history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-11-15

Rozdział 5

Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania wsparcia podmiotom działającym na rzecz rozwoju gospodarczego

§ 15. [8] 1. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego może otrzymać podmiot:

1) zarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie usług informacyjnych;

2) zarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie usług innych niż usługi informacyjne, pod warunkiem złożenia wniosku o rejestrację w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie usług informacyjnych w terminie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia, z zastrzeżeniem ust. 3;

3) niezarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, pod warunkiem że w terminie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia osiągnie zdolność do świadczenia usług zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz. U. Nr 27, poz. 221) i złoży wniosek o rejestrację w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw co najmniej w zakresie usług informacyjnych, z zastrzeżeniem ust. 4.

2. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego jest przeznaczone na finansowanie wydatków związanych z realizacją przedsięwzięcia polegającego na utworzeniu lub wzmacnianiu zdolności do świadczenia usług informacyjnych niezbędnych do kompleksowej obsługi przedsiębiorców, w szczególności konsultacji i sesji informacyjnych, oraz bezpośrednim świadczeniem tych usług.

3. Podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 2, mogą otrzymać wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego, jeżeli posiadają niezbędny potencjał techniczny, rozumiany jako zapewnienie możliwości świadczenia usług informacyjnych niezbędnych do kompleksowej obsługi przedsiębiorców co najmniej przez dwóch specjalistów, którzy posiadają wyższe wykształcenie lub uprawnienia księgowego, biegłego rewidenta bądź doradcy podatkowego oraz co najmniej roczne doświadczenie w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji na rzecz przedsiębiorców, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.

4. Podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą otrzymać wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego, jeżeli spełniają następujące warunki:

1) zapewniają należyte świadczenie usług informacyjnych przedsiębiorcom;

2) nie działają w celu osiągnięcia zysku lub przeznaczają zysk na cele związane z zadaniami realizowanymi przez Agencję;

3) posiadają niezbędny potencjał techniczny, rozumiany jako:

a) posiadanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stałego miejsca wykonywania działalności, łatwo dostępnego dla przedsiębiorców korzystających z usług,

b) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę co najmniej dwóch osób, w wymiarze pełnego etatu każda, w tym co najmniej jedna stale obecna w miejscu wykonywania działalności,

c) zapewnienie możliwości świadczenia usług informacyjnych niezbędnych do kompleksowej obsługi przedsiębiorców co najmniej przez dwóch specjalistów, którzy posiadają wyższe wykształcenie lub uprawnienia księgowego, biegłego rewidenta bądź doradcy podatkowego oraz co najmniej roczne doświadczenie w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji na rzecz przedsiębiorców, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych,

d) prowadzenie ewidencji zrealizowanych usług, określającej w szczególności usługobiorców;

4) posiadają potencjał ekonomiczny pozwalający na spełnienie szczegółowych wymagań w zakresie potencjału ekonomicznego wobec podmiotów ubiegających się o rejestrację lub zarejestrowanych w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw;

5) zapewniają jakość świadczonych usług poprzez posiadanie systemu zarządzania jakością w zakresie usług informacyjnych zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2001;

6) przestrzegają zasad etyki zawodowej, obowiązujących podmioty zarejestrowane w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

5. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na rozwój punktu konsultacyjnego są, poniesione w okresie od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia do dnia określonego w tej umowie, wydatki na:

1) wynagrodzenia osób zatrudnionych bezpośrednio przy realizacji przedsięwzięcia, wraz ze składkami na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne;

2) podróże służbowe osób uczestniczących w realizacji przedsięwzięcia, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;

3) zakup nowego sprzętu i wyposażenia biurowego, oprogramowania i licencji;

4) zakup usług, w szczególności transportowych, telekomunikacyjnych, pocztowych i komunalnych, pod warunkiem że ich stawki odpowiadają powszechnie stosowanym na rynku;

5) wynajem i eksploatację pomieszczeń w celach bezpośrednio związanych z przedsięwzięciem;

6) zakup towarów, w szczególności materiałów biurowych i eksploatacyjnych;

7) remonty, naprawy lub adaptację pomieszczeń w zakresie niezbędnym dla realizowanego przedsięwzięcia;

8) tłumaczenia i druk materiałów i publikacji;

9) działania promocyjne i informacyjne, pod warunkiem że w działaniach tych przekazywana jest informacja, iż przedsięwzięcie jest realizowane z udziałem wsparcia finansowego pochodzącego z Unii Europejskiej;

10) obsługę księgową i usługi prawnicze, bezpośrednio związane z realizacją przedsięwzięcia;

11) audyt finansowy dotyczący wydatków, o których mowa w pkt 1–10, pod warunkiem że będzie dokonywany przez niezależnych audytorów zewnętrznych zaakceptowanych przez Agencję, a cena audytu odpowiada stawkom powszechnie stosowanym na rynku usług audytorskich.

