zawierające co najmniej:

1) dane identyfikacyjne jednostki notyfikowanej wydającej świadectwo oraz numer identyfikacyjny jednostki notyfikowanej odpowiedzialnej za ponowną ocenę zgodności zgodnie z ust. 5, jeżeli są to różne jednostki;

2) nazwę i adres właściciela lub użytkownika;

3) dane identyfikacyjne ciśnieniowego urządzenia transportowego, które opatrzono znakiem zgodności Π, w tym co najmniej jego numer lub numery seryjne;

4) datę wydania.

7. Jeśli wyniki ponownej oceny zgodności są zadowalające, ciśnieniowe urządzenie transportowe podlega badaniom okresowym zgodnie z przepisami rozdziału 4.

[6] § 9 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 czerwca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. Nr 135, poz. 794). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2011 r.

[7] § 9 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 czerwca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. Nr 135, poz. 794). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2011 r.

[8] § 9 ust. 6a dodany przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 czerwca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ciśnieniowych urządzeń transportowych (Dz.U. Nr 135, poz. 794). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-10-15 do 2011-06-30

Rozdział 3

Procedury ponownej oceny zgodności

§ 9. [Procedura ponownej oceny zgodności] 1. Procedura ponownej oceny zgodności obejmuje metody zmierzające do zapewnienia spełniania wymagań przez ciśnieniowe urządzenia transportowe znajdujące się w obrocie.

2. Właściciel lub użytkownik udostępnia wybranej jednostce notyfikowanej dokumenty dotyczące ciśnieniowych urządzeń transportowych, które umożliwiłyby tej jednostce dokładną identyfikację urządzenia, w tym w szczególności: stwierdzenie pochodzenia urządzenia i zasad jego projektowania, a dla butli do acetylenu – szczegółowe dane dotyczące masy porowatej.

3. Właściciel lub użytkownik powinien poinformować jednostkę notyfikowaną o wszelkich ograniczeniach użytkowania, możliwych uszkodzeniach lub przeprowadzonych naprawach, jeżeli dotyczą one ciśnieniowego urządzenia transportowego.

4. Jednostka notyfikowana powinna sprawdzić, czy zawory lub inne wyposażenie mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo zapewniają poziom bezpieczeństwa odpowiedni do wymagań, o których mowa w art. 16 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 31 marca 2004 r. o przewozie koleją towarów niebezpiecznych oraz w art. 19f ust. 2 i 3 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych.

5. Jednostka notyfikowana powinna sprawdzić, czy ciśnieniowe urządzenia transportowe znajdujące się w obrocie zapewniają przynajmniej taki sam poziom bezpieczeństwa jak ciśnieniowe urządzenia transportowe wprowadzane do obrotu.

6. Sprawdzenie przeprowadza się na podstawie dokumentów, o których mowa w ust. 2, oraz, jeżeli to konieczne, dodatkowych kontroli.

7. Jeśli wyniki ponownej oceny zgodności są zadowalające, ciśnieniowe urządzenie transportowe podlega badaniom okresowym zgodnie z przepisami rozdziału 4.