history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2007-09-26 do 2009-12-03

1. Dokumentami, o których mowa w § 1 pkt 1, są następujące legitymacje oraz zaświadczenie:

1) legitymacja dyplomatyczna, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, wydawana szefom i członkom personelu dyplomatycznego misji dyplomatycznych państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;

2) legitymacja służbowa, według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia, wydawana członkom personelu administracyjnego i technicznego oraz członkom personelu służby misji dyplomatycznych państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;

3) legitymacja konsularna, według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, wydawana kierownikom urzędów konsularnych oraz członkom personelu konsularnego państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;

4) legitymacja konsula honorowego, według wzoru określonego w załączniku nr 4 do rozporządzenia, wydawana konsulom honorowym w Rzeczypospolitej Polskiej;

5) [1] zaświadczenie, według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia, wydawane innym niż wymienione w pkt 1–4 osobom korzystającym w ograniczonym zakresie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych, jeżeli za wydaniem takiego zaświadczenia przemawia ustawa, umowa lub powszechnie ustalony zwyczaj międzynarodowy.

2. Legitymacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1–3, mogą być także wydane innym osobom zrównanym z szefami i członkami personelu misji dyplomatycznych, kierownikami urzędów konsularnych lub z członkami personelu konsularnego państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie ustaw, umów lub powszechnie ustalonych zwyczajów międzynarodowych.

[1] § 2 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 2 sierpnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokumentów oraz wiz dla szefów i członków personelu misji dyplomatycznych, kierowników urzędów konsularnych i członków personelu konsularnego państw obcych oraz innych osób (Dz.U. Nr 163, poz. 1163). Zmiana weszła w życie 26 września 2007 r.

Wersja obowiązująca od 2007-09-26 do 2009-12-03

1. Dokumentami, o których mowa w § 1 pkt 1, są następujące legitymacje oraz zaświadczenie:

1) legitymacja dyplomatyczna, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, wydawana szefom i członkom personelu dyplomatycznego misji dyplomatycznych państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;

2) legitymacja służbowa, według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia, wydawana członkom personelu administracyjnego i technicznego oraz członkom personelu służby misji dyplomatycznych państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;

3) legitymacja konsularna, według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, wydawana kierownikom urzędów konsularnych oraz członkom personelu konsularnego państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;

4) legitymacja konsula honorowego, według wzoru określonego w załączniku nr 4 do rozporządzenia, wydawana konsulom honorowym w Rzeczypospolitej Polskiej;

5) [1] zaświadczenie, według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia, wydawane innym niż wymienione w pkt 1–4 osobom korzystającym w ograniczonym zakresie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych, jeżeli za wydaniem takiego zaświadczenia przemawia ustawa, umowa lub powszechnie ustalony zwyczaj międzynarodowy.

2. Legitymacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1–3, mogą być także wydane innym osobom zrównanym z szefami i członkami personelu misji dyplomatycznych, kierownikami urzędów konsularnych lub z członkami personelu konsularnego państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie ustaw, umów lub powszechnie ustalonych zwyczajów międzynarodowych.

[1] § 2 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 2 sierpnia 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokumentów oraz wiz dla szefów i członków personelu misji dyplomatycznych, kierowników urzędów konsularnych i członków personelu konsularnego państw obcych oraz innych osób (Dz.U. Nr 163, poz. 1163). Zmiana weszła w życie 26 września 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-14 do 2007-09-25

1. Dokumentami, o których mowa w § 1 pkt 1, są następujące legitymacje oraz zaświadczenie:

1) legitymacja dyplomatyczna, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, wydawana szefom i członkom personelu dyplomatycznego misji dyplomatycznych państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;

2) legitymacja służbowa, według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia, wydawana członkom personelu administracyjnego i technicznego oraz członkom personelu służby misji dyplomatycznych państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;

3) legitymacja konsularna, według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia, wydawana kierownikom urzędów konsularnych oraz członkom personelu konsularnego państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej;

4) legitymacja konsula honorowego, według wzoru określonego w załączniku nr 4 do rozporządzenia, wydawana konsulom honorowym w Rzeczypospolitej Polskiej;

5) zaświadczenie, według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia, wydawane innym niż wymienieni w pkt 1–4 cudzoziemcom korzystającym w ograniczonym zakresie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych, jeżeli za wydaniem takiego zaświadczenia przemawia ustawa, umowa lub powszechnie ustalony zwyczaj międzynarodowy.

2. Legitymacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1–3, mogą być także wydane innym osobom zrównanym z szefami i członkami personelu misji dyplomatycznych, kierownikami urzędów konsularnych lub z członkami personelu konsularnego państw obcych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie ustaw, umów lub powszechnie ustalonych zwyczajów międzynarodowych.