Wersja obowiązująca od 2008-12-05 do 2009-03-01
[Dokumenty niezbędne do nabycia banderol] 1. Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol do właściwego w sprawach znaków akcyzy naczelnika urzędu celnego, załącza odpowiednio:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i właściwego naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju o niezaleganiu w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;
2) kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
3) kopię potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;
4) kopię zezwolenia albo koncesji na produkcję, rozlewanie, pakowanie, import, nabycie wewnątrz-wspólnotowe lub obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia albo koncesji na podstawie odrębnych przepisów;
5) kopię umowy zawartej przez importera lub podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego z podmiotem zagranicznym na import lub nabycie wyrobów akcyzowych;
6) kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;
7) kopię zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, działalności zarejestrowanego handlowca, działalności niezarejestrowanego handlowca, na dokonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego na terytorium kraju;
8) kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy, potwierdzoną przez naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2–8, są okazywane w oryginale właściwemu w sprawach znaków akcyzy naczelnikowi urzędu celnego przy składaniu wniosku. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.
3. W przypadku gdy banderole będą odbierane przez inną osobę niż składający wniosek, do wniosku dołącza się pełnomocnictwo do ich odbioru, z podaniem imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania oraz rodzaju i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby upoważnionej do odbioru banderol.
4. W przypadku gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od złożenia poprzedniego wniosku, nie stosuje się przepisów ust. 1 i 2, pod warunkiem że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie.
5. Do wniosku złożonego po upływie trzech miesięcy od dnia złożenia poprzedniego wniosku stosuje się odpowiednio przepisy ust. 1 i 2.
6. Wzór wniosku o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol określa załącznik nr 11 [7] do rozporządzenia.
7. Wzór upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 12 [8] do rozporządzenia.
[7] Załącznik nr 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 listopada 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz.U. Nr 208, poz. 1309). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2008 r.
[8] Załącznik nr 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 listopada 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz.U. Nr 208, poz. 1309). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2008 r.
Wersja obowiązująca od 2008-12-05 do 2009-03-01
[Dokumenty niezbędne do nabycia banderol] 1. Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol do właściwego w sprawach znaków akcyzy naczelnika urzędu celnego, załącza odpowiednio:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i właściwego naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju o niezaleganiu w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;
2) kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
3) kopię potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;
4) kopię zezwolenia albo koncesji na produkcję, rozlewanie, pakowanie, import, nabycie wewnątrz-wspólnotowe lub obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia albo koncesji na podstawie odrębnych przepisów;
5) kopię umowy zawartej przez importera lub podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego z podmiotem zagranicznym na import lub nabycie wyrobów akcyzowych;
6) kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;
7) kopię zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, działalności zarejestrowanego handlowca, działalności niezarejestrowanego handlowca, na dokonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego na terytorium kraju;
8) kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy, potwierdzoną przez naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2–8, są okazywane w oryginale właściwemu w sprawach znaków akcyzy naczelnikowi urzędu celnego przy składaniu wniosku. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.
3. W przypadku gdy banderole będą odbierane przez inną osobę niż składający wniosek, do wniosku dołącza się pełnomocnictwo do ich odbioru, z podaniem imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania oraz rodzaju i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby upoważnionej do odbioru banderol.
4. W przypadku gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od złożenia poprzedniego wniosku, nie stosuje się przepisów ust. 1 i 2, pod warunkiem że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie.
5. Do wniosku złożonego po upływie trzech miesięcy od dnia złożenia poprzedniego wniosku stosuje się odpowiednio przepisy ust. 1 i 2.
6. Wzór wniosku o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol określa załącznik nr 11 [7] do rozporządzenia.
7. Wzór upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 12 [8] do rozporządzenia.
[7] Załącznik nr 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 listopada 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz.U. Nr 208, poz. 1309). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2008 r.
[8] Załącznik nr 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 listopada 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz.U. Nr 208, poz. 1309). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2008 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-08-18 do 2008-12-04
[Dokumenty niezbędne do nabycia banderol] 1. Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol do właściwego w sprawach znaków akcyzy naczelnika urzędu celnego, załącza odpowiednio:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i właściwego naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju o niezaleganiu w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;
2) [1] kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
3) kopię potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;
4) kopię zezwolenia albo koncesji na produkcję, rozlewanie, pakowanie, import, nabycie wewnątrz-wspólnotowe lub obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia albo koncesji na podstawie odrębnych przepisów;
5) kopię umowy zawartej przez importera lub podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego z podmiotem zagranicznym na import lub nabycie wyrobów akcyzowych;
6) kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;
7) kopię zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, działalności zarejestrowanego handlowca, działalności niezarejestrowanego handlowca, na dokonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego na terytorium kraju;
8) kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy, potwierdzoną przez naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2–8, są okazywane w oryginale właściwemu w sprawach znaków akcyzy naczelnikowi urzędu celnego przy składaniu wniosku. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.
