history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2008-10-29 do 2012-08-11

Rozdział 2

Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu

§ 3. [Określenie wykazu składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu] Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu określonych w art. 25a ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym określa załącznik [1] do rozporządzenia.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. Nr 182, poz. 1126). Zmiana weszła w życie 29 października 2008 r.

Wersja obowiązująca od 2008-10-29 do 2012-08-11

Rozdział 2

Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu

§ 3. [Określenie wykazu składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu] Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu określonych w art. 25a ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym określa załącznik [1] do rozporządzenia.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. Nr 182, poz. 1126). Zmiana weszła w życie 29 października 2008 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-02-07 do 2008-10-28

Rozdział 2

Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu

§ 3. [1] Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu określonych w art. 25a ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym określa załącznik [2] do rozporządzenia.

[1] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 stycznia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. Nr 11, poz. 64). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2008 r.

[2] Załącznik dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 stycznia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U. Nr 11, poz. 64). Zmiana weszła w życie 7 lutego 2008 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-08-03 do 2008-02-06

Rozdział 2

Wykaz składników interoperacyjności podsystemów transeuropejskiego systemu

§ 3. 1. W podsystemie strukturalnym o nazwie:

1) infrastruktura – wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:

a) szyna,

b) system przytwierdzeń szyn,

c) podkład i podrozjazdnica,

d) rozjazd kolejowy,

e) skrzyżowanie torów kolejowych;

2) energia –wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:

a) górna sieć jezdna,

b) pantograf,

c) nakładka stykowa;

3) sterowanie – wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:

a) pokładowe, w tym:

– platforma sprzętowo-programowa,

– jednostka centralna, stanowiąca główne sterujące urządzenie wykonawcze,

– rejestrator,

– odometr,

– specyficzne moduły transmisyjne służące do pobierania informacji z przytorowych urządzeń systemów sterowania pociągiem w transeuropejskim systemie,

– urządzenia stanowiące wyposażenie taboru kolejowego wchodzące w skład ERTMS/GSM-R,

b) przytorowe, w tym:

– platforma sprzętowo-programowa,

– jednostka centralna, stanowiąca główne urządzenie wykonawcze centrum sterowania radiowego,

– eurobalisa,

– europętla,

– koder do eurobalisy,

– koder do europętli;

4) tabor – wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:

a) sprzęgi instalowane na końcach składu pociągu,

b) koło,

c) elementy przyłączeniowe współpracujące z urządzeniami podsystemu funkcjonalnego o nazwie utrzymanie,

d) oświetlenie i urządzenia ostrzegania instalowane na końcach składu pociągu,

e) szyba czołowa w kabinie maszynisty.

2. W podsystemie funkcjonalnym o nazwie utrzymanie wyróżnia się następujące składniki interoperacyjności:

1) elementy przyłączeniowe urządzeń do opróżniania toalet;

2) gniazdo elektryczne przeznaczone do podłączania urządzeń do czyszczenia składów pociągów;

3) elementy przyłączeniowe urządzeń do uzupełniania zapasów wody i piasku.