history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2004-05-01 do 2005-04-07

1. W przypadku uprawnienia abonenta stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej do zachowania przydzielonego numeru przy zmianie operatora świadczącego usługi, o którym mowa w art. 43 ust. 2a ustawy, abonent występuje z pisemnym wnioskiem do wybranego nowego usługodawcy o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru.

2. W terminie 7 dni od dnia otrzymania przez nowego usługodawcę wniosku abonenta wniosek ten powinien być rozpatrzony oraz w przypadku:

1) pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonent powinien być pisemnie powiadomiony o możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru i przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia usług;

2) negatywnego rozpatrzenia wniosku abonent powinien być pisemnie powiadomiony o braku możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru, z podaniem uzasadnienia i pouczeniem o prawie odwołania się, z zastrzeżeniem pkt 3;

3) braku możliwości technicznych niepotwierdzonego jeszcze decyzją Prezesa URTiP abonent powinien być pisemnie powiadomiony o braku możliwości zrealizowania wniosku i fakcie wystąpienia o wydanie decyzji Prezesa URTiP.

3. [1] W przypadku otrzymania decyzji Prezesa URTiP, o której mowa w ust. 2 pkt 3, potwierdzającej brak możliwości technicznych abonent powinien być niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania decyzji, pisemnie powiadomiony o braku możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia i pouczeniem o prawie odwołania się. W przypadku otrzymania decyzji Prezesa URTiP stwierdzającej istnienie możliwości technicznych abonent powinien być niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania decyzji, pisemnie powiadomiony o możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru i przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia usług.

4. Brak możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru może zostać stwierdzony jedynie z powodu:

1) braku możliwości technicznych, potwierdzonego decyzją Prezesa URTiP;

2) niespełnienia przez abonenta ogólnych warunków zawarcia umowy, o których mowa w art. 34 ustawy.

[1] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 kwietnia 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej (Dz.U. Nr 101, poz. 1046). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Wersja obowiązująca od 2004-05-01 do 2005-04-07

1. W przypadku uprawnienia abonenta stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej do zachowania przydzielonego numeru przy zmianie operatora świadczącego usługi, o którym mowa w art. 43 ust. 2a ustawy, abonent występuje z pisemnym wnioskiem do wybranego nowego usługodawcy o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru.

2. W terminie 7 dni od dnia otrzymania przez nowego usługodawcę wniosku abonenta wniosek ten powinien być rozpatrzony oraz w przypadku:

1) pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonent powinien być pisemnie powiadomiony o możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru i przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia usług;

2) negatywnego rozpatrzenia wniosku abonent powinien być pisemnie powiadomiony o braku możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru, z podaniem uzasadnienia i pouczeniem o prawie odwołania się, z zastrzeżeniem pkt 3;

3) braku możliwości technicznych niepotwierdzonego jeszcze decyzją Prezesa URTiP abonent powinien być pisemnie powiadomiony o braku możliwości zrealizowania wniosku i fakcie wystąpienia o wydanie decyzji Prezesa URTiP.

3. [1] W przypadku otrzymania decyzji Prezesa URTiP, o której mowa w ust. 2 pkt 3, potwierdzającej brak możliwości technicznych abonent powinien być niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania decyzji, pisemnie powiadomiony o braku możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia i pouczeniem o prawie odwołania się. W przypadku otrzymania decyzji Prezesa URTiP stwierdzającej istnienie możliwości technicznych abonent powinien być niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania decyzji, pisemnie powiadomiony o możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru i przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia usług.

4. Brak możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru może zostać stwierdzony jedynie z powodu:

1) braku możliwości technicznych, potwierdzonego decyzją Prezesa URTiP;

2) niespełnienia przez abonenta ogólnych warunków zawarcia umowy, o których mowa w art. 34 ustawy.

[1] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 kwietnia 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej (Dz.U. Nr 101, poz. 1046). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-30 do 2004-04-30

1. W przypadku uprawnienia abonenta stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej do zachowania przydzielonego numeru przy zmianie operatora świadczącego usługi, o którym mowa w art. 43 ust. 2a ustawy, abonent występuje z pisemnym wnioskiem do wybranego nowego usługodawcy o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru.

2. W terminie 7 dni od dnia otrzymania przez nowego usługodawcę wniosku abonenta wniosek ten powinien być rozpatrzony oraz w przypadku:

1) pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonent powinien być pisemnie powiadomiony o możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru i przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia usług;

2) negatywnego rozpatrzenia wniosku abonent powinien być pisemnie powiadomiony o braku możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru, z podaniem uzasadnienia i pouczeniem o prawie odwołania się, z zastrzeżeniem pkt 3;

3) braku możliwości technicznych niepotwierdzonego jeszcze decyzją Prezesa URTiP abonent powinien być pisemnie powiadomiony o braku możliwości zrealizowania wniosku i fakcie wystąpienia o wydanie decyzji Prezesa URTiP.

3. W przypadku otrzymania decyzji Prezesa URTiP, o której mowa w ust. 2 pkt 3, potwierdzającej brak możliwości technicznych abonent powinien być niezwłocznie pisemnie powiadomiony o odmowie zmiany przydzielonego numeru, wraz z podaniem uzasadnienia i pouczeniem o prawie odwołania się. W przypadku otrzymania decyzji Prezesa URTiP stwierdzającej istnienie możliwości technicznych wniosek abonenta powinien być niezwłocznie zrealizowany i abonent powinien być pisemnie powiadomiony o nowym przydzielonym numerze i terminie jego uruchomienia.

4. Brak możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z zachowaniem przydzielonego numeru może zostać stwierdzony jedynie z powodu:

1) braku możliwości technicznych, potwierdzonego decyzją Prezesa URTiP;

2) niespełnienia przez abonenta ogólnych warunków zawarcia umowy, o których mowa w art. 34 ustawy.