Wersja obowiązująca od 2003-07-30 do 2008-06-24
1. Agencja dokonuje:
1) weryfikacji zgodności wniosków z wymogami określonymi w § 15–20,
2) kontroli na miejscu realizacji inwestycji i w siedzibie wnioskodawcy,
3) oceny projektu budowlanego, który wnioskodawca przedstawia do wglądu Agencji,
4) oceny wniosków zgodnie z kryteriami wyboru, o których mowa w ust. 3.
2. Agencja, po dokonaniu oceny wniosków o udzielenie pomocy na infrastrukturę, sporządza listy tych wniosków, w kolejności od wniosku, który uzyskał ocenę najwyższą, do wniosku, który uzyskał ocenę najniższą, i przekazuje te listy wraz z oceną do zaopiniowania właściwemu ze względu na miejsce realizacji inwestycji regionalnemu komitetowi sterującemu, utworzonemu przez marszałka województwa. Listy wniosków sporządza się odrębnie dla każdego rodzaju inwestycji, o których mowa w § 15, i odrębnie dla każdego województwa.
3. Agencja dokonuje oceny i ustala listy wniosków, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych gminy lub powiatu w przeliczeniu na jednego mieszkańca, osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek, a dla związku międzygminnego iloraz sumy podstawowych dochodów podatkowych gmin i sumy mieszkańców gmin wchodzących w skład związku międzygminnego,
2) udział wnioskowanej pomocy w całości kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji,
3) zasięg planowanej inwestycji,
4) [31] (uchylony),
5) [32] stopę bezrobocia zarejestrowanego w powiecie w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,
6) [33] (uchylony),
7) [34] (uchylony),
8) zgodność ze strategią rozwoju województwa.
4. Po zaopiniowaniu wniosku przez regionalny komitet sterujący, o którym mowa w ust. 2, Agencja zawiera z wnioskodawcą, z zastrzeżeniem ust. 5, pisemną umowę o udzielenie pomocy na infrastrukturę po sprawdzeniu, czy:
1) przeprowadzono zamówienie publiczne zgodnie z odrębnymi przepisami,
2) zawarto umowę z wykonawcą inwestycji,
3) zaktualizowano zestawienie rzeczowo-finansowe inwestycji.
Przepis § 7 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
5. Agencja zawiera umowy o udzielenie pomocy na infrastrukturę, uwzględniając kolejność wniosków, o której mowa w ust. 2, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na udzielenie tej pomocy.
6. Do warunków wypłacenia pomocy na infrastrukturę przepisy § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.
[31] § 21 ust. 3 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.
[32] § 21 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.
[33] § 21 ust. 3 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.
[34] § 21 ust. 3 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.
Wersja obowiązująca od 2003-07-30 do 2008-06-24
1. Agencja dokonuje:
1) weryfikacji zgodności wniosków z wymogami określonymi w § 15–20,
2) kontroli na miejscu realizacji inwestycji i w siedzibie wnioskodawcy,
3) oceny projektu budowlanego, który wnioskodawca przedstawia do wglądu Agencji,
4) oceny wniosków zgodnie z kryteriami wyboru, o których mowa w ust. 3.
2. Agencja, po dokonaniu oceny wniosków o udzielenie pomocy na infrastrukturę, sporządza listy tych wniosków, w kolejności od wniosku, który uzyskał ocenę najwyższą, do wniosku, który uzyskał ocenę najniższą, i przekazuje te listy wraz z oceną do zaopiniowania właściwemu ze względu na miejsce realizacji inwestycji regionalnemu komitetowi sterującemu, utworzonemu przez marszałka województwa. Listy wniosków sporządza się odrębnie dla każdego rodzaju inwestycji, o których mowa w § 15, i odrębnie dla każdego województwa.
3. Agencja dokonuje oceny i ustala listy wniosków, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych gminy lub powiatu w przeliczeniu na jednego mieszkańca, osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek, a dla związku międzygminnego iloraz sumy podstawowych dochodów podatkowych gmin i sumy mieszkańców gmin wchodzących w skład związku międzygminnego,
2) udział wnioskowanej pomocy w całości kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji,
3) zasięg planowanej inwestycji,
4) [31] (uchylony),
5) [32] stopę bezrobocia zarejestrowanego w powiecie w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,
6) [33] (uchylony),
7) [34] (uchylony),
8) zgodność ze strategią rozwoju województwa.
4. Po zaopiniowaniu wniosku przez regionalny komitet sterujący, o którym mowa w ust. 2, Agencja zawiera z wnioskodawcą, z zastrzeżeniem ust. 5, pisemną umowę o udzielenie pomocy na infrastrukturę po sprawdzeniu, czy:
1) przeprowadzono zamówienie publiczne zgodnie z odrębnymi przepisami,
2) zawarto umowę z wykonawcą inwestycji,
3) zaktualizowano zestawienie rzeczowo-finansowe inwestycji.
Przepis § 7 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
5. Agencja zawiera umowy o udzielenie pomocy na infrastrukturę, uwzględniając kolejność wniosków, o której mowa w ust. 2, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na udzielenie tej pomocy.
6. Do warunków wypłacenia pomocy na infrastrukturę przepisy § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.
[31] § 21 ust. 3 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.
[32] § 21 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.
[33] § 21 ust. 3 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.
[34] § 21 ust. 3 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 16 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 129, poz. 1177). Zmiana weszła w życie 30 lipca 2003 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-12-28 do 2003-07-29
1. Agencja dokonuje:
1) weryfikacji zgodności wniosków z wymogami określonymi w § 15–20,
2) kontroli na miejscu realizacji inwestycji i w siedzibie wnioskodawcy,
3) oceny projektu budowlanego, który wnioskodawca przedstawia do wglądu Agencji,
4) oceny wniosków zgodnie z kryteriami wyboru, o których mowa w ust. 3.
2. Agencja, po dokonaniu oceny wniosków o udzielenie pomocy na infrastrukturę, sporządza listy tych wniosków, w kolejności od wniosku, który uzyskał ocenę najwyższą, do wniosku, który uzyskał ocenę najniższą, i przekazuje te listy wraz z oceną do zaopiniowania właściwemu ze względu na miejsce realizacji inwestycji regionalnemu komitetowi sterującemu, utworzonemu przez marszałka województwa. Listy wniosków sporządza się odrębnie dla każdego rodzaju inwestycji, o których mowa w § 15, i odrębnie dla każdego województwa.
3. Agencja dokonuje oceny i ustala listy wniosków, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) [28] wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych gminy lub powiatu w przeliczeniu na jednego mieszkańca, osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek, a dla związku międzygminnego iloraz sumy podstawowych dochodów podatkowych gmin i sumy mieszkańców gmin wchodzących w skład związku międzygminnego,
2) udział wnioskowanej pomocy w całości kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji,
3) zasięg planowanej inwestycji,
4) koszty inwestycji w przeliczeniu na jednego użytkownika,
5) stopę bezrobocia osiągniętą w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,
6) wskaźnik demograficzny osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,
7) wpływ inwestycji na zwiększenie atrakcyjności obszaru objętego planowaną inwestycją,
8) zgodność ze strategią rozwoju województwa.
4. Po zaopiniowaniu wniosku przez regionalny komitet sterujący, o którym mowa w ust. 2, Agencja zawiera z wnioskodawcą, z zastrzeżeniem ust. 5, pisemną umowę o udzielenie pomocy na infrastrukturę po sprawdzeniu, czy:
1) przeprowadzono zamówienie publiczne zgodnie z odrębnymi przepisami,
2) zawarto umowę z wykonawcą inwestycji,
3) zaktualizowano zestawienie rzeczowo-finansowe inwestycji.
Przepis § 7 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
5. Agencja zawiera umowy o udzielenie pomocy na infrastrukturę, uwzględniając kolejność wniosków, o której mowa w ust. 2, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na udzielenie tej pomocy.
6. Do warunków wypłacenia pomocy na infrastrukturę przepisy § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.
[28] § 21 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i kierunków działań oraz sposobów realizacji zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w zakresie gospodarowania środkami pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 222, poz. 1866). Zmiana weszła w życie 28 grudnia 2002 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-07-09 do 2002-12-27
1. Agencja dokonuje:
1) weryfikacji zgodności wniosków z wymogami określonymi w § 15–20,
2) kontroli na miejscu realizacji inwestycji i w siedzibie wnioskodawcy,
3) oceny projektu budowlanego, który wnioskodawca przedstawia do wglądu Agencji,
4) oceny wniosków zgodnie z kryteriami wyboru, o których mowa w ust. 3.
2. Agencja, po dokonaniu oceny wniosków o udzielenie pomocy na infrastrukturę, sporządza listy tych wniosków, w kolejności od wniosku, który uzyskał ocenę najwyższą, do wniosku, który uzyskał ocenę najniższą, i przekazuje te listy wraz z oceną do zaopiniowania właściwemu ze względu na miejsce realizacji inwestycji regionalnemu komitetowi sterującemu, utworzonemu przez marszałka województwa. Listy wniosków sporządza się odrębnie dla każdego rodzaju inwestycji, o których mowa w § 15, i odrębnie dla każdego województwa.
3. Agencja dokonuje oceny i ustala listy wniosków, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych gminy lub powiatu w przeliczeniu na jednego mieszkańca, osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek, a dla związku międzygminnego iloraz sumy podstawowych dochodów podatkowych gmin i sumy mieszkańców gmin wchodzących w skład związku międzygminnego. Przez podstawowe dochody podatkowe należy rozumieć dochody wymienione odpowiednio w art. 2 pkt 9 i 10 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999–2002,
2) udział wnioskowanej pomocy w całości kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji,
3) zasięg planowanej inwestycji,
4) koszty inwestycji w przeliczeniu na jednego użytkownika,
5) stopę bezrobocia osiągniętą w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,
6) wskaźnik demograficzny osiągnięty w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek,
7) wpływ inwestycji na zwiększenie atrakcyjności obszaru objętego planowaną inwestycją,
8) zgodność ze strategią rozwoju województwa.
4. Po zaopiniowaniu wniosku przez regionalny komitet sterujący, o którym mowa w ust. 2, Agencja zawiera z wnioskodawcą, z zastrzeżeniem ust. 5, pisemną umowę o udzielenie pomocy na infrastrukturę po sprawdzeniu, czy:
1) przeprowadzono zamówienie publiczne zgodnie z odrębnymi przepisami,
2) zawarto umowę z wykonawcą inwestycji,
3) zaktualizowano zestawienie rzeczowo-finansowe inwestycji.
Przepis § 7 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
5. Agencja zawiera umowy o udzielenie pomocy na infrastrukturę, uwzględniając kolejność wniosków, o której mowa w ust. 2, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na udzielenie tej pomocy.
6. Do warunków wypłacenia pomocy na infrastrukturę przepisy § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.