history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2014-04-24 do 2016-04-15

[Określenie znaku towarowego] 1. [7] Określenie znaku towarowego, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 4, polega na jego przedstawieniu lub wyrażeniu w podaniu w sposób graficzny, w tym w formie fotografii lub odbitki, określeniu jego rodzaju, a w razie potrzeby jego opisaniu.

2. W zależności od rodzaju znaku towarowego przedstawia się go lub wyraża w następujący sposób:

1) jeżeli znak towarowy jest literą, cyfrą, napisem, rysunkiem lub kompozycją kolorystyczną, należy go w tej postaci zamieścić w podaniu,

2) [8] jeżeli znak towarowy składa się z kilku odrębnych części przeznaczonych do łącznego używania, w szczególności z etykiety, kontretykiety i krawatki, należy przedstawić te części obok siebie w sposób odpowiadający ich rzeczywistemu rozmieszczeniu na towarze; kontur znaku należy zaznaczyć linią ciągłą, a kontur towaru, na który znak ma być nakładany, linią przerywaną,

2a) [9] jeżeli znak towarowy składa się z pojedynczego wizerunku ukazującego jego usytuowanie na towarze, należy go wyrazić w sposób odpowiadający rzeczywistemu rozmieszczeniu na towarze; kontur znaku należy zaznaczyć linią ciągłą, a kontur towaru, na którym znak ma być nakładany, linią przerywaną,

3) jeżeli znak towarowy ma formę przestrzenną, należy go wyrazić w postaci rysunku obrazującego jego ogólny wygląd bądź kilku rysunków obok siebie – gdy jego cechy wyróżniające znajdują się na różnych płaszczyznach,

3a) [10] jeżeli znak towarowy jest hologramem, należy go wyrazić w postaci jednego lub kilku wizerunków ukazujących cały jego efekt hologramowy,

4) jeżeli znak towarowy, w szczególności melodia, nie nadaje się do bezpośredniego graficznego zobrazowania, należy go wyrazić w podaniu pośrednio przez zapis graficzny, pozwalający na jego odtworzenie (nuty, litery obrazujące dźwięki artykułowane).

3. [11] Znaki towarowe barwne przedstawia się w kolorach, z podaniem wykazu użytych kolorów, zgodnie z klasyfikacją wprowadzoną Porozumieniem wiedeńskim, określając, w razie potrzeby, ich szczegółowe parametry (odcienie) oraz wskazując, których elementów znaku towarowego dotyczą te kolory. W przypadku zgłoszenia składającego się z kolorów lub układów kolorów należy określić sposób ich połączenia.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, należy zamieścić opis znaku towarowego, jeżeli samo przedstawienie nie jest wystarczające do jego pełnego zobrazowania.

5. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, należy w podaniu zamieścić opis znaku, z wyjaśnieniem, co on przedstawia i, w razie potrzeby, w jaki sposób ma być używany.

6. W przypadku każdego znaku towarowego zawierającego litery, cyfry lub napisy należy w opisie znaku podać:

1) tłumaczenie napisów obcojęzycznych, jeżeli mają odpowiednik w języku polskim,

2) transliterację na litery alfabetu łacińskiego i cyfry arabskie lub rzymskie, jeżeli użyto liter innego alfabetu niż łaciński bądź cyfr innych niż arabskie lub rzymskie.

7. W przypadku gdy zamieszczenie opisu znaku towarowego nie jest konieczne, w miejscu przeznaczonym na opis wpisuje się uwagę: „Jak przedstawiono”.

8. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, należy określić rodzaj znaku towarowego, a także wskazać – jeżeli jest to potrzebne do identyfikacji tego znaku – niezbędne informacje dotyczące sposobu postrzegania tego znaku przez odbiorców.

9. Jeżeli zamieszczenie znaku towarowego w podaniu byłoby utrudnione ze względu na potrzebę zobrazowania jego szczegółów, znak taki może być przedstawiony na odrębnym arkuszu o formacie A4.

[7] § 6 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

[8] § 6 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

[9] § 6 ust. 2 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

[10] § 6 ust. 2 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

[11] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

Wersja obowiązująca od 2014-04-24 do 2016-04-15

[Określenie znaku towarowego] 1. [7] Określenie znaku towarowego, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 4, polega na jego przedstawieniu lub wyrażeniu w podaniu w sposób graficzny, w tym w formie fotografii lub odbitki, określeniu jego rodzaju, a w razie potrzeby jego opisaniu.

2. W zależności od rodzaju znaku towarowego przedstawia się go lub wyraża w następujący sposób:

1) jeżeli znak towarowy jest literą, cyfrą, napisem, rysunkiem lub kompozycją kolorystyczną, należy go w tej postaci zamieścić w podaniu,

2) [8] jeżeli znak towarowy składa się z kilku odrębnych części przeznaczonych do łącznego używania, w szczególności z etykiety, kontretykiety i krawatki, należy przedstawić te części obok siebie w sposób odpowiadający ich rzeczywistemu rozmieszczeniu na towarze; kontur znaku należy zaznaczyć linią ciągłą, a kontur towaru, na który znak ma być nakładany, linią przerywaną,

2a) [9] jeżeli znak towarowy składa się z pojedynczego wizerunku ukazującego jego usytuowanie na towarze, należy go wyrazić w sposób odpowiadający rzeczywistemu rozmieszczeniu na towarze; kontur znaku należy zaznaczyć linią ciągłą, a kontur towaru, na którym znak ma być nakładany, linią przerywaną,

3) jeżeli znak towarowy ma formę przestrzenną, należy go wyrazić w postaci rysunku obrazującego jego ogólny wygląd bądź kilku rysunków obok siebie – gdy jego cechy wyróżniające znajdują się na różnych płaszczyznach,

3a) [10] jeżeli znak towarowy jest hologramem, należy go wyrazić w postaci jednego lub kilku wizerunków ukazujących cały jego efekt hologramowy,

4) jeżeli znak towarowy, w szczególności melodia, nie nadaje się do bezpośredniego graficznego zobrazowania, należy go wyrazić w podaniu pośrednio przez zapis graficzny, pozwalający na jego odtworzenie (nuty, litery obrazujące dźwięki artykułowane).

