history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-12-08 do 2012-01-01

[Zwrot powstałych kosztów dodatkowych] 1. [5] W przypadku wystąpienia podczas dokonywania czynności urzędowej, o której mowa w § 3 pkt 2, dodatkowych kosztów postępowania, wnioskodawca obowiązany jest zwrócić na rachunek Urzędu Lotnictwa Cywilnego powstałe koszty dodatkowe.

2. Za koszty dodatkowe, o których mowa w ust. 1, uważa się dodatkowe wydatki bezpośrednio związane z daną czynnością urzędową, poniesione przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, a w szczególności:

1) koszty wynagrodzenia powołanych ekspertów lub biegłych;

2) koszty gromadzenia dowodów, przeprowadzania specjalistycznych badań i ekspertyz naukowych;

3) obejmowanie nadzorem nowego typu statku powietrznego;

4) [6] koszty niezbędnych zagranicznych i krajowych podróży służbowych pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego określone zgodnie z odrębnymi przepisami;

5) koszty prac zleconych przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego innym jednostkom organizacyjnym i instytucjom.

3. W przypadku czynności urzędowej wiążącej się z dodatkowymi kosztami, o których mowa w ust. 1 i 2, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego informuje o nich wnioskodawcę w formie pisemnej.

4. [7] Obowiązek zwrotu przez wnioskodawcę kosztów dodatkowych powstaje z chwilą wydania dokumentu obciążającego wnioskodawcę powstałymi kosztami dodatkowymi.

[5] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłaty lotniczej (Dz.U. Nr 233, poz. 1983). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2005 r.

[6] § 4 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłaty lotniczej (Dz.U. Nr 233, poz. 1983). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2005 r.

[7] § 4 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłaty lotniczej (Dz.U. Nr 233, poz. 1983). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-12-08 do 2012-01-01

[Zwrot powstałych kosztów dodatkowych] 1. [5] W przypadku wystąpienia podczas dokonywania czynności urzędowej, o której mowa w § 3 pkt 2, dodatkowych kosztów postępowania, wnioskodawca obowiązany jest zwrócić na rachunek Urzędu Lotnictwa Cywilnego powstałe koszty dodatkowe.

2. Za koszty dodatkowe, o których mowa w ust. 1, uważa się dodatkowe wydatki bezpośrednio związane z daną czynnością urzędową, poniesione przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, a w szczególności:

1) koszty wynagrodzenia powołanych ekspertów lub biegłych;

2) koszty gromadzenia dowodów, przeprowadzania specjalistycznych badań i ekspertyz naukowych;

3) obejmowanie nadzorem nowego typu statku powietrznego;

4) [6] koszty niezbędnych zagranicznych i krajowych podróży służbowych pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego określone zgodnie z odrębnymi przepisami;

5) koszty prac zleconych przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego innym jednostkom organizacyjnym i instytucjom.

3. W przypadku czynności urzędowej wiążącej się z dodatkowymi kosztami, o których mowa w ust. 1 i 2, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego informuje o nich wnioskodawcę w formie pisemnej.

4. [7] Obowiązek zwrotu przez wnioskodawcę kosztów dodatkowych powstaje z chwilą wydania dokumentu obciążającego wnioskodawcę powstałymi kosztami dodatkowymi.

[5] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłaty lotniczej (Dz.U. Nr 233, poz. 1983). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2005 r.

[6] § 4 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłaty lotniczej (Dz.U. Nr 233, poz. 1983). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2005 r.

[7] § 4 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłaty lotniczej (Dz.U. Nr 233, poz. 1983). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-10-25 do 2005-12-07

1. W przypadku wystąpienia podczas dokonywania czynności urzędowej, o której mowa w § 3 pkt 2, dodatkowych kosztów postępowania, określona opłata lotnicza za daną czynność ulega zwiększeniu o powstałe koszty dodatkowe.

2. Za koszty dodatkowe, o których mowa w ust. 1, uważa się dodatkowe wydatki bezpośrednio związane z daną czynnością urzędową, poniesione przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, a w szczególności:

1) koszty wynagrodzenia powołanych ekspertów lub biegłych;

2) koszty gromadzenia dowodów, przeprowadzania specjalistycznych badań i ekspertyz naukowych;

3) obejmowanie nadzorem nowego typu statku powietrznego;

4) koszty niezbędnych zagranicznych podróży służbowych pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego określone zgodnie z odrębnymi przepisami;

5) koszty prac zleconych przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego innym jednostkom organizacyjnym i instytucjom.

3. W przypadku czynności urzędowej wiążącej się z dodatkowymi kosztami, o których mowa w ust. 1 i 2, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego informuje o nich wnioskodawcę w formie pisemnej.

4. Obowiązek zwrotu przez wnioskodawcę kosztów dodatkowych powstaje z chwilą wydania dokumentu związanego z dokonaną czynnością urzędową.