Wersja obowiązująca od 2003-01-24 do 2007-12-31
1. Przyrząd kontrolny powinien być tak zbudowany, aby czas prowadzenia pojazdu był zawsze automatycznie rejestrowany, z zastrzeżeniem ust. 2, i aby było możliwe, o ile jest to konieczne, przy użyciu przełącznika, oddzielne rejestrowanie okresów czasu wymienionych w § 5 ust. 1 pkt 4–6.
2. [2] Dopuszcza się rejestrację czasu prowadzenia pojazdu w sposób półautomatyczny, wymagający użycia przełącznika, przez przyrządy kontrolne zainstalowane w pojazdach nowych, zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1996 r.
3. Przyrząd kontrolny powinien zapewniać łatwe rozróżnianie rejestrowanych okresów czasu na podstawie różnic w sposobie ich zapisu, ich wzajemnego położenia lub, jeżeli jest to niezbędne, na podstawie oznaczeń, o których mowa w ust. 5.
4. Zapisy różnych okresów czasu pracy mogą różnić się między sobą grubością wykreślanych linii lub w inny sposób, który jest co najmniej tak samo skuteczny pod względem czytelności i łatwości interpretacji zapisu.
5. Dla oznaczenia danych, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 3–6, stosuje się następujące symbole:
1) |
|
– czas prowadzenia pojazdu; |
2) |
|
– inne okresy pracy; |
3) |
|
– okres gotowości do pracy; |
4) |
|
– przerwa w pracy i okres dziennego odpoczynku. |
[2] § 6 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 stycznia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać tachografy samochodowe oraz wykresówki (Dz.U. Nr 8, poz. 96). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r.
Wersja obowiązująca od 2003-01-24 do 2007-12-31
1. Przyrząd kontrolny powinien być tak zbudowany, aby czas prowadzenia pojazdu był zawsze automatycznie rejestrowany, z zastrzeżeniem ust. 2, i aby było możliwe, o ile jest to konieczne, przy użyciu przełącznika, oddzielne rejestrowanie okresów czasu wymienionych w § 5 ust. 1 pkt 4–6.
2. [2] Dopuszcza się rejestrację czasu prowadzenia pojazdu w sposób półautomatyczny, wymagający użycia przełącznika, przez przyrządy kontrolne zainstalowane w pojazdach nowych, zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1996 r.
3. Przyrząd kontrolny powinien zapewniać łatwe rozróżnianie rejestrowanych okresów czasu na podstawie różnic w sposobie ich zapisu, ich wzajemnego położenia lub, jeżeli jest to niezbędne, na podstawie oznaczeń, o których mowa w ust. 5.
4. Zapisy różnych okresów czasu pracy mogą różnić się między sobą grubością wykreślanych linii lub w inny sposób, który jest co najmniej tak samo skuteczny pod względem czytelności i łatwości interpretacji zapisu.
5. Dla oznaczenia danych, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 3–6, stosuje się następujące symbole:
1) |
|
– czas prowadzenia pojazdu; |
2) |
|
– inne okresy pracy; |
3) |
|
– okres gotowości do pracy; |
4) |
|
– przerwa w pracy i okres dziennego odpoczynku. |
[2] § 6 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 stycznia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać tachografy samochodowe oraz wykresówki (Dz.U. Nr 8, poz. 96). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-01 do 2003-01-23
1. Przyrząd kontrolny powinien być tak zbudowany, aby czas prowadzenia pojazdu był zawsze automatycznie rejestrowany, z zastrzeżeniem ust. 2, i aby było możliwe, o ile jest to konieczne, przy użyciu przełącznika, oddzielne rejestrowanie okresów czasu wymienionych w § 5 ust. 1 pkt 4–6.
2. Dla przyrządów kontrolnych, które były zainstalowane w pojazdach nowych, zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1996 r., dopuszcza się rejestrację czasu prowadzenia pojazdu w sposób półautomatyczny, wymagający użycia przełącznika.
3. Przyrząd kontrolny powinien zapewniać łatwe rozróżnianie rejestrowanych okresów czasu na podstawie różnic w sposobie ich zapisu, ich wzajemnego położenia lub, jeżeli jest to niezbędne, na podstawie oznaczeń, o których mowa w ust. 5.
4. Zapisy różnych okresów czasu pracy mogą różnić się między sobą grubością wykreślanych linii lub w inny sposób, który jest co najmniej tak samo skuteczny pod względem czytelności i łatwości interpretacji zapisu.
5. Dla oznaczenia danych, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 3–6, stosuje się następujące symbole:
1) |
|
– czas prowadzenia pojazdu; |
2) |
|
– inne okresy pracy; |
3) |
|
– okres gotowości do pracy; |
4) |
|
– przerwa w pracy i okres dziennego odpoczynku. |