Wersja obowiązująca od 2003.07.30 do 2008.06.24

1. Agencja dokonuje:

1) weryfikacji zgodności wniosków z wymogami określonymi w § 15–20,

2) kontroli na miejscu realizacji inwestycji i w siedzibie wnioskodawcy,

3) oceny projektu budowlanego, który wnioskodawca przedstawia do wglądu Agencji,

4) oceny wniosków zgodnie z kryteriami wyboru, o których mowa w ust. 3.

2. Agencja, po dokonaniu oceny wniosków o udzielenie pomocy na infrastrukturę, sporządza listy tych wniosków, w kolejności od wniosku, który uzyskał ocenę najwyższą, do wniosku, który uzyskał ocenę najniższą, i przekazuje te listy wraz z oceną do zaopiniowania właściwemu ze względu na miejsce realizacji inwestycji regionalnemu komitetowi sterującemu, utworzonemu przez marszałka województwa. Listy wniosków sporządza się odrębnie dla każdego rodzaju inwestycji, o których mowa w § 15, i odrębnie dla każdego województwa.

3. Agencja dokonuje oceny i ustala listy wniosków, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę w szczególności:

1) wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych gminy lub powiatu w przeliczeniu na jednego mieszkańca, osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek, a dla związku międzygminnego iloraz sumy podstawowych dochodów podatkowych gmin i sumy mieszkańców gmin wchodzących w skład związku międzygminnego,

2) udział wnioskowanej pomocy w całości kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji,

3) zasięg planowanej inwestycji,

4) [31] (uchylony),

5) [32] stopę bezrobocia zarejestrowanego w powiecie w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,

6) [33] (uchylony),

7) [34] (uchylony),

8) zgodność ze strategią rozwoju województwa.

4. Po zaopiniowaniu wniosku przez regionalny komitet sterujący, o którym mowa w ust. 2, Agencja zawiera z wnioskodawcą, z zastrzeżeniem ust. 5, pisemną umowę o udzielenie pomocy na infrastrukturę po sprawdzeniu, czy:

1) przeprowadzono zamówienie publiczne zgodnie z odrębnymi przepisami,

2) zawarto umowę z wykonawcą inwestycji,

3) zaktualizowano zestawienie rzeczowo-finansowe inwestycji.

Przepis § 7 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

5. Agencja zawiera umowy o udzielenie pomocy na infrastrukturę, uwzględniając kolejność wniosków, o której mowa w ust. 2, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na udzielenie tej pomocy.

6. Do warunków wypłacenia pomocy na infrastrukturę przepisy § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.

[31] § 21 ust. 3 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.

[32] § 21 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.

[33] § 21 ust. 3 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.

[34] § 21 ust. 3 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.

Wersja obowiązująca od 2003.07.30 do 2008.06.24

1. Agencja dokonuje:

1) weryfikacji zgodności wniosków z wymogami określonymi w § 15–20,

2) kontroli na miejscu realizacji inwestycji i w siedzibie wnioskodawcy,

3) oceny projektu budowlanego, który wnioskodawca przedstawia do wglądu Agencji,

4) oceny wniosków zgodnie z kryteriami wyboru, o których mowa w ust. 3.

2. Agencja, po dokonaniu oceny wniosków o udzielenie pomocy na infrastrukturę, sporządza listy tych wniosków, w kolejności od wniosku, który uzyskał ocenę najwyższą, do wniosku, który uzyskał ocenę najniższą, i przekazuje te listy wraz z oceną do zaopiniowania właściwemu ze względu na miejsce realizacji inwestycji regionalnemu komitetowi sterującemu, utworzonemu przez marszałka województwa. Listy wniosków sporządza się odrębnie dla każdego rodzaju inwestycji, o których mowa w § 15, i odrębnie dla każdego województwa.

3. Agencja dokonuje oceny i ustala listy wniosków, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę w szczególności:

1) wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych gminy lub powiatu w przeliczeniu na jednego mieszkańca, osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek, a dla związku międzygminnego iloraz sumy podstawowych dochodów podatkowych gmin i sumy mieszkańców gmin wchodzących w skład związku międzygminnego,

2) udział wnioskowanej pomocy w całości kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji,

3) zasięg planowanej inwestycji,

4) [31] (uchylony),

5) [32] stopę bezrobocia zarejestrowanego w powiecie w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,

6) [33] (uchylony),

7) [34] (uchylony),

8) zgodność ze strategią rozwoju województwa.

4. Po zaopiniowaniu wniosku przez regionalny komitet sterujący, o którym mowa w ust. 2, Agencja zawiera z wnioskodawcą, z zastrzeżeniem ust. 5, pisemną umowę o udzielenie pomocy na infrastrukturę po sprawdzeniu, czy:

1) przeprowadzono zamówienie publiczne zgodnie z odrębnymi przepisami,

2) zawarto umowę z wykonawcą inwestycji,

3) zaktualizowano zestawienie rzeczowo-finansowe inwestycji.

Przepis § 7 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

5. Agencja zawiera umowy o udzielenie pomocy na infrastrukturę, uwzględniając kolejność wniosków, o której mowa w ust. 2, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na udzielenie tej pomocy.

6. Do warunków wypłacenia pomocy na infrastrukturę przepisy § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.

[31] § 21 ust. 3 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.

[32] § 21 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.

[33] § 21 ust. 3 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.

[34] § 21 ust. 3 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.12.28 do 2003.07.29

1. Agencja dokonuje:

1) weryfikacji zgodności wniosków z wymogami określonymi w § 15–20,

2) kontroli na miejscu realizacji inwestycji i w siedzibie wnioskodawcy,

3) oceny projektu budowlanego, który wnioskodawca przedstawia do wglądu Agencji,

4) oceny wniosków zgodnie z kryteriami wyboru, o których mowa w ust. 3.

2. Agencja, po dokonaniu oceny wniosków o udzielenie pomocy na infrastrukturę, sporządza listy tych wniosków, w kolejności od wniosku, który uzyskał ocenę najwyższą, do wniosku, który uzyskał ocenę najniższą, i przekazuje te listy wraz z oceną do zaopiniowania właściwemu ze względu na miejsce realizacji inwestycji regionalnemu komitetowi sterującemu, utworzonemu przez marszałka województwa. Listy wniosków sporządza się odrębnie dla każdego rodzaju inwestycji, o których mowa w § 15, i odrębnie dla każdego województwa.

3. Agencja dokonuje oceny i ustala listy wniosków, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę w szczególności:

1) [28] wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych gminy lub powiatu w przeliczeniu na jednego mieszkańca, osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek, a dla związku międzygminnego iloraz sumy podstawowych dochodów podatkowych gmin i sumy mieszkańców gmin wchodzących w skład związku międzygminnego,

2) udział wnioskowanej pomocy w całości kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji,

3) zasięg planowanej inwestycji,

4) koszty inwestycji w przeliczeniu na jednego użytkownika,

5) stopę bezrobocia osiągniętą w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,

6) wskaźnik demograficzny osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,

7) wpływ inwestycji na zwiększenie atrakcyjności obszaru objętego planowaną inwestycją,

8) zgodność ze strategią rozwoju województwa.

4. Po zaopiniowaniu wniosku przez regionalny komitet sterujący, o którym mowa w ust. 2, Agencja zawiera z wnioskodawcą, z zastrzeżeniem ust. 5, pisemną umowę o udzielenie pomocy na infrastrukturę po sprawdzeniu, czy:

1) przeprowadzono zamówienie publiczne zgodnie z odrębnymi przepisami,

2) zawarto umowę z wykonawcą inwestycji,

3) zaktualizowano zestawienie rzeczowo-finansowe inwestycji.

Przepis § 7 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

5. Agencja zawiera umowy o udzielenie pomocy na infrastrukturę, uwzględniając kolejność wniosków, o której mowa w ust. 2, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na udzielenie tej pomocy.

6. Do warunków wypłacenia pomocy na infrastrukturę przepisy § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.

[28] § 21 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 222, poz. 1866). Zmiana weszła w życie 28 grudnia 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.07.09 do 2002.12.27

1. Agencja dokonuje:

1) weryfikacji zgodności wniosków z wymogami określonymi w § 15–20,

2) kontroli na miejscu realizacji inwestycji i w siedzibie wnioskodawcy,

3) oceny projektu budowlanego, który wnioskodawca przedstawia do wglądu Agencji,

4) oceny wniosków zgodnie z kryteriami wyboru, o których mowa w ust. 3.

2. Agencja, po dokonaniu oceny wniosków o udzielenie pomocy na infrastrukturę, sporządza listy tych wniosków, w kolejności od wniosku, który uzyskał ocenę najwyższą, do wniosku, który uzyskał ocenę najniższą, i przekazuje te listy wraz z oceną do zaopiniowania właściwemu ze względu na miejsce realizacji inwestycji regionalnemu komitetowi sterującemu, utworzonemu przez marszałka województwa. Listy wniosków sporządza się odrębnie dla każdego rodzaju inwestycji, o których mowa w § 15, i odrębnie dla każdego województwa.

3. Agencja dokonuje oceny i ustala listy wniosków, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę w szczególności:

1) wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych gminy lub powiatu w przeliczeniu na jednego mieszkańca, osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek, a dla związku międzygminnego iloraz sumy podstawowych dochodów podatkowych gmin i sumy mieszkańców gmin wchodzących w skład związku międzygminnego. Przez podstawowe dochody podatkowe należy rozumieć dochody wymienione odpowiednio w art. 2 pkt 9 i 10 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999–2002,

2) udział wnioskowanej pomocy w całości kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji,

3) zasięg planowanej inwestycji,

4) koszty inwestycji w przeliczeniu na jednego użytkownika,

5) stopę bezrobocia osiągniętą w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,

6) wskaźnik demograficzny osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,

7) wpływ inwestycji na zwiększenie atrakcyjności obszaru objętego planowaną inwestycją,

8) zgodność ze strategią rozwoju województwa.

4. Po zaopiniowaniu wniosku przez regionalny komitet sterujący, o którym mowa w ust. 2, Agencja zawiera z wnioskodawcą, z zastrzeżeniem ust. 5, pisemną umowę o udzielenie pomocy na infrastrukturę po sprawdzeniu, czy:

1) przeprowadzono zamówienie publiczne zgodnie z odrębnymi przepisami,

2) zawarto umowę z wykonawcą inwestycji,

3) zaktualizowano zestawienie rzeczowo-finansowe inwestycji.

Przepis § 7 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

5. Agencja zawiera umowy o udzielenie pomocy na infrastrukturę, uwzględniając kolejność wniosków, o której mowa w ust. 2, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na udzielenie tej pomocy.

6. Do warunków wypłacenia pomocy na infrastrukturę przepisy § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.