history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2009-06-09 do 2012-08-11

[Dokumentacja techniczna, którą należy dołączyć do wniosku] [3] 1. Do wniosków, o których mowa w § 2, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczną dla budowli;

3) w przypadku nowych typów budowli lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych – porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1 a [4] do rozporządzenia, wraz z ich programem;

4) w przypadku typów budowli po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych – opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury lub użytkownika bocznicy kolejowej;

5) opinię upoważnionej jednostki.

2. Do wniosków, o których mowa w § 3, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczno-ruchową;

3) w przypadku urządzeń sterowania ruchem kolejowym – dowód bezpieczeństwa lub weryfikację tego dowodu;

4) w przypadku nowych typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych – porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;

5) w przypadku typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych – opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury kolejowej lub użytkownika bocznicy kolejowej;

6) opinię upoważnionej jednostki.

3. Do wniosków, o których mowa w § 4, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczno-ruchową;

3) w przypadku nowych typów pojazdów kolejowych lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych – porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;

4) w przypadku typów pojazdów kolejowych po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych – opinię techniczną wydaną odpowiednio przez zarządcę infrastruktury, przewoźnika kolejowego lub użytkownika bocznicy kolejowej;

5) opinię upoważnionej jednostki.

4. Do wniosku o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego, które są eksploatowane i były dopuszczone do eksploatacji w kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., należy dołączyć wyłącznie następujące dokumenty:

1) opis techniczny lub dokumentację techniczną;

2) pozytywną opinię użytkownika z dotychczasowej eksploatacji, uwzględniającą aktualny stan techniczny.

[3] § 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 maja 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego (Dz.U. Nr 78, poz. 654). Zmiana weszła w życie 9 czerwca 2009 r.

[4] Załącznik nr 1a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 maja 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego (Dz.U. Nr 78, poz. 654). Zmiana weszła w życie 9 czerwca 2009 r.

Wersja obowiązująca od 2009-06-09 do 2012-08-11

[Dokumentacja techniczna, którą należy dołączyć do wniosku] [3] 1. Do wniosków, o których mowa w § 2, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczną dla budowli;

3) w przypadku nowych typów budowli lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych – porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1 a [4] do rozporządzenia, wraz z ich programem;

4) w przypadku typów budowli po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych – opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury lub użytkownika bocznicy kolejowej;

5) opinię upoważnionej jednostki.

2. Do wniosków, o których mowa w § 3, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczno-ruchową;

3) w przypadku urządzeń sterowania ruchem kolejowym – dowód bezpieczeństwa lub weryfikację tego dowodu;

4) w przypadku nowych typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych – porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;

5) w przypadku typów urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych – opinię techniczną wydaną przez zarządcę infrastruktury kolejowej lub użytkownika bocznicy kolejowej;

6) opinię upoważnionej jednostki.

3. Do wniosków, o których mowa w § 4, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczno-ruchową;

3) w przypadku nowych typów pojazdów kolejowych lub konieczności przeprowadzenia prób eksploatacyjnych – porozumienie w sprawie wykonania prób eksploatacyjnych, którego wzór określa załącznik nr 1a do rozporządzenia, wraz z ich programem;

4) w przypadku typów pojazdów kolejowych po przeprowadzonych próbach eksploatacyjnych – opinię techniczną wydaną odpowiednio przez zarządcę infrastruktury, przewoźnika kolejowego lub użytkownika bocznicy kolejowej;

5) opinię upoważnionej jednostki.

4. Do wniosku o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego, które są eksploatowane i były dopuszczone do eksploatacji w kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., należy dołączyć wyłącznie następujące dokumenty:

1) opis techniczny lub dokumentację techniczną;

2) pozytywną opinię użytkownika z dotychczasowej eksploatacji, uwzględniającą aktualny stan techniczny.

[3] § 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 maja 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego (Dz.U. Nr 78, poz. 654). Zmiana weszła w życie 9 czerwca 2009 r.

[4] Załącznik nr 1a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 maja 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego (Dz.U. Nr 78, poz. 654). Zmiana weszła w życie 9 czerwca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-05-16 do 2009-06-08

Do wniosków, o których mowa w § 2–4, należy również dołączyć dokumentację techniczną, w tym:

1) warunki techniczne wykonania i odbioru;

2) dokumentację techniczno-ruchową;

3) opisy techniczne i rysunki;

4) opinie techniczne wydane przez innych zarządców infrastruktury, przewoźników kolejowych lub użytkowników bocznic kolejowych – w przypadku typów budowli, urządzeń lub pojazdów kolejowych już eksploatowanych.