history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-08-22 do 2009-09-22

1. Badania techniczne dzieli się na:

1) okresowe;

2) pierwsze dotyczące:

a) pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych,

b) taksówki osobowej,

c) pojazdu uprzywilejowanego,

d) pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (przed rejestracją w kraju),

e) nowego pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie;

3) dodatkowe – dotyczące pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 1 ustawy;

4) dodatkowe – dotyczące pojazdu skierowanego na badanie techniczne przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji;

5) dodatkowe – dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności:

a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu,

b) silnika;

6) dodatkowe – dotyczące pojazdu, który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa;

7) dodatkowe – dotyczące pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych;

8) dodatkowe – dotyczące pojazdu, który ma być używany jako uprzywilejowany;

9) dodatkowe – dotyczące pojazdu do nauki jazdy, pojazdu do przeprowadzania egzaminu państwowego;

10) dodatkowe – dotyczące pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 4 ustawy;

11) dodatkowe – dotyczące pojazdu sprowadzonego z zagranicy i noszącego ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

12) [1] dodatkowe – dotyczące pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 6 ustawy.

2. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 3–10, na wniosek właściciela pojazdu, diagnosta wykonuje także badanie okresowe pojazdu, z zastrzeżeniem § 3 ust. 2.

[1] § 2 ust. 1 pkt 12 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 10 sierpnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. Nr 155, poz. 1303). Zmiana weszła w życie 22 sierpnia 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-08-22 do 2009-09-22

1. Badania techniczne dzieli się na:

1) okresowe;

2) pierwsze dotyczące:

a) pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych,

b) taksówki osobowej,

c) pojazdu uprzywilejowanego,

d) pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (przed rejestracją w kraju),

e) nowego pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie;

3) dodatkowe – dotyczące pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 1 ustawy;

4) dodatkowe – dotyczące pojazdu skierowanego na badanie techniczne przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji;

5) dodatkowe – dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności:

a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu,

b) silnika;

6) dodatkowe – dotyczące pojazdu, który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa;

7) dodatkowe – dotyczące pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych;

8) dodatkowe – dotyczące pojazdu, który ma być używany jako uprzywilejowany;

9) dodatkowe – dotyczące pojazdu do nauki jazdy, pojazdu do przeprowadzania egzaminu państwowego;

10) dodatkowe – dotyczące pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 4 ustawy;

11) dodatkowe – dotyczące pojazdu sprowadzonego z zagranicy i noszącego ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

12) [1] dodatkowe – dotyczące pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 6 ustawy.

2. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 3–10, na wniosek właściciela pojazdu, diagnosta wykonuje także badanie okresowe pojazdu, z zastrzeżeniem § 3 ust. 2.

[1] § 2 ust. 1 pkt 12 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 10 sierpnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. Nr 155, poz. 1303). Zmiana weszła w życie 22 sierpnia 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-12-08 do 2005-08-21

1. Badania techniczne dzieli się na:

1) okresowe;

2) pierwsze dotyczące:

a) pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych,

b) taksówki osobowej,

c) pojazdu uprzywilejowanego,

d) pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (przed rejestracją w kraju),

e) nowego pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie;

3) [1] dodatkowe – dotyczące pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 1 ustawy;

4) [2] dodatkowe – dotyczące pojazdu skierowanego na badanie techniczne przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji;

5) dodatkowe – dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności:

a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu,

b) silnika;

6) dodatkowe – dotyczące pojazdu, który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa;

7) dodatkowe – dotyczące pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych;

8) dodatkowe – dotyczące pojazdu, który ma być używany jako uprzywilejowany;

9) dodatkowe – dotyczące pojazdu do nauki jazdy, pojazdu do przeprowadzania egzaminu państwowego;

10) [3] dodatkowe – dotyczące pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 4 ustawy;

11) [4] dodatkowe – dotyczące pojazdu sprowadzonego z zagranicy i noszącego ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

2. [5] W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 3–10, na wniosek właściciela pojazdu, diagnosta wykonuje także badanie okresowe pojazdu, z zastrzeżeniem § 3 ust. 2.

[1] § 2 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 listopada 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. Nr 249, poz. 2499). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2004 r.

[2] § 2 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 listopada 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. Nr 249, poz. 2499). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2004 r.

[3] § 2 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 listopada 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. Nr 249, poz. 2499). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2004 r.

[4] § 2 ust. 1 pkt 11 dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 listopada 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. Nr 249, poz. 2499). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2004 r.

[5] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 listopada 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. Nr 249, poz. 2499). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-01 do 2004-12-07

1. Badania techniczne dzieli się na:

1) okresowe;

2) pierwsze dotyczące:

a) pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych,

b) taksówki osobowej,

c) pojazdu uprzywilejowanego,

d) pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (przed rejestracją w kraju),

e) nowego pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie;

3) dodatkowe – dotyczące pojazdu skierowanego na badanie techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd ten zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska, a w szczególności:

a) co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych, o których mowa w ustawie i rozporządzeniu o warunkach technicznych,

b) pojazdu uszkodzonego w wypadku drogowym;

4) dodatkowe – dotyczące pojazdu skierowanego na badanie techniczne przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd ten zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska, a w szczególności:

a) co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych, o których mowa w ustawie i rozporządzeniu o warunkach technicznych,

b) zgłoszonego do rejestracji, a uszkodzonego w wypadku oraz po dopuszczonej przez prawo wymianie elementów wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, tj. po zmianie cechy identyfikacyjnej (numeru podwozia–ramy);

5) dodatkowe – dotyczące pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany dopuszczonych przez prawo elementów powodujących zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym dotyczących w szczególności:

a) rodzaju, podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, dopuszczalnej masy całkowitej po istotnej zmianie położenia środka ciężkości pojazdu lub innej istotnej zmianie konstrukcyjnej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi po zmianie konstrukcyjnej powodującej istotną zmianę rozkładu nacisku na osie pojazdu,

b) silnika;

6) dodatkowe – dotyczące pojazdu, który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa;

7) dodatkowe – dotyczące pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych;

8) dodatkowe – dotyczące pojazdu, który ma być używany jako uprzywilejowany;

9) dodatkowe – dotyczące pojazdu do nauki jazdy, pojazdu do przeprowadzania egzaminu państwowego;

10) dodatkowe – dotyczące pojazdu, w którym została dokonana naprawa wynikająca ze zdarzenia powodującego odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia określonego w grupie 3 i 10 działu II załącznika do ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, poz. 1151) na kwotę przekraczającą 2 000 zł.

2. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 6–10, na wniosek właściciela pojazdu, diagnosta może wykonać także badanie okresowe pojazdu.