history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2009-03-13 do 2014-01-19

[Zasady przyjęcia do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych] 1. O przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych; zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego, technikum oraz szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy mogą ubiegać się absolwenci gimnazjum.

2. O przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych: uzupełniającego liceum ogólnokształcącego i technikum uzupełniającego mogą ubiegać się absolwenci zasadniczych szkół zawodowych.

3. O przyjęcie na semestr pierwszy szkoły ponadgimnazjalnej – szkoły policealnej mogą ubiegać się absolwenci posiadający wykształcenie średnie.

4. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej lub na semestr pierwszy szkoły ponadgimnazjalnej prowadzącej kształcenie zawodowe powinni posiadać zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

5. Kandydaci niepełnosprawni ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrębnych przepisów.

6. [2] Do ponadgimnazjalnych szkół specjalnych oraz do oddziałów specjalnych w szkołach ponadgimnazjalnych, o których mowa w ust. 1–3, przyjmowani są absolwenci posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w ust. 5.

7. [3] Do integracyjnych szkół ponadgimnazjalnych oraz do oddziałów integracyjnych w szkołach ponadgimnazjalnych, o których mowa w ust. 1–3, przyjmowani są:

1) absolwenci posiadający orzeczenie, o którym mowa w ust. 5;

2) pełnosprawni absolwenci, na warunkach określonych w § 8–10 i 13.

[2] § 7 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. Nr 31, poz. 208). Zmiana weszła w życie 13 marca 2009 r.

[3] § 7 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. Nr 31, poz. 208). Zmiana weszła w życie 13 marca 2009 r.

Wersja obowiązująca od 2009-03-13 do 2014-01-19

[Zasady przyjęcia do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych] 1. O przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych; zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego, technikum oraz szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy mogą ubiegać się absolwenci gimnazjum.

2. O przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych: uzupełniającego liceum ogólnokształcącego i technikum uzupełniającego mogą ubiegać się absolwenci zasadniczych szkół zawodowych.

3. O przyjęcie na semestr pierwszy szkoły ponadgimnazjalnej – szkoły policealnej mogą ubiegać się absolwenci posiadający wykształcenie średnie.

4. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej lub na semestr pierwszy szkoły ponadgimnazjalnej prowadzącej kształcenie zawodowe powinni posiadać zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

5. Kandydaci niepełnosprawni ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrębnych przepisów.

6. [2] Do ponadgimnazjalnych szkół specjalnych oraz do oddziałów specjalnych w szkołach ponadgimnazjalnych, o których mowa w ust. 1–3, przyjmowani są absolwenci posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w ust. 5.

7. [3] Do integracyjnych szkół ponadgimnazjalnych oraz do oddziałów integracyjnych w szkołach ponadgimnazjalnych, o których mowa w ust. 1–3, przyjmowani są:

1) absolwenci posiadający orzeczenie, o którym mowa w ust. 5;

2) pełnosprawni absolwenci, na warunkach określonych w § 8–10 i 13.

[2] § 7 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. Nr 31, poz. 208). Zmiana weszła w życie 13 marca 2009 r.

[3] § 7 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. Nr 31, poz. 208). Zmiana weszła w życie 13 marca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-02-23 do 2009-03-12

1. O przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych; zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego, technikum oraz szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy mogą ubiegać się absolwenci gimnazjum.

2. O przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych: uzupełniającego liceum ogólnokształcącego i technikum uzupełniającego mogą ubiegać się absolwenci zasadniczych szkół zawodowych.

3. O przyjęcie na semestr pierwszy szkoły ponadgimnazjalnej – szkoły policealnej mogą ubiegać się absolwenci posiadający wykształcenie średnie.

4. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej lub na semestr pierwszy szkoły ponadgimnazjalnej prowadzącej kształcenie zawodowe powinni posiadać zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

5. Kandydaci niepełnosprawni ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych powinni posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, na podstawie odrębnych przepisów.