Wersja obowiązująca od 2008-10-29 do 2012-08-11
[Określenie wykazu składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu] Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu określonych w art. 25a ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym określa załącznik [1] do rozporządzenia.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. Nr 182, poz. 1126). Zmiana weszła w życie 29 października 2008 r.
Wersja obowiązująca od 2008-10-29 do 2012-08-11
[Określenie wykazu składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu] Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu określonych w art. 25a ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym określa załącznik [1] do rozporządzenia.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. Nr 182, poz. 1126). Zmiana weszła w życie 29 października 2008 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-07 do 2008-10-28
[1] Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu określonych w art. 25a ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym określa załącznik [2] do rozporządzenia.
[1] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 stycznia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. Nr 11, poz. 64). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2008 r.
[2] Załącznik dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 stycznia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. Nr 11, poz. 64). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2008 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-08-03 do 2008-02-06
1. W podsystemie strukturalnym o nazwie:
1) infrastruktura – wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:
a) szyna,
b) system przytwierdzeń szyn,
c) podkład i podrozjazdnica,
d) rozjazd kolejowy,
e) skrzyżowanie torów kolejowych;
2) energia –wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:
a) górna sieć jezdna,
b) pantograf,
c) nakładka stykowa;
3) sterowanie – wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:
a) pokładowe, w tym:
– platforma sprzętowo-programowa,
– jednostka centralna, stanowiąca główne sterujące urządzenie wykonawcze,
– rejestrator,
– odometr,
– specyficzne moduły transmisyjne służące do pobierania informacji z przytorowych urządzeń systemów sterowania pociągiem w transeuropejskim systemie,
– urządzenia stanowiące wyposażenie taboru kolejowego wchodzące w skład ERTMS/GSM-R,
b) przytorowe, w tym:
– platforma sprzętowo-programowa,
– jednostka centralna, stanowiąca główne urządzenie wykonawcze centrum sterowania radiowego,
– eurobalisa,
– europętla,
– koder do eurobalisy,
– koder do europętli;
4) tabor – wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:
a) sprzęgi instalowane na końcach składu pociągu,
b) koło,
c) elementy przyłączeniowe współpracujące z urządzeniami podsystemu funkcjonalnego o nazwie utrzymanie,
d) oświetlenie i urządzenia ostrzegania instalowane na końcach składu pociągu,
e) szyba czołowa w kabinie maszynisty.
2. W podsystemie funkcjonalnym o nazwie utrzymanie wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:
1) elementy przyłączeniowe urządzeń do opróżniania toalet;
2) gniazdo elektryczne przeznaczone do podłączania urządzeń do czyszczenia składów pociągów;
3) elementy przyłączeniowe urządzeń do uzupełniania zapasów wody i piasku.