Wersja obowiązująca od 2009-04-23 do 2015-08-11
[Wniosek o wydanie dyplomu lub świadectwa, wniosek o przedłużenie lub wymianę dyplomu] 1. [1] Do wniosku o wydanie dyplomu lub świadectwa w przypadku:
1) dyplomu nurka III klasy załącza się:
a) kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie średnie albo wykształcenie zasadnicze zawodowe w zakresie zawodów morskich albo żeglugi śródlądowej, budownictwa wodnego lub zawodów mechanicznych lub elektrycznych,
b) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla nurków III klasy,
c) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji nurka III klasy,
d) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych,
e) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
f) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
2) dyplomu nurka II klasy załącza się:
a) dyplom lub kopię dyplomu nurka III klasy.
b) dokumenty potwierdzające dwuletnią praktykę zawodową w charakterze nurka III klasy,
c) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla nurków II klasy,
d) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji nurka II klasy,
e) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
3) dyplomu nurka I klasy załącza się:
a) dyplom lub kopię dyplomu nurka II klasy,
b) dokumenty potwierdzające dwuletnią praktykę zawodową w charakterze nurka II klasy,
c) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla nurków I klasy,
d) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji nurka I klasy,
e) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
4) dyplomu nurka saturowanego załącza się:
a) dyplom lub kopię dyplomu nurka I klasy,
b) dokumenty potwierdzające roczną praktykę zawodową w charakterze nurka I klasy,
c) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla nurków saturowanych,
d) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji nurka saturowanego,
e) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
5) dyplomu kierownika prac podwodnych II klasy załącza się:
a) kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie wyższe albo średnie w zakresie zawodów morskich albo żeglugi śródlądowej, budownictwa wodnego albo zawodów mechanicznych lub elektrycznych,
b) dyplom lub kopię dyplomu nurka II klasy,
c) dokumenty potwierdzające roczną praktykę zawodową w charakterze nurka II klasy,
d) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla kierowników prac podwodnych II klasy,
e) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji kierownika prac podwodnych II klasy,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
6) dyplomu kierownika prac podwodnych I klasy załącza się:
a) kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie wyższe,
b) dyplom lub kopię dyplomu kierownika prac podwodnych II klasy,
c) dokumenty potwierdzające trzyletnią praktykę zawodową w charakterze kierownika prac podwodnych II klasy,
d) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla kierowników prac podwodnych I klasy,
e) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji kierownika prac podwodnych II klasy,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
7) świadectwa operatora systemów nurkowych załącza się:
a) kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie średnie,
b) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla operatorów systemów nurkowych,
c) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji operatora systemów nurkowych,
d) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
e) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu.
2. [2] Do wniosku o przedłużenie ważności dyplomu nurka III, II, I klasy lub nurka saturowanego załącza się:
1) dyplom lub kopię dyplomu, którego ważność się przedłuża;
2) dokument potwierdzający co najmniej 250-godzinną praktykę w zakresie wykonywania prac podwodnych, uzyskaną w okresie 5 lat od dnia wydania dyplomu;
3) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych;
4) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm;
5) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu.
2a. [3] Do wniosku o wymianę dokumentu, o którym mowa w art. 32 ustawy, oraz dokumentu, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 marca 2007 r. o zmianie ustawy o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. Nr 64, poz. 428), załącza się:
1) odpowiednio zaświadczenie młodszego nurka, świadectwo nurka, dyplom starszego nurka, dokument potwierdzający uprawnienie kierownika robót nurkowych lub jego kopię albo
2) odpowiednio dyplom nurka III klasy, dyplom nurka II klasy, dyplom kierownika prac podwodnych II klasy;
3) wyciąg z książeczki nurka lub dziennika prac podwodnych potwierdzający wykonywanie prac podwodnych w ostatnich 5 latach;
4) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm;
5) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu.
3. Wzory dyplomu nurka III, II, l klasy, nurka saturowanego, kierownika prac podwodnych II i l klasy oraz świadectwa operatora systemów nurkowych określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
[1] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów (Dz.U. Nr 57, poz. 471). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2009 r.
[2] § 4 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów (Dz.U. Nr 57, poz. 471). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2009 r.
[3] § 4 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów (Dz.U. Nr 57, poz. 471). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2009 r.
Wersja obowiązująca od 2009-04-23 do 2015-08-11
[Wniosek o wydanie dyplomu lub świadectwa, wniosek o przedłużenie lub wymianę dyplomu] 1. [1] Do wniosku o wydanie dyplomu lub świadectwa w przypadku:
1) dyplomu nurka III klasy załącza się:
a) kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie średnie albo wykształcenie zasadnicze zawodowe w zakresie zawodów morskich albo żeglugi śródlądowej, budownictwa wodnego lub zawodów mechanicznych lub elektrycznych,
b) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla nurków III klasy,
c) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji nurka III klasy,
d) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych,
e) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
f) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
2) dyplomu nurka II klasy załącza się:
a) dyplom lub kopię dyplomu nurka III klasy.
b) dokumenty potwierdzające dwuletnią praktykę zawodową w charakterze nurka III klasy,
c) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla nurków II klasy,
d) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji nurka II klasy,
e) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
3) dyplomu nurka I klasy załącza się:
a) dyplom lub kopię dyplomu nurka II klasy,
b) dokumenty potwierdzające dwuletnią praktykę zawodową w charakterze nurka II klasy,
c) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla nurków I klasy,
d) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji nurka I klasy,
e) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
4) dyplomu nurka saturowanego załącza się:
a) dyplom lub kopię dyplomu nurka I klasy,
b) dokumenty potwierdzające roczną praktykę zawodową w charakterze nurka I klasy,
c) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla nurków saturowanych,
d) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji nurka saturowanego,
e) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
5) dyplomu kierownika prac podwodnych II klasy załącza się:
a) kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie wyższe albo średnie w zakresie zawodów morskich albo żeglugi śródlądowej, budownictwa wodnego albo zawodów mechanicznych lub elektrycznych,
b) dyplom lub kopię dyplomu nurka II klasy,
c) dokumenty potwierdzające roczną praktykę zawodową w charakterze nurka II klasy,
d) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla kierowników prac podwodnych II klasy,
e) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji kierownika prac podwodnych II klasy,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
6) dyplomu kierownika prac podwodnych I klasy załącza się:
a) kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie wyższe,
b) dyplom lub kopię dyplomu kierownika prac podwodnych II klasy,
c) dokumenty potwierdzające trzyletnią praktykę zawodową w charakterze kierownika prac podwodnych II klasy,
d) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla kierowników prac podwodnych I klasy,
e) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji kierownika prac podwodnych II klasy,
f) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
g) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu;
7) świadectwa operatora systemów nurkowych załącza się:
a) kopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie średnie,
b) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla operatorów systemów nurkowych,
c) zaświadczenie o zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego z wynikiem pozytywnym z zakresu kwalifikacji operatora systemów nurkowych,
d) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm,
e) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu.
2. [2] Do wniosku o przedłużenie ważności dyplomu nurka III, II, I klasy lub nurka saturowanego załącza się:
1) dyplom lub kopię dyplomu, którego ważność się przedłuża;
2) dokument potwierdzający co najmniej 250-godzinną praktykę w zakresie wykonywania prac podwodnych, uzyskaną w okresie 5 lat od dnia wydania dyplomu;
3) kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych;
4) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm;
5) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu.
2a. [3] Do wniosku o wymianę dokumentu, o którym mowa w art. 32 ustawy, oraz dokumentu, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 marca 2007 r. o zmianie ustawy o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. Nr 64, poz. 428), załącza się:
1) odpowiednio zaświadczenie młodszego nurka, świadectwo nurka, dyplom starszego nurka, dokument potwierdzający uprawnienie kierownika robót nurkowych lub jego kopię albo
2) odpowiednio dyplom nurka III klasy, dyplom nurka II klasy, dyplom kierownika prac podwodnych II klasy;
3) wyciąg z książeczki nurka lub dziennika prac podwodnych potwierdzający wykonywanie prac podwodnych w ostatnich 5 latach;
4) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm;
5) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu.
3. Wzory dyplomu nurka III, II, l klasy, nurka saturowanego, kierownika prac podwodnych II i l klasy oraz świadectwa operatora systemów nurkowych określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
[1] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów (Dz.U. Nr 57, poz. 471). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2009 r.
[2] § 4 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów (Dz.U. Nr 57, poz. 471). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2009 r.
[3] § 4 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu wydawania dyplomów, świadectw, książeczek nurka i dziennika prac podwodnych oraz wzorów tych dokumentów (Dz.U. Nr 57, poz. 471). Zmiana weszła w życie 23 kwietnia 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-09-25 do 2009-04-22
1. Do wniosku o wydanie dyplomu lub świadectwa, o których mowa w § 1, załącza się:
1) dokumenty potwierdzające spełnienie warunków określonych w art. 20 ustawy;
2) dokumenty, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy;
3) trzy aktualne fotografie o wymiarach 43 mm x 33 mm;
4) kopię stron dowodu osobistego lub paszportu zawierających nazwisko i imię, datę i miejsce urodzenia;
5) kopię dowodu wniesienia opłaty za wydanie dokumentu.
2. Osoba ubiegająca się o wydanie dyplomu nurka do wniosku załącza ponadto kopię aktualnego orzeczenia lekarza o braku przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych.
3. Wzory dyplomu nurka III, II, l klasy, nurka saturowanego, kierownika prac podwodnych II i l klasy oraz świadectwa operatora systemów nurkowych określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.