history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2003-03-01 do 2004-09-13

1. Część ustną egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów przeprowadzają i oceniają przedmiotowe zespoły egzaminacyjne, zwane dalej „zespołami przedmiotowymi”.

2. Zespoły przedmiotowe powołuje się spośród członków zespołu egzaminacyjnego.

3. W skład zespołu przedmiotowego wchodzą:

1) egzaminator danego przedmiotu wpisany do ewidencji egzaminatorów, o której mowa w art. 9b ustawy – jako przewodniczący,

2) co najmniej dwaj nauczyciele danego przedmiotu, spośród których co najmniej jeden powinien być zatrudniony w innej szkole lub w placówce – jako członkowie, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. W przypadku zdających, o których mowa w § 45, co najmniej jeden nauczyciel danego przedmiotu powinien być odpowiednio surdopedagogiem, tyflopedagogiem, oligofrenopedagogiem lub tłumaczem języka migowego.

5. Członkiem zespołu przedmiotowego może być także nauczyciel akademicki posiadający przygotowanie z zakresu danego przedmiotu.

6. Przewodniczący zespołu przedmiotowego kieruje pracą tego zespołu, a w szczególności odpowiada za prawidłowy przebieg części ustnej egzaminu maturalnego z danego przedmiotu.

7. Przewodniczący zespołu przedmiotowego wyznacza nauczyciela egzaminującego danego zdającego.

8. Jeżeli przewodniczący lub członek zespołu przedmiotowego, z powodu choroby lub innych ważnych przyczyn, nie może wziąć udziału w egzaminie maturalnym, przewodniczący zespołu egzaminacyjnego powołuje w zastępstwie innego nauczyciela zatrudnionego w danej lub innej szkole lub w placówce, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 1 i ust. 4.

Wersja obowiązująca od 2003-03-01 do 2004-09-13

1. Część ustną egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów przeprowadzają i oceniają przedmiotowe zespoły egzaminacyjne, zwane dalej „zespołami przedmiotowymi”.

2. Zespoły przedmiotowe powołuje się spośród członków zespołu egzaminacyjnego.

3. W skład zespołu przedmiotowego wchodzą:

1) egzaminator danego przedmiotu wpisany do ewidencji egzaminatorów, o której mowa w art. 9b ustawy – jako przewodniczący,

2) co najmniej dwaj nauczyciele danego przedmiotu, spośród których co najmniej jeden powinien być zatrudniony w innej szkole lub w placówce – jako członkowie, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. W przypadku zdających, o których mowa w § 45, co najmniej jeden nauczyciel danego przedmiotu powinien być odpowiednio surdopedagogiem, tyflopedagogiem, oligofrenopedagogiem lub tłumaczem języka migowego.

5. Członkiem zespołu przedmiotowego może być także nauczyciel akademicki posiadający przygotowanie z zakresu danego przedmiotu.

6. