history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-05-05 do 2012-09-01

Rozdział 2

Organizacja Komisji

§ 2. [Skład Komisji] 1. W skład Komisji wchodzi przewodniczący, zastępca przewodniczącego, sekretarz i członkowie.

2. Przewodniczącego i członków Komisji powołuje i odwołuje Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych.

2a. W przypadku badania przez Komisję wypadku lub poważnego incydentu lotniczego zaistniałego z udziałem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałka Sejmu, Marszałka Senatu lub Prezesa Rady Ministrów, a także w innej szczególnej sytuacji, powołanie przewodniczącego i członków Komisji, o których mowa w ust. 2, następuje w uzgodnieniu z Prezesem Rady Ministrów.

3. W przypadku badania przez Komisję wypadków i poważnych incydentów lotniczych, zaistniałych z udziałem załóg lub statków powietrznych lotnictwa służb porządku publicznego, Minister Obrony Narodowej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, włącza w skład Komisji przedstawicieli tego lotnictwa na prawach członków Komisji.

4. [1] Liczba członków Komisji wynosi od 5 do 40 w zależności od rodzaju zdarzenia lotniczego, które podlega badaniu przez Komisję.

5. W ramach prac Komisji spośród jej członków, w zależności od potrzeb, tworzy się:

1) podkomisję lotniczą – w skład której wchodzą specjaliści z zakresu szkolenia lotniczego, ruchu lotniczego, ratownictwa lotniczego (SAR), łączności, nawigacji i meteorologii;

2) podkomisję techniczną – w skład której wchodzą specjaliści z zakresu eksploatacji statków powietrznych, awioniki oraz wyposażenia techniki lotniczej, logistyki i informatyki;

3) podkomisję medyczną – w skład której wchodzą eksperci z zakresu medycyny lotniczej, psychologii i patomorfologii.

6. O powołaniu podkomisji, o których mowa w ust. 5, decyduje przewodniczący Komisji.

7. Pracami podkomisji kierują przewodniczący podkomisji wyznaczani przez przewodniczącego Komisji spośród członków wybranych do danej podkomisji.

[1] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz.U. Nr 74, poz. 470). Zmiana weszła w życie 5 maja 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-05-05 do 2012-09-01

Rozdział 2

Organizacja Komisji

§ 2. [Skład Komisji] 1. W skład Komisji wchodzi przewodniczący, zastępca przewodniczącego, sekretarz i członkowie.

2. Przewodniczącego i członków Komisji powołuje i odwołuje Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych.

2a. W przypadku badania przez Komisję wypadku lub poważnego incydentu lotniczego zaistniałego z udziałem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałka Sejmu, Marszałka Senatu lub Prezesa Rady Ministrów, a także w innej szczególnej sytuacji, powołanie przewodniczącego i członków Komisji, o których mowa w ust. 2, następuje w uzgodnieniu z Prezesem Rady Ministrów.

3. W przypadku badania przez Komisję wypadków i poważnych incydentów lotniczych, zaistniałych z udziałem załóg lub statków powietrznych lotnictwa służb porządku publicznego, Minister Obrony Narodowej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, włącza w skład Komisji przedstawicieli tego lotnictwa na prawach członków Komisji.

4. [1] Liczba członków Komisji wynosi od 5 do 40 w zależności od rodzaju zdarzenia lotniczego, które podlega badaniu przez Komisję.

5. W ramach prac Komisji spośród jej członków, w zależności od potrzeb, tworzy się:

1) podkomisję lotniczą – w skład której wchodzą specjaliści z zakresu szkolenia lotniczego, ruchu lotniczego, ratownictwa lotniczego (SAR), łączności, nawigacji i meteorologii;

2) podkomisję techniczną – w skład której wchodzą specjaliści z zakresu eksploatacji statków powietrznych, awioniki oraz wyposażenia techniki lotniczej, logistyki i informatyki;

3) podkomisję medyczną – w skład której wchodzą eksperci z zakresu medycyny lotniczej, psychologii i patomorfologii.

6. O powołaniu podkomisji, o których mowa w ust. 5, decyduje przewodniczący Komisji.

7. Pracami podkomisji kierują przewodniczący podkomisji wyznaczani przez przewodniczącego Komisji spośród członków wybranych do danej podkomisji.

[1] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz.U. Nr 74, poz. 470). Zmiana weszła w życie 5 maja 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-04-27 do 2010-05-04

Rozdział 2

Organizacja Komisji

§ 2. [Skład Komisji] 1. W skład Komisji wchodzi przewodniczący, zastępca przewodniczącego, sekretarz i członkowie.

2. Przewodniczącego i członków Komisji powołuje i odwołuje Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych.

2a. [1] W przypadku badania przez Komisję wypadku lub poważnego incydentu lotniczego zaistniałego z udziałem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałka Sejmu, Marszałka Senatu lub Prezesa Rady Ministrów, a także w innej szczególnej sytuacji, powołanie przewodniczącego i członków Komisji, o których mowa w ust. 2, następuje w uzgodnieniu z Prezesem Rady Ministrów.

3. W przypadku badania przez Komisję wypadków i poważnych incydentów lotniczych, zaistniałych z udziałem załóg lub statków powietrznych lotnictwa służb porządku publicznego, Minister Obrony Narodowej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, włącza w skład Komisji przedstawicieli tego lotnictwa na prawach członków Komisji.

4. Liczba członków Komisji wynosi od 5 do 30 w zależności od rodzaju zdarzenia lotniczego, które podlega badaniu przez Komisję.

5. W ramach prac Komisji spośród jej członków, w zależności od potrzeb, tworzy się:

1) podkomisję lotniczą – w skład której wchodzą specjaliści z zakresu szkolenia lotniczego, ruchu lotniczego, ratownictwa lotniczego (SAR), łączności, nawigacji i meteorologii;

2) podkomisję techniczną – w skład której wchodzą specjaliści z zakresu eksploatacji statków powietrznych, awioniki oraz wyposażenia techniki lotniczej, logistyki i informatyki;

3) podkomisję medyczną – w skład której wchodzą eksperci z zakresu medycyny lotniczej, psychologii i patomorfologii.

6. O powołaniu podkomisji, o których mowa w ust. 5, decyduje przewodniczący Komisji.

7. Pracami podkomisji kierują przewodniczący podkomisji wyznaczani przez przewodniczącego Komisji spośród członków wybranych do danej podkomisji.

[1] § 2 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz.U. Nr 69, poz. 442). Zmiana weszła w życie 27 kwietnia 2010 r. i ma zastosowanie do badania przyczyn zdarzenia lotniczego zaistniałego w dniu 10 kwietnia 2010 r. na samolocie Tu-154M nr 101 w 36 splt. w Warszawie.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-07-02 do 2010-04-26

Rozdział 2

Organizacja Komisji

§ 2. [Skład Komisji] 1. W skład Komisji wchodzi przewodniczący, zastępca przewodniczącego, sekretarz i członkowie.

2. Przewodniczącego i członków Komisji powołuje i odwołuje Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych.

3. W przypadku badania przez Komisję wypadków i poważnych incydentów lotniczych, zaistniałych z udziałem załóg lub statków powietrznych lotnictwa służb porządku publicznego, Minister Obrony Narodowej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, włącza w skład Komisji przedstawicieli tego lotnictwa na prawach członków Komisji.

4. Liczba członków Komisji wynosi od 5 do 30 w zależności od rodzaju zdarzenia lotniczego, które podlega badaniu przez Komisję.

5. W ramach prac Komisji spośród jej członków, w zależności od potrzeb, tworzy się:

1) podkomisję lotniczą – w skład której wchodzą specjaliści z zakresu szkolenia lotniczego, ruchu lotniczego, ratownictwa lotniczego (SAR), łączności, nawigacji i meteorologii;

2) podkomisję techniczną – w skład której wchodzą specjaliści z zakresu eksploatacji statków powietrznych, awioniki oraz wyposażenia techniki lotniczej, logistyki i informatyki;

3) podkomisję medyczną – w skład której wchodzą eksperci z zakresu medycyny lotniczej, psychologii i patomorfologii.

6. O powołaniu podkomisji, o których mowa w ust. 5, decyduje przewodniczący Komisji.

7. Pracami podkomisji kierują przewodniczący podkomisji wyznaczani przez przewodniczącego Komisji spośród członków wybranych do danej podkomisji.