history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-11-15 do 2022-04-20

§ 15. [Kanały przeglądowe i naprawcze] 1. Kanały przeglądowe i naprawcze, zwane dalej „kanałami”, powinny posiadać wnęki wejściowe rozmieszczone w odległości co 25 m, a w przypadku ich braku powinny być zainstalowane z obydwu stron schody, utrzymane w stanie zapewniającym bezpieczne wchodzenie i wychodzenie. W przypadku gdy kanał posiada schody tylko z jednej strony, druga strona kanału powinna posiadać drabinę metalową trwale przymocowaną do ściany kanału. [1]

2. Długość kanałów powinna być większa niż długość pojazdów, co najmniej o długość schodów.

3. Szerokość kanałów nie powinna być mniejsza niż 0,8 m.

4. Głębokość kanałów nie powinna być mniejsza niż 1,4 m.

5. Ściany i posadzki kanałów powinny być pokryte materiałami łatwo zmywalnymi.

6. Kanały powinny być wyposażone w:

1) [2]  (uchylony),

2) urządzenia odpływowe i studzienki rewizyjne do odprowadzania wody,

3) gniazda wtykowe do podłączenia lamp przenośnych, zasilanych prądem o bezpiecznym napięciu 24 V,

4) oświetlenie, ogrzewanie i wentylację spełniającą wymagania Polskich Norm.

7. [3] Kanały zaprojektowane jako nieprzelotowe powinny być wyposażone w urządzenia uniemożliwiające niekontrolowane przemieszczanie się pojazdów.

[1] § 15 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej (Dz.U. Nr 219, poz. 1866). Zmiana weszła w życie 15 listopada 2005 r.

[2] § 15 ust. 6 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej (Dz.U. Nr 219, poz. 1866). Zmiana weszła w życie 15 listopada 2005 r.

[3] § 15 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej (Dz.U. Nr 219, poz. 1866). Zmiana weszła w życie 15 listopada 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-11-15 do 2022-04-20

§ 15. [Kanały przeglądowe i naprawcze] 1. Kanały przeglądowe i naprawcze, zwane dalej „kanałami”, powinny posiadać wnęki wejściowe rozmieszczone w odległości co 25 m, a w przypadku ich braku powinny być zainstalowane z obydwu stron schody, utrzymane w stanie zapewniającym bezpieczne wchodzenie i wychodzenie. W przypadku gdy kanał posiada schody tylko z jednej strony, druga strona kanału powinna posiadać drabinę metalową trwale przymocowaną do ściany kanału. [1]

2. Długość kanałów powinna być większa niż długość pojazdów, co najmniej o długość schodów.

3. Szerokość kanałów nie powinna być mniejsza niż 0,8 m.

4. Głębokość kanałów nie powinna być mniejsza niż 1,4 m.

5. Ściany i posadzki kanałów powinny być pokryte materiałami łatwo zmywalnymi.

6. Kanały powinny być wyposażone w:

1) [2]  (uchylony),

2) urządzenia odpływowe i studzienki rewizyjne do odprowadzania wody,

3) gniazda wtykowe do podłączenia lamp przenośnych, zasilanych prądem o bezpiecznym napięciu 24 V,

4) oświetlenie, ogrzewanie i wentylację spełniającą wymagania Polskich Norm.

7. [3] Kanały zaprojektowane jako nieprzelotowe powinny być wyposażone w urządzenia uniemożliwiające niekontrolowane przemieszczanie się pojazdów.

[1] § 15 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej (Dz.U. Nr 219, poz. 1866). Zmiana weszła w życie 15 listopada 2005 r.

[2] § 15 ust. 6 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej (Dz.U. Nr 219, poz. 1866). Zmiana weszła w życie 15 listopada 2005 r.

[3] § 15 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej (Dz.U. Nr 219, poz. 1866). Zmiana weszła w życie 15 listopada 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-07-13 do 2005-11-14

§ 15. 1. Kanały przeglądowe i naprawcze, zwane dalej „kanałami”, powinny posiadać wnęki wejściowe rozmieszczone w odległości co 25 m, a w przypadku ich braku powinny być zainstalowane z obydwu stron schody, utrzymane w stanie zapewniającym bezpieczne wchodzenie i wychodzenie. W przypadku gdy kanał posiada tylko jedne schody lub gdy jego długość przekracza 30 m, do wychodzenia awaryjnego powinny być zamontowane w odstępach nie większych niż 25 m drabiny metalowe, trwale przymocowane do ścian kanału.

2. Długość kanałów powinna być większa niż długość pojazdów, co najmniej o długość schodów.

3. Szerokość kanałów nie powinna być mniejsza niż 0,8 m.

4. Głębokość kanałów nie powinna być mniejsza niż 1,4 m.

5. Ściany i posadzki kanałów powinny być pokryte materiałami łatwo zmywalnymi.

6. Kanały powinny być wyposażone w:

1) wnęki w ścianach na narzędzia,

2) urządzenia odpływowe i studzienki rewizyjne do odprowadzania wody,

3) gniazda wtykowe do podłączenia lamp przenośnych, zasilanych prądem o bezpiecznym napięciu 24 V,

4) oświetlenie, ogrzewanie i wentylację spełniającą wymagania Polskich Norm.

7. Kanały zaprojektowane jako nieprzelotowe powinny być wyposażone w belki lub kozły oporowe.