history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2003-11-21 do 2004-05-01

1. Tworzy się fundusz promocji, zwany „Funduszem Promocji Mleczarstwa”, którego celem jest w szczególności:

1) promocja spożycia artykułów mleczarskich w szczególności wśród dzieci i młodzieży,

2) [60] promocja produktów mleczarskich w kraju i za granicą,

3) [61] pomoc w organizacji wystaw lub udziału w targach, związanych z hodowlą bydła mlecznego, produkcją lub przetwórstwem mleka w kraju i za granicą,

4) wspieranie prac badawczo-rozwojowych,

5) poprawa jakości produktów mleczarskich,

6) [62] wspieranie działalności krajowych mleczarskich organizacji branżowych we współpracy z branżowymi organizacjami międzynarodowymi,

7) [63] dofinansowywanie szkoleń dostawców oraz podmiotów skupujących.

2. Podmioty skupujące obowiązane są do wpłat na fundusz promocji w wysokości 0,2 grosza od każdego skupionego przez nie litra mleka. Wpłaty naliczane są za okresy kwartalne i przekazywane na konto funduszu w terminie 1 miesiąca po upływie danego kwartału.

3. Źródłami finansowania funduszu promocji są:

1) wpłaty przekazywane przez podmioty skupujące, o których mowa w ust. 2,

2) darowizny, zapisy, dotacje,

3) środki, o których mowa w art. 21 ust. 2.

4. Środkami funduszu promocji, gromadzonymi na wyodrębnionym rachunku Agencji, dysponuje Prezes Agencji w zakresie określanym corocznie przez Komisję Porozumiewawczą w planie finansowym.

5. Prezes Agencji w ciągu 1 miesiąca od zakończenia roku przedkłada ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych oraz Komisji Porozumiewawczej sprawozdanie z wykorzystania funduszu promocji.

[60] Art. 39 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 32 lit. a) ustawy z dnia 17 października 2003 r. o zmianie ustawy o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz.U. Nr 189, poz. 1853). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2003 r.

[61] Art. 39 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 32 lit. a) ustawy z dnia 17 października 2003 r. o zmianie ustawy o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz.U. Nr 189, poz. 1853). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2003 r.

[62] Art. 39 ust. 1 pkt 6 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. b) ustawy z dnia 17 października 2003 r. o zmianie ustawy o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz.U. Nr 189, poz. 1853). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2003 r.

[63] Art. 39 ust. 1 pkt 7 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. b) ustawy z dnia 17 października 2003 r. o zmianie ustawy o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz.U. Nr 189, poz. 1853). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2003 r.

Wersja obowiązująca od 2003-11-21 do 2004-05-01

1. Tworzy się fundusz promocji, zwany „Funduszem Promocji Mleczarstwa”, którego celem jest w szczególności:

1) promocja spożycia artykułów mleczarskich w szczególności wśród dzieci i młodzieży,

2) [60] promocja produktów mleczarskich w kraju i za granicą,

3) [61] pomoc w organizacji wystaw lub udziału w targach, związanych z hodowlą bydła mlecznego, produkcją lub przetwórstwem mleka w kraju i za granicą,

4) wspieranie prac badawczo-rozwojowych,

5) poprawa jakości produktów mleczarskich,

6) [62] wspieranie działalności krajowych mleczarskich organizacji branżowych we współpracy z branżowymi organizacjami międzynarodowymi,

7) [63] dofinansowywanie szkoleń dostawców oraz podmiotów skupujących.

2. Podmioty skupujące obowiązane są do wpłat na fundusz promocji w wysokości 0,2 grosza od każdego skupionego przez nie litra mleka. Wpłaty naliczane są za okresy kwartalne i przekazywane na konto funduszu w terminie 1 miesiąca po upływie danego kwartału.

3. Źródłami finansowania funduszu promocji są:

1) wpłaty przekazywane przez podmioty skupujące, o których mowa w ust. 2,

2) darowizny, zapisy, dotacje,

3) środki, o których mowa w art. 21 ust. 2.

4. Środkami funduszu promocji, gromadzonymi na wyodrębnionym rachunku Agencji, dysponuje Prezes Agencji w zakresie określanym corocznie przez Komisję Porozumiewawczą w planie finansowym.

5. Prezes Agencji w ciągu 1 miesiąca od zakończenia roku przedkłada ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych oraz Komisji Porozumiewawczej sprawozdanie z wykorzystania funduszu promocji.

[60] Art. 39 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 32 lit. a) ustawy z dnia 17 października 2003 r. o zmianie ustawy o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz.U. Nr 189, poz. 1853). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2003 r.

[61] Art. 39 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 32 lit. a) ustawy z dnia 17 października 2003 r. o zmianie ustawy o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz.U. Nr 189, poz. 1853). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2003 r.

[62] Art. 39 ust. 1 pkt 6 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. b) ustawy z dnia 17 października 2003 r. o zmianie ustawy o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz.U. Nr 189, poz. 1853). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2003 r.

[63] Art. 39 ust. 1 pkt 7 dodany przez art. 1 pkt 32 lit. b) ustawy z dnia 17 października 2003 r. o zmianie ustawy o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych (Dz.U. Nr 189, poz. 1853). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-01-01 do 2003-11-20

1. Tworzy się fundusz promocji, zwany „Funduszem Promocji Mleczarstwa”, którego celem jest w szczególności:

1) promocja spożycia artykułów mleczarskich w szczególności wśród dzieci i młodzieży,

2) wspieranie sprzedaży polskich produktów mleczarskich za granicą,

3) pomoc w organizacji wystaw i udziału w targach,

4) wspieranie prac badawczo-rozwojowych,

5) poprawa jakości produktów mleczarskich.

2. Podmioty skupujące obowiązane są do wpłat na fundusz promocji w wysokości 0,2 grosza od każdego skupionego przez nie litra mleka. Wpłaty naliczane są za okresy kwartalne i przekazywane na konto funduszu w terminie 1 miesiąca po upływie danego kwartału.

3. Źródłami finansowania funduszu promocji są:

1) wpłaty przekazywane przez podmioty skupujące, o których mowa w ust. 2,

2) darowizny, zapisy, dotacje,

3) środki, o których mowa w art. 21 ust. 2.

4. Środkami funduszu promocji, gromadzonymi na wyodrębnionym rachunku Agencji, dysponuje Prezes Agencji w zakresie określanym corocznie przez Komisję Porozumiewawczą w planie finansowym.

5. Prezes Agencji w ciągu 1 miesiąca od zakończenia roku przedkłada ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych oraz Komisji Porozumiewawczej sprawozdanie z wykorzystania funduszu promocji.