history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2006-01-07 do 2008-04-02

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. 1. Rozporządzenie określa:

1) podział polskiej przestrzeni powietrznej dostępnej dla żeglugi powietrznej na przestrzeń kontrolowaną i przestrzeń niekontrolowaną;

2) szczegółowe zasady korzystania z przestrzeni powietrznej przez wszystkich jej użytkowników;

3) sposoby współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego.

2. Przepisy rozporządzenia stosuje się do Rejonu Informacji Powietrznej FIR Warszawa.

3. [1] FIR Warszawa obejmuje przestrzeń powietrzną nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz część przestrzeni powietrznej przydzielonej przez ICAO nad Morzem Bałtyckim, która jest wyznaczona linią łączącą punkty o następujących współrzędnych geograficznych:

1) 54°27'28,03”N 019°24'15,02”E – miejsce styku polsko-rosyjskiej granicy państwowej na lądzie z brzegiem Morza Bałtyckiego,

2) 54°36'14,03”N 019°24'15,02”E,

3) 55°50'58,98”N 017°32'52,80”E,

4) 54°54'58,84”N 015°51'52,92”E,

5) 54°55'00,00”N 015°08'07,00”E – od tego punktu łuk koła o promieniu 30 km zakreślonego z ARP Röne (55°04'04”N 014°44'48”E) do punktu, o którym mowa w pkt 6,

6) 54°55'00”N 014°21'17”E,

7) 54°07'38”N 014°15'17”E,

8) 54°07'34”N 014°12'05”E,

9) 53°59'16”N 014°14'32”E,

10) 53°55'40”N 014°13'34”E – miejsce styku polsko-niemieckiej granicy państwowej na lądzie z brzegiem Morza Bałtyckiego

– dalej wzdłuż linii stanowiącej lądową granicę państwową Rzeczypospolitej Polskiej.

4. [2] Granicę pionową FIR Warszawa wyznacza się od powierzchni ziemi lub wody do FL 460.

[1] § 1 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 15 grudnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podziału i szczegółowych zasad korzystania z polskiej przestrzeni powietrznej oraz sposobów współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego (Dz.U. Nr 255, poz. 2142). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2006 r.

[2] § 1 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 15 grudnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podziału i szczegółowych zasad korzystania z polskiej przestrzeni powietrznej oraz sposobów współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego (Dz.U. Nr 255, poz. 2142). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2006 r.

Wersja obowiązująca od 2006-01-07 do 2008-04-02

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. 1. Rozporządzenie określa:

1) podział polskiej przestrzeni powietrznej dostępnej dla żeglugi powietrznej na przestrzeń kontrolowaną i przestrzeń niekontrolowaną;

2) szczegółowe zasady korzystania z przestrzeni powietrznej przez wszystkich jej użytkowników;

3) sposoby współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego.

2. Przepisy rozporządzenia stosuje się do Rejonu Informacji Powietrznej FIR Warszawa.

3. [1] FIR Warszawa obejmuje przestrzeń powietrzną nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz część przestrzeni powietrznej przydzielonej przez ICAO nad Morzem Bałtyckim, która jest wyznaczona linią łączącą punkty o następujących współrzędnych geograficznych:

1) 54°27'28,03”N 019°24'15,02”E – miejsce styku polsko-rosyjskiej granicy państwowej na lądzie z brzegiem Morza Bałtyckiego,

2) 54°36'14,03”N 019°24'15,02”E,

3) 55°50'58,98”N 017°32'52,80”E,

4) 54°54'58,84”N 015°51'52,92”E,

5) 54°55'00,00”N 015°08'07,00”E – od tego punktu łuk koła o promieniu 30 km zakreślonego z ARP Röne (55°04'04”N 014°44'48”E) do punktu, o którym mowa w pkt 6,

6) 54°55'00”N 014°21'17”E,

7) 54°07'38”N 014°15'17”E,

8) 54°07'34”N 014°12'05”E,

9) 53°59'16”N 014°14'32”E,

10) 53°55'40”N 014°13'34”E – miejsce styku polsko-niemieckiej granicy państwowej na lądzie z brzegiem Morza Bałtyckiego

– dalej wzdłuż linii stanowiącej lądową granicę państwową Rzeczypospolitej Polskiej.

4. [2] Granicę pionową FIR Warszawa wyznacza się od powierzchni ziemi lub wody do FL 460.

[1] § 1 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 15 grudnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podziału i szczegółowych zasad korzystania z polskiej przestrzeni powietrznej oraz sposobów współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego (Dz.U. Nr 255, poz. 2142). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2006 r.

[2] § 1 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 15 grudnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie podziału i szczegółowych zasad korzystania z polskiej przestrzeni powietrznej oraz sposobów współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego (Dz.U. Nr 255, poz. 2142). Zmiana weszła w życie 7 stycznia 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-03-18 do 2006-01-06

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.  1. Rozporządzenie określa:

1) podział polskiej przestrzeni powietrznej dostępnej dla żeglugi powietrznej na przestrzeń kontrolowaną i przestrzeń niekontrolowaną;

2) szczegółowe zasady korzystania z przestrzeni powietrznej przez wszystkich jej użytkowników;

3) sposoby współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego.

2. Przepisy rozporządzenia stosuje się do Rejonu Informacji Powietrznej FIR Warszawa.