history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-12-30 do 2013-02-16

[Szkody objęte ubezpieczeniem] 1. Ubezpieczenie OC użytkownika statku powietrznego obejmuje szkody polegające na:

1) uszkodzeniu ciała, rozstroju zdrowia lub śmierci osoby trzeciej;

2) uszkodzeniu mienia na powierzchni ziemi, wody lub w powietrzu.

2. [3] (uchylony).

3. Ubezpieczenie OC użytkownika statku powietrznego niebędącego przewoźnikiem lotniczym obejmuje również szkody polegające na uszkodzeniu ciała, rozstroju zdrowia lub śmierci osoby biorącej udział w locie, niebędącej członkiem załogi, jeżeli tylko zdarzenie, które je spowodowało, miało miejsce na pokładzie statku powietrznego lub podczas wszelkich czynności związanych z wsiadaniem lub wysiadaniem.

[3] § 6 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 7 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań dotyczących ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej użytkowników statków powietrznych, przewoźników i innych przedsiębiorców prowadzących działalność lotniczą (Dz.U. Nr 239, poz. 1736). Zmiana weszła w życie 30 grudnia 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-12-30 do 2013-02-16

[Szkody objęte ubezpieczeniem] 1. Ubezpieczenie OC użytkownika statku powietrznego obejmuje szkody polegające na:

1) uszkodzeniu ciała, rozstroju zdrowia lub śmierci osoby trzeciej;

2) uszkodzeniu mienia na powierzchni ziemi, wody lub w powietrzu.

2. [3] (uchylony).

3. Ubezpieczenie OC użytkownika statku powietrznego niebędącego przewoźnikiem lotniczym obejmuje również szkody polegające na uszkodzeniu ciała, rozstroju zdrowia lub śmierci osoby biorącej udział w locie, niebędącej członkiem załogi, jeżeli tylko zdarzenie, które je spowodowało, miało miejsce na pokładzie statku powietrznego lub podczas wszelkich czynności związanych z wsiadaniem lub wysiadaniem.

[3] § 6 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 7 grudnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań dotyczących ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej użytkowników statków powietrznych, przewoźników i innych przedsiębiorców prowadzących działalność lotniczą (Dz.U. Nr 239, poz. 1736). Zmiana weszła w życie 30 grudnia 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-06-01 do 2006-12-29

1. Ubezpieczenie OC użytkownika statku powietrznego obejmuje szkody polegające na:

1) uszkodzeniu ciała, rozstroju zdrowia lub śmierci osoby trzeciej;

2) uszkodzeniu mienia na powierzchni ziemi, wody lub w powietrzu.

2. Ubezpieczenie OC użytkownika statku powietrznego, z wyłączeniem:

1) państwowych statków powietrznych,

2) statków powietrznych wykonujących loty związane z akcjami poszukiwawczo-ratowniczymi, niesieniem pomocy medycznej albo pomocy w razie klęsk żywiołowych lub wypadków przemysłowych i komunikacyjnych,

3) statków powietrznych lotnictwa ogólnego,

4) prototypów statków powietrznych,

5) statków powietrznych, dla których nie wydano jeszcze świadectwa zdatności do lotu, dopuszczonych do lotu na podstawie zgody Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem Urzędu", o której mowa w art. 49 ust. 1 ustawy,

6) statków powietrznych nieposiadających ważnego świadectwa zdatności do lotu, dopuszczonych do lotu na podstawie zgody Prezesa Urzędu, o której mowa w art. 50 ust. 1 ustawy,

7) modeli o masie startowej poniżej 20 kg, lotni i paralotni, latawców i spadochronów

– obejmuje również szkody, o których mowa w ust. 1, powstałe wskutek działań wojennych, inwazji, aktu nieprzyjaciela, wojny domowej, rewolucji, powstania, stanu wojennego, rozruchów i zamieszek oraz aktów terroru.

3. Ubezpieczenie OC użytkownika statku powietrznego niebędącego przewoźnikiem lotniczym obejmuje również szkody polegające na uszkodzeniu ciała, rozstroju zdrowia lub śmierci osoby biorącej udział w locie, niebędącej członkiem załogi, jeżeli tylko zdarzenie, które je spowodowało, miało miejsce na pokładzie statku powietrznego lub podczas wszelkich czynności związanych z wsiadaniem lub wysiadaniem.