6. Wielkość wsparcia może wynosić do 100 % wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

[8] § 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego – Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw (Dz.U. Nr 205, poz. 1511). Zmiana weszła w życie 15 listopada 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-11-15

Rozdział 5

Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania wsparcia podmiotom działającym na rzecz rozwoju gospodarczego

§ 15. [8] 1. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego może otrzymać podmiot:

1) zarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie usług informacyjnych;

2) zarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie usług innych niż usługi informacyjne, pod warunkiem złożenia wniosku o rejestrację w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie usług informacyjnych w terminie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia, z zastrzeżeniem ust. 3;

3) niezarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, pod warunkiem że w terminie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia osiągnie zdolność do świadczenia usług zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz. U. Nr 27, poz. 221) i złoży wniosek o rejestrację w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw co najmniej w zakresie usług informacyjnych, z zastrzeżeniem ust. 4.

2. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego jest przeznaczone na finansowanie wydatków związanych z realizacją przedsięwzięcia polegającego na utworzeniu lub wzmacnianiu zdolności do świadczenia usług informacyjnych niezbędnych do kompleksowej obsługi przedsiębiorców, w szczególności konsultacji i sesji informacyjnych, oraz bezpośrednim świadczeniem tych usług.

3. Podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 2, mogą otrzymać wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego, jeżeli posiadają niezbędny potencjał techniczny, rozumiany jako zapewnienie możliwości świadczenia usług informacyjnych niezbędnych do kompleksowej obsługi przedsiębiorców co najmniej przez dwóch specjalistów, którzy posiadają wyższe wykształcenie lub uprawnienia księgowego, biegłego rewidenta bądź doradcy podatkowego oraz co najmniej roczne doświadczenie w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji na rzecz przedsiębiorców, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.

4. Podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą otrzymać wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego, jeżeli spełniają następujące warunki:

1) zapewniają należyte świadczenie usług informacyjnych przedsiębiorcom;

2) nie działają w celu osiągnięcia zysku lub przeznaczają zysk na cele związane z zadaniami realizowanymi przez Agencję;

3) posiadają niezbędny potencjał techniczny, rozumiany jako:

a) posiadanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stałego miejsca wykonywania działalności, łatwo dostępnego dla przedsiębiorców korzystających z usług,

b) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę co najmniej dwóch osób, w wymiarze pełnego etatu każda, w tym co najmniej jedna stale obecna w miejscu wykonywania działalności,

c) zapewnienie możliwości świadczenia usług informacyjnych niezbędnych do kompleksowej obsługi przedsiębiorców co najmniej przez dwóch specjalistów, którzy posiadają wyższe wykształcenie lub uprawnienia księgowego, biegłego rewidenta bądź doradcy podatkowego oraz co najmniej roczne doświadczenie w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji na rzecz przedsiębiorców, w tym z wykorzystaniem narzędzi informatycznych,

d) prowadzenie ewidencji zrealizowanych usług, określającej w szczególności usługobiorców;

4) posiadają potencjał ekonomiczny pozwalający na spełnienie szczegółowych wymagań w zakresie potencjału ekonomicznego wobec podmiotów ubiegających się o rejestrację lub zarejestrowanych w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 stycznia 2005 r. w sprawie Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw;

5) zapewniają jakość świadczonych usług poprzez posiadanie systemu zarządzania jakością w zakresie usług informacyjnych zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2001;

6) przestrzegają zasad etyki zawodowej, obowiązujących podmioty zarejestrowane w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

5. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na rozwój punktu konsultacyjnego są, poniesione w okresie od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia do dnia określonego w tej umowie, wydatki na:

1) wynagrodzenia osób zatrudnionych bezpośrednio przy realizacji przedsięwzięcia, wraz ze składkami na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne;

2) podróże służbowe osób uczestniczących w realizacji przedsięwzięcia, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;

3) zakup nowego sprzętu i wyposażenia biurowego, oprogramowania i licencji;

4) zakup usług, w szczególności transportowych, telekomunikacyjnych, pocztowych i komunalnych, pod warunkiem że ich stawki odpowiadają powszechnie stosowanym na rynku;

5) wynajem i eksploatację pomieszczeń w celach bezpośrednio związanych z przedsięwzięciem;

6) zakup towarów, w szczególności materiałów biurowych i eksploatacyjnych;

7) remonty, naprawy lub adaptację pomieszczeń w zakresie niezbędnym dla realizowanego przedsięwzięcia;

8) tłumaczenia i druk materiałów i publikacji;

9) działania promocyjne i informacyjne, pod warunkiem że w działaniach tych przekazywana jest informacja, iż przedsięwzięcie jest realizowane z udziałem wsparcia finansowego pochodzącego z Unii Europejskiej;

10) obsługę księgową i usługi prawnicze, bezpośrednio związane z realizacją przedsięwzięcia;

11) audyt finansowy dotyczący wydatków, o których mowa w pkt 1–10, pod warunkiem że będzie dokonywany przez niezależnych audytorów zewnętrznych zaakceptowanych przez Agencję, a cena audytu odpowiada stawkom powszechnie stosowanym na rynku usług audytorskich.

6. Wielkość wsparcia może wynosić do 100 % wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

[8] § 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego – Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw (Dz.U. Nr 205, poz. 1511). Zmiana weszła w życie 15 listopada 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-07-13 do 2006-11-14

Rozdział 5

Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania wsparcia podmiotom działającym na rzecz rozwoju gospodarczego

§ 15. 1. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego może otrzymać podmiot zarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

2. [14] Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego jest przeznaczone na finansowanie wydatków związanych z realizacją przedsięwzięcia polegającego na tworzeniu lub wzmacnianiu zdolności do świadczenia usług informacyjnych mikroprzedsiębiorcom, małym i średnim przedsiębiorcom.

3. [15] Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego nie może być przeznaczone na finansowanie bezpośrednich kosztów świadczenia usług informacyjnych dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.

4. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na rozwój punktu konsultacyjnego są, poniesione w okresie od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia do dnia określonego w tej umowie, wydatki na:

1) wynagrodzenia osób zatrudnionych bezpośrednio przy realizacji przedsięwzięcia, wraz ze składkami na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne;

2) podróże służbowe osób uczestniczących w realizacji przedsięwzięcia, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;

3) zakup nowego sprzętu i wyposażenia biurowego, oprogramowania i licencji;

4) zakup usług, w szczególności transportowych, telekomunikacyjnych i komunalnych, pod warunkiem że ich stawki odpowiadają powszechnie stosowanym na rynku;

5) wynajem i eksploatację pomieszczeń w celach bezpośrednio związanych z przedsięwzięciem;

6) zakup towarów, w szczególności materiałów biurowych i eksploatacyjnych;

7) remonty, naprawy lub adaptację pomieszczeń w zakresie niezbędnym dla realizowanego przedsięwzięcia;

8) tłumaczenia i druk materiałów i publikacji;

9) działania promocyjne i informacyjne pod warunkiem, że w działaniach tych przekazywana jest informacja, iż przedsięwzięcie jest realizowane z udziałem wsparcia finansowego pochodzącego z Unii Europejskiej;

10) obsługę księgową i usługi prawnicze, bezpośrednio związane z realizacją przedsięwzięcia.

5. Wielkość wsparcia może wynosić do 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

[14] § 15 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego –Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw (Dz.U. Nr 128, poz. 1070). Zmiana weszła w życie 13 lipca 2005 r.

[15] § 15 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego –Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw (Dz.U. Nr 128, poz. 1070). Zmiana weszła w życie 13 lipca 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-09-07 do 2005-07-12

Rozdział 5

Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania wsparcia podmiotom działającym na rzecz rozwoju gospodarczego

§ 15.  1. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego może otrzymać podmiot zarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

2. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego jest przeznaczone na finansowanie wydatków związanych z realizacją przedsięwzięcia polegającego na tworzeniu lub wzmacnianiu zdolności do świadczenia usług informacyjnych małym i średnim przedsiębiorcom.

3. Wsparcie na rozwój punktu konsultacyjnego nie może być przeznaczone na finansowanie bezpośrednich kosztów świadczenia usług informacyjnych dla małych i średnich przedsiębiorców.

4. Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na rozwój punktu konsultacyjnego są, poniesione w okresie od dnia zawarcia umowy o udzieleniu wsparcia do dnia określonego w tej umowie, wydatki na:

1) wynagrodzenia osób zatrudnionych bezpośrednio przy realizacji przedsięwzięcia, wraz ze składkami na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne;

2) podróże służbowe osób uczestniczących w realizacji przedsięwzięcia, według stawek określonych w przepisach o wysokości oraz warunkach ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;

3) zakup nowego sprzętu i wyposażenia biurowego, oprogramowania i licencji;

4) zakup usług, w szczególności transportowych, telekomunikacyjnych i komunalnych, pod warunkiem że ich stawki odpowiadają powszechnie stosowanym na rynku;

5) wynajem i eksploatację pomieszczeń w celach bezpośrednio związanych z przedsięwzięciem;

6) zakup towarów, w szczególności materiałów biurowych i eksploatacyjnych;

7) remonty, naprawy lub adaptację pomieszczeń w zakresie niezbędnym dla realizowanego przedsięwzięcia;

8) tłumaczenia i druk materiałów i publikacji;

9) działania promocyjne i informacyjne pod warunkiem, że w działaniach tych przekazywana jest informacja, iż przedsięwzięcie jest realizowane z udziałem wsparcia finansowego pochodzącego z Unii Europejskiej;

10) obsługę księgową i usługi prawnicze, bezpośrednio związane z realizacją przedsięwzięcia.

5. Wielkość wsparcia może wynosić do 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.