3. [11] Znaki towarowe barwne przedstawia się w kolorach, z podaniem wykazu użytych kolorów, zgodnie z klasyfikacją wprowadzoną Porozumieniem wiedeńskim, określając, w razie potrzeby, ich szczegółowe parametry (odcienie) oraz wskazując, których elementów znaku towarowego dotyczą te kolory. W przypadku zgłoszenia składającego się z kolorów lub układów kolorów należy określić sposób ich połączenia.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, należy zamieścić opis znaku towarowego, jeżeli samo przedstawienie nie jest wystarczające do jego pełnego zobrazowania.

5. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, należy w podaniu zamieścić opis znaku, z wyjaśnieniem, co on przedstawia i, w razie potrzeby, w jaki sposób ma być używany.

6. W przypadku każdego znaku towarowego zawierającego litery, cyfry lub napisy należy w opisie znaku podać:

1) tłumaczenie napisów obcojęzycznych, jeżeli mają odpowiednik w języku polskim,

2) transliterację na litery alfabetu łacińskiego i cyfry arabskie lub rzymskie, jeżeli użyto liter innego alfabetu niż łaciński bądź cyfr innych niż arabskie lub rzymskie.

7. W przypadku gdy zamieszczenie opisu znaku towarowego nie jest konieczne, w miejscu przeznaczonym na opis wpisuje się uwagę: „Jak przedstawiono”.

8. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, należy określić rodzaj znaku towarowego, a także wskazać – jeżeli jest to potrzebne do identyfikacji tego znaku – niezbędne informacje dotyczące sposobu postrzegania tego znaku przez odbiorców.

9. Jeżeli zamieszczenie znaku towarowego w podaniu byłoby utrudnione ze względu na potrzebę zobrazowania jego szczegółów, znak taki może być przedstawiony na odrębnym arkuszu o formacie A4.

[7] § 6 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

[8] § 6 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

[9] § 6 ust. 2 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

[10] § 6 ust. 2 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

[11] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 marca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych (Dz.U. poz. 466). Zmiana weszła w życie 24 kwietnia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-08-08 do 2014-04-23

[Określenie znaku towarowego] 1. Określenie znaku towarowego, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 4, polega na jego przedstawieniu lub wyrażeniu w podaniu w sposób graficzny, a w razie potrzeby także na określeniu jego rodzaju oraz opisaniu.

2. W zależności od rodzaju znaku towarowego przedstawia się go lub wyraża w następujący sposób:

1) jeżeli znak towarowy jest literą, cyfrą, napisem, rysunkiem lub kompozycją kolorystyczną, należy go w tej postaci zamieścić w podaniu,

2) jeżeli znak towarowy składa się z kilku odrębnych części przeznaczonych do łącznego używania (etykieta, kontretykieta, krawatka), należy przedstawić te części obok siebie, w sposób odpowiadający ich rzeczywistemu rozmieszczeniu na towarze,

3) jeżeli znak towarowy ma formę przestrzenną, należy go wyrazić w postaci rysunku obrazującego jego ogólny wygląd bądź kilku rysunków obok siebie – gdy jego cechy wyróżniające znajdują się na różnych płaszczyznach,

4) jeżeli znak towarowy, w szczególności melodia, nie nadaje się do bezpośredniego graficznego zobrazowania, należy go wyrazić w podaniu pośrednio przez zapis graficzny, pozwalający na jego odtworzenie (nuty, litery obrazujące dźwięki artykułowane).

3. Znaki towarowe barwne przedstawia się w kolorach, z podaniem wykazu użytych kolorów, określając, w razie potrzeby, ich szczegółowe parametry (odcienie) oraz wskazując, których elementów znaku towarowego dotyczą te kolory.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, należy zamieścić opis znaku towarowego, jeżeli samo przedstawienie nie jest wystarczające do jego pełnego zobrazowania.

5. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, należy w podaniu zamieścić opis znaku, z wyjaśnieniem, co on przedstawia i, w razie potrzeby, w jaki sposób ma być używany.

6. W przypadku każdego znaku towarowego zawierającego litery, cyfry lub napisy należy w opisie znaku podać:

1) tłumaczenie napisów obcojęzycznych, jeżeli mają odpowiednik w języku polskim,

2) transliterację na litery alfabetu łacińskiego i cyfry arabskie lub rzymskie, jeżeli użyto liter innego alfabetu niż łaciński bądź cyfr innych niż arabskie lub rzymskie.

7. W przypadku gdy zamieszczenie opisu znaku towarowego nie jest konieczne, w miejscu przeznaczonym na opis wpisuje się uwagę: „Jak przedstawiono”.

8. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, należy określić rodzaj znaku towarowego, a także wskazać – jeżeli jest to potrzebne do identyfikacji tego znaku – niezbędne informacje dotyczące sposobu postrzegania tego znaku przez odbiorców.

9. Jeżeli zamieszczenie znaku towarowego w podaniu byłoby utrudnione ze względu na potrzebę zobrazowania jego szczegółów, znak taki może być przedstawiony na odrębnym arkuszu o formacie A4.