3. W przypadku gdy banderole będą odbierane przez inną osobę niż składający wniosek, do wniosku dołącza się pełnomocnictwo do ich odbioru, z podaniem imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania oraz rodzaju i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby upoważnionej do odbioru banderol.
4. W przypadku gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od złożenia poprzedniego wniosku, nie stosuje się przepisów ust. 1 i 2, pod warunkiem że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie.
5. Do wniosku złożonego po upływie trzech miesięcy od dnia złożenia poprzedniego wniosku stosuje się odpowiednio przepisy ust. 1 i 2.
6. Wzór wniosku o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.
7. Wzór upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.
[1] § 10 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 lipca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. Nr 167, poz. 1750, zm.: Dz.U. z 2004 r. Nr 180, poz. 1871). Zmiana weszła w życie 18 sierpnia 2004 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-07-27 do 2004-08-17
[Dokumenty niezbędne do nabycia banderol] 1. Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol do właściwego w sprawach znaków akcyzy naczelnika urzędu celnego, załącza odpowiednio:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i właściwego naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju o niezaleganiu w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;
2) kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zgłoszenia do Ewidencji Działalności Gospodarczej;
3) [2] kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
4) kopię zezwolenia albo koncesji na produkcję, rozlewanie, pakowanie, import, nabycie wewnątrz-wspólnotowe lub obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia albo koncesji na podstawie odrębnych przepisów;
5) kopię umowy zawartej przez importera lub podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego z podmiotem zagranicznym na import lub nabycie wyrobów akcyzowych;
6) kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;
7) kopię zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, działalności zarejestrowanego handlowca, działalności niezarejestrowanego handlowca, na dokonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego na terytorium kraju;
8) kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy, potwierdzoną przez naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju.
2. [3] Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2–8, są okazywane w oryginale właściwemu w sprawach znaków akcyzy naczelnikowi urzędu celnego przy składaniu wniosku. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.
3. W przypadku gdy banderole będą odbierane przez inną osobę niż składający wniosek, do wniosku dołącza się pełnomocnictwo do ich odbioru, z podaniem imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania oraz rodzaju i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby upoważnionej do odbioru banderol.
4. W przypadku gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od złożenia poprzedniego wniosku, nie stosuje się przepisów ust. 1 i 2, pod warunkiem że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie.
5. Do wniosku złożonego po upływie trzech miesięcy od dnia złożenia poprzedniego wniosku stosuje się odpowiednio przepisy ust. 1 i 2.
6. Wzór wniosku o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.
7. Wzór upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 12 [4] do rozporządzenia.
[2] § 10 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 lipca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. Nr 167, poz. 1750). Zmiana weszła w życie 27 lipca 2004 r.
[3] § 10 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 lipca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. Nr 167, poz. 1750). Zmiana weszła w życie 27 lipca 2004 r.
[4] Załącznik nr 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 lipca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. Nr 167, poz. 1750). Zmiana weszła w życie 27 lipca 2004 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-05-01 do 2004-07-26
[Dokumenty niezbędne do nabycia banderol] 1. Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol do właściwego w sprawach znaków akcyzy naczelnika urzędu celnego, załącza odpowiednio:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i właściwego naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju o niezaleganiu w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;
2) kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zgłoszenia do Ewidencji Działalności Gospodarczej;
3) kopię potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;
4) kopię zezwolenia albo koncesji na produkcję, rozlewanie, pakowanie, import, nabycie wewnątrz-wspólnotowe lub obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia albo koncesji na podstawie odrębnych przepisów;
5) kopię umowy zawartej przez importera lub podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego z podmiotem zagranicznym na import lub nabycie wyrobów akcyzowych;
6) kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;
7) kopię zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, działalności zarejestrowanego handlowca, działalności niezarejestrowanego handlowca, na dokonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego na terytorium kraju;
8) kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy, potwierdzoną przez naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2–8, są okazywane w oryginale właściwemu w sprawach znaków akcyzy naczelnikowi urzędu celnego przy składaniu wniosku oraz powinny zawierać dane aktualne w dniu jego składania. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie może być sporządzony wcześniej niż jeden miesiąc przed dniem złożenia wniosku.
3. W przypadku gdy banderole będą odbierane przez inną osobę niż składający wniosek, do wniosku dołącza się pełnomocnictwo do ich odbioru, z podaniem imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania oraz rodzaju i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby upoważnionej do odbioru banderol.
4. W przypadku gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od złożenia poprzedniego wniosku, nie stosuje się przepisów ust. 1 i 2, pod warunkiem że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie.
5. Do wniosku złożonego po upływie trzech miesięcy od dnia złożenia poprzedniego wniosku stosuje się odpowiednio przepisy ust. 1 i 2.
6. Wzór wniosku o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.
7. Wzór upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.