history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-09-08 do 2013-03-19

[Licencje] Ze względu na wymagania niezbędne do ich uzyskania wyróżnia się następujące licencje:

1) pilota samolotowego turystycznego, pilota samolotowego zawodowego, pilota samolotowego liniowego, pilota śmigłowcowego turystycznego, pilota śmigłowcowego zawodowego, pilota śmigłowcowego liniowego – zgodnie z JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty), JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce), JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne) oraz Aneksem 1, a w zakresie nieuregulowanym przepisami międzynarodowymi zgodnie z załącznikiem nr 1 [2] do rozporządzenia;

2) pilota szybowcowego, pilota balonu wolnego, nawigatora lotniczego, mechanika pokładowego, kontrolera ruchu lotniczego, dyspozytora lotniczego – zgodnie z Aneksem 1, a w zakresie nieuregulowanym tym Aneksem zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

3) mechanika poświadczenia obsługi statków powietrznych innych niż samoloty i śmigłowce, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1 pkt 2, a także statków powietrznych wymienionych w Załączniku II do rozporządzenia nr 216/2008/WE – zgodnie z Aneksem 1 i załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

4) pilota wiatrakowcowego turystycznego, pilota wiatrakowcowego zawodowego, pilota sterowcowego zawodowego, pilota sterowcowego liniowego, skoczka spadochronowego zawodowego, radiooperatora pokładowego, operatora tankowania statków powietrznych i informatora służby informacji powietrznej – zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

5) o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1–1c.

[2] Załączniki zostały pominięte. Stanowią one oddzielny załącznik do Dz.U. z 2003 r. Nr 165, poz. 1603.

Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 165, poz. 1119). Zmiana weszła w życie 8 września 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-09-08 do 2013-03-19

[Licencje] Ze względu na wymagania niezbędne do ich uzyskania wyróżnia się następujące licencje:

1) pilota samolotowego turystycznego, pilota samolotowego zawodowego, pilota samolotowego liniowego, pilota śmigłowcowego turystycznego, pilota śmigłowcowego zawodowego, pilota śmigłowcowego liniowego – zgodnie z JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty), JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce), JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne) oraz Aneksem 1, a w zakresie nieuregulowanym przepisami międzynarodowymi zgodnie z załącznikiem nr 1 [2] do rozporządzenia;

2) pilota szybowcowego, pilota balonu wolnego, nawigatora lotniczego, mechanika pokładowego, kontrolera ruchu lotniczego, dyspozytora lotniczego – zgodnie z Aneksem 1, a w zakresie nieuregulowanym tym Aneksem zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

3) mechanika poświadczenia obsługi statków powietrznych innych niż samoloty i śmigłowce, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1 pkt 2, a także statków powietrznych wymienionych w Załączniku II do rozporządzenia nr 216/2008/WE – zgodnie z Aneksem 1 i załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

4) pilota wiatrakowcowego turystycznego, pilota wiatrakowcowego zawodowego, pilota sterowcowego zawodowego, pilota sterowcowego liniowego, skoczka spadochronowego zawodowego, radiooperatora pokładowego, operatora tankowania statków powietrznych i informatora służby informacji powietrznej – zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

5) o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1–1c.

[2] Załączniki zostały pominięte. Stanowią one oddzielny załącznik do Dz.U. z 2003 r. Nr 165, poz. 1603.

Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 165, poz. 1119). Zmiana weszła w życie 8 września 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-08-01 do 2010-09-07

[Licencje] [5] Ze względu na wymagania niezbędne do ich uzyskania wyróżnia się następujące licencje:

1) pilota samolotowego turystycznego, pilota samolotowego zawodowego, pilota samolotowego liniowego, pilota śmigłowcowego turystycznego, pilota śmigłowcowego zawodowego, pilota śmigłowcowego liniowego – zgodnie z JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty), JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce), JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne) oraz Aneksem 1, a w zakresie nieuregulowanym przepisami międzynarodowymi zgodnie z załącznikiem nr 1 [6] do rozporządzenia;

2) pilota szybowcowego, pilota balonu wolnego, nawigatora lotniczego, mechanika pokładowego, kontrolera ruchu lotniczego, dyspozytora lotniczego – zgodnie z Aneksem 1, a w zakresie nieuregulowanym tym Aneksem zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

3) mechanika poświadczenia obsługi statków powietrznych innych niż samoloty i śmigłowce, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1 pkt 2, a także statków powietrznych wymienionych w Załączniku II do rozporządzenia nr 216/2008/WE – zgodnie z Aneksem 1 i załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

4) pilota wiatrakowcowego turystycznego, pilota wiatrakowcowego zawodowego, pilota sterowcowego zawodowego, pilota sterowcowego liniowego, skoczka spadochronowego zawodowego, radiooperatora pokładowego, operatora tankowania statków powietrznych i informatora służby informacji powietrznej – zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

5) o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1–1c.

[5] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 113, poz. 942). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2009 r.

[6] Załączniki zostały pominięte. Stanowią one oddzielny załącznik do Dz.U. z 2003 r. Nr 165, poz. 1603.

Załączniki nr 1, 2 i 3 zmienione przez § 1 pkt 12, 13 i 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 113, poz. 942). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2009 r.

Załączniki nr 4 uchylony przez § 1 pkt 15 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 113, poz. 942). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-07-08 do 2009-07-31

Ze względu na wymagania niezbędne do ich uzyskania wyróżnia się następujące licencje:

1) pilota samolotowego turystycznego, pilota samolotowego zawodowego, pilota samolotowego liniowego, pilota śmigłowcowego turystycznego, pilota śmigłowcowego zawodowego, pilota śmigłowcowego liniowego i mechanika pokładowego:

a) zgodne z JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty), JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce), JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne), JAR-FCL 4 – Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy), albo

b) zgodne z Aneksem 1 oraz załącznikiem nr 1 [1] do rozporządzenia;

2) pilota balonu wolnego, pilota szybowcowego, nawigatora lotniczego, kontrolera ruchu lotniczego i dyspozytora ruchu lotniczego – zgodne z Aneksem 1 i załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

3) mechanika poświadczenia obsługi statku powietrznego:

a) zgodne z JAR-66 – Personel poświadczający obsługę techniczną oraz załącznikiem nr 4 do rozporządzenia – w przypadku zarobkowego przewozu lotniczego statkami powietrznymi o maksymalnej masie startowej powyżej 5 700 kg,

b) zgodne z Aneksem 1 i załącznikiem nr 1 do rozporządzenia – w przypadku pozostałych statków powietrznych, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1 pkt 2;

4) pilota wiatrakowcowego turystycznego, pilota wiatrakowcowego zawodowego, pilota sterowcowego liniowego, pilota sterowcowego zawodowego, skoczka spadochronowego zawodowego, radiooperatora pokładowego, operatora tankowania statków powietrznych i informatora służby informacji powietrznej – zgodne z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia

5) licencję, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1.

[1] Załączniki zostały pominięte. Stanowią one oddzielny załącznik do Dz.U. z 2003 r. Nr 165, poz. 1603.

Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 97, poz. 808). Zmiana weszła w życie 8 lipca 2009 r.

 

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-05-01 do 2009-07-07

Ze względu na wymagania niezbędne do ich uzyskania wyróżnia się następujące licencje:

1) pilota samolotowego turystycznego, pilota samolotowego zawodowego, pilota samolotowego liniowego, pilota śmigłowcowego turystycznego, pilota śmigłowcowego zawodowego, pilota śmigłowcowego liniowego i mechanika pokładowego:

a) zgodne z JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty), JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce), JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne), JAR-FCL 4 – Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy), albo

b) zgodne z Aneksem 1 oraz załącznikiem nr 1 [1] do rozporządzenia;

2) pilota balonu wolnego, pilota szybowcowego, nawigatora lotniczego, kontrolera ruchu lotniczego i dyspozytora ruchu lotniczego – zgodne z Aneksem 1 i załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

3) mechanika poświadczenia obsługi statku powietrznego:

a) zgodne z JAR-66 – Personel poświadczający obsługę techniczną oraz załącznikiem nr 4 do rozporządzenia – w przypadku zarobkowego przewozu lotniczego statkami powietrznymi o maksymalnej masie startowej powyżej 5 700 kg,

b) zgodne z Aneksem 1 i załącznikiem nr 1 do rozporządzenia – w przypadku pozostałych statków powietrznych, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1 pkt 2;

4) [2] pilota wiatrakowcowego turystycznego, pilota wiatrakowcowego zawodowego, pilota sterowcowego liniowego, pilota sterowcowego zawodowego, skoczka spadochronowego zawodowego, radiooperatora pokładowego, operatora tankowania statków powietrznych i informatora służby informacji powietrznej – zgodne z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia

5) licencję, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1.

[1] Załączniki zostały pominięte. Stanowią one oddzielny załącznik do Dz.U. z 2003 r. Nr 165, poz. 1603.

Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 kwietnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 70, poz. 632).

[2] § 3 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 kwietnia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 70, poz. 632). Zmiana weszła w życie 1 maja 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-12-20 do 2005-04-30

Ze względu na wymagania niezbędne do ich uzyskania wyróżnia się następujące licencje:

1) pilota samolotowego turystycznego, pilota samolotowego zawodowego, pilota samolotowego liniowego, pilota śmigłowcowego turystycznego, pilota śmigłowcowego zawodowego, pilota śmigłowcowego liniowego i mechanika pokładowego:

a) zgodne z JAR-FCL 1 – Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty), JAR-FCL 2 – Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce), JAR-FCL 3 – Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne), JAR-FCL 4 – Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy), albo

b) zgodne z Aneksem 1 oraz załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

2) pilota balonu wolnego, pilota szybowcowego, nawigatora lotniczego, kontrolera ruchu lotniczego i dyspozytora ruchu lotniczego – zgodne z Aneksem 1 i załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

3) mechanika poświadczenia obsługi statku powietrznego:

a) zgodne z JAR-66 – Personel poświadczający obsługę techniczną oraz załącznikiem nr 4 do rozporządzenia – w przypadku zarobkowego przewozu lotniczego statkami powietrznymi o maksymalnej masie startowej powyżej 5 700 kg,

b) zgodne z Aneksem 1 i załącznikiem nr 1 do rozporządzenia – w przypadku pozostałych statków powietrznych, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1 pkt 2;

4) pilota wiatrakowcowego turystycznego, pilota wiatrakowcowego zawodowego, pilota sterowcowego liniowego, pilota sterowcowego zawodowego, skoczka spadochronowego zawodowego, radiooperatora pokładowego i informatora służby informacji powietrznej – zgodne z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

5) licencję, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1.