history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2002-10-19

[Ustalanie wysokości opłaty] Opłatę będącą warunkiem wyrejestrowania pojazdu, w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności, ustala się według następującego wzoru algorytmu:

O = W x R + 2 x S + 0,5 x M

gdzie oznaczenie poszczególnych symboli jest następujące:

1) O – łączna kwota opłaty będąca warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności,

2) W – współczynnik będący mnożnikiem opłaty za wydanie dowodu rejestracyjnego, uzależniony od rodzaju pojazdu i wynoszący:

a) 1,5 – dla motorowerów,

b) 2,0 – dla motocykli i przyczep,

c) [1] 4,0 – dla ciągników rolniczych i pojazdów samochodowych o masie własnej nieprzekraczającej 3,5 tony,

d) [2] 6,0 – dla pojazdów samochodowych o masie własnej przekraczającej 3,5 tony,

3) R – równowartość opłaty pobieranej za wydanie dowodu rejestracyjnego pojazdu, określonej na podstawie odrębnych przepisów,

4) S – stawka opłaty za umieszczenie zużytego lub nienadającego się do użytkowania pojazdu na składowisku odpadów, określona na podstawie odrębnych przepisów,

5) M – maksymalna stawka grzywny w postępowaniu mandatowym, określona na podstawie odrębnych przepisów.

[1] § 1 pkt 2 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 września 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności (Dz.U. Nr 165, poz. 1358). Zmiana weszła w życie 19 października 2002 r.

[2] § 1 pkt 2 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 września 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności (Dz.U. Nr 165, poz. 1358). Zmiana weszła w życie 19 października 2002 r.

Wersja obowiązująca od 2002-10-19

[Ustalanie wysokości opłaty] Opłatę będącą warunkiem wyrejestrowania pojazdu, w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności, ustala się według następującego wzoru algorytmu:

O = W x R + 2 x S + 0,5 x M

gdzie oznaczenie poszczególnych symboli jest następujące:

1) O – łączna kwota opłaty będąca warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności,

2) W – współczynnik będący mnożnikiem opłaty za wydanie dowodu rejestracyjnego, uzależniony od rodzaju pojazdu i wynoszący:

a) 1,5 – dla motorowerów,

b) 2,0 – dla motocykli i przyczep,

c) [1] 4,0 – dla ciągników rolniczych i pojazdów samochodowych o masie własnej nieprzekraczającej 3,5 tony,

d) [2] 6,0 – dla pojazdów samochodowych o masie własnej przekraczającej 3,5 tony,

3) R – równowartość opłaty pobieranej za wydanie dowodu rejestracyjnego pojazdu, określonej na podstawie odrębnych przepisów,

4) S – stawka opłaty za umieszczenie zużytego lub nienadającego się do użytkowania pojazdu na składowisku odpadów, określona na podstawie odrębnych przepisów,

5) M – maksymalna stawka grzywny w postępowaniu mandatowym, określona na podstawie odrębnych przepisów.

[1] § 1 pkt 2 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 września 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności (Dz.U. Nr 165, poz. 1358). Zmiana weszła w życie 19 października 2002 r.

[2] § 1 pkt 2 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 września 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności (Dz.U. Nr 165, poz. 1358). Zmiana weszła w życie 19 października 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-05-11 do 2002-10-18

Opłatę będącą warunkiem wyrejestrowania pojazdu, w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności, ustala się według następującego wzoru algorytmu:

O = W x R + 2 x S + O,5 x M

gdzie oznaczenie poszczególnych symboli jest następujące:

1) O – łączna kwota opłaty będąca warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności,

2) W – współczynnik będący mnożnikiem opłaty za wydanie dowodu rejestracyjnego, uzależniony od rodzaju pojazdu i wynoszący:

a) 1,5 – dla motorowerów,

b) 2,0 – dla motocykli i przyczep,

c) 4,0 – dla ciągników rolniczych i pojazdów samochodowych o masie własnej poniżej 3,5 tony,

d) 6,0 – dla pojazdów samochodowych o masie powyżej 3,5 tony,

3) R – równowartość opłaty pobieranej za wydanie dowodu rejestracyjnego pojazdu, określonej na podstawie odrębnych przepisów,

4) S – stawka opłaty za umieszczenie zużytego lub nienadającego się do użytkowania pojazdu na składowisku odpadów, określona na podstawie odrębnych przepisów,

5) M – maksymalna stawka grzywny w postępowaniu mandatowym, określona na podstawie odrębnych przepisów.