history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2009-08-01 do 2013-03-19

[Wymóg posiadania licencji i świadectw kwalifikacji] 1. Wprowadza się wymóg posiadania następujących licencji i świadectw kwalifikacji:

1) licencji praktykanta – kontrolera ruchu lotniczego – dla kandydatów na kontrolerów ruchu lotniczego, uprawniającej do odbywania praktycznego szkolenia na stanowisku operacyjnym organu ruchu lotniczego – wydawanej zgodnie załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

1a) [7] licencji pilota sterowcowego turystycznego – dla pilotów sterowcowych turystycznych – wydawanej zgodnie z Aneksem 1;

1b) [8] licencji pilota pionowzlotu turystycznego, pilota pionowzlotu zawodowego, pilota pionowzlotu liniowego – dla pilotów pionowzlotu – wydawanej zgodnie z Aneksem 1;

1c) [9] licencji pilota samolotu w załodze wieloosobowej – dla pilotów samolotu w załodze wieloosobowej – wydawanej zgodnie z JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty), JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne) oraz Aneksem 1;

2) świadectwa kwalifikacji – dla mechaników poświadczenia obsługi statku powietrznego wykonujących czynności lotnicze w związku z używaniem następujących statków powietrznych:

a) lotni, motolotni, paralotni,

b) spadochronów,

c) stanowiących konstrukcje amatorskie,

d) budowanych z zestawów montażowych,

e) o maksymalnej masie startowej do 495 kg.

2. Świadectwa kwalifikacji, o których mowa w art. 95 ust. 2 ustawy, oraz wpisywane do nich uprawnienia, wydaje się zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia.

3. Do świadectwa członka załogi statku powietrznego (Crew Member Certificate – CMC) stosuje się Aneks 9.

[7] § 4 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 113, poz. 942). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2009 r.

[8] § 4 ust. 1 pkt 1b dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 113, poz. 942). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2009 r.

[9] § 4 ust. 1 pkt 1c dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 113, poz. 942). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2009 r.

Wersja obowiązująca od 2009-08-01 do 2013-03-19

[Wymóg posiadania licencji i świadectw kwalifikacji] 1. Wprowadza się wymóg posiadania następujących licencji i świadectw kwalifikacji:

1) licencji praktykanta – kontrolera ruchu lotniczego – dla kandydatów na kontrolerów ruchu lotniczego, uprawniającej do odbywania praktycznego szkolenia na stanowisku operacyjnym organu ruchu lotniczego – wydawanej zgodnie załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

1a) [7] licencji pilota sterowcowego turystycznego – dla pilotów sterowcowych turystycznych – wydawanej zgodnie z Aneksem 1;

1b) [8] licencji pilota pionowzlotu turystycznego, pilota pionowzlotu zawodowego, pilota pionowzlotu liniowego – dla pilotów pionowzlotu – wydawanej zgodnie z Aneksem 1;

1c) [9] licencji pilota samolotu w załodze wieloosobowej – dla pilotów samolotu w załodze wieloosobowej – wydawanej zgodnie z JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty), JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne) oraz Aneksem 1;

2) świadectwa kwalifikacji – dla mechaników poświadczenia obsługi statku powietrznego wykonujących czynności lotnicze w związku z używaniem następujących statków powietrznych:

a) lotni, motolotni, paralotni,

b) spadochronów,

c) stanowiących konstrukcje amatorskie,

d) budowanych z zestawów montażowych,

e) o maksymalnej masie startowej do 495 kg.

2. Świadectwa kwalifikacji, o których mowa w art. 95 ust. 2 ustawy, oraz wpisywane do nich uprawnienia, wydaje się zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia.

3. Do świadectwa członka załogi statku powietrznego (Crew Member Certificate – CMC) stosuje się Aneks 9.

[7] § 4 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 113, poz. 942). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2009 r.

[8] § 4 ust. 1 pkt 1b dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 113, poz. 942). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2009 r.

[9] § 4 ust. 1 pkt 1c dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 113, poz. 942). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-12-20 do 2009-07-31

1. Wprowadza się wymóg posiadania następujących licencji i świadectw kwalifikacji:

1) licencji praktykanta – kontrolera ruchu lotniczego – dla kandydatów na kontrolerów ruchu lotniczego, uprawniającej do odbywania praktycznego szkolenia na stanowisku operacyjnym organu ruchu lotniczego – wydawanej zgodnie załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

2) świadectwa kwalifikacji – dla mechaników poświadczenia obsługi statku powietrznego wykonujących czynności lotnicze w związku z używaniem następujących statków powietrznych:

a) lotni, motolotni, paralotni,

b) spadochronów,

c) stanowiących konstrukcje amatorskie,

d) budowanych z zestawów montażowych,

e) o maksymalnej masie startowej do 495 kg.

2. Świadectwa kwalifikacji, o których mowa w art. 95 ust. 2 ustawy, oraz wpisywane do nich uprawnienia, wydaje się zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia.

3. Do świadectwa członka załogi statku powietrznego (Crew Member Certificate – CMC) stosuje się Aneks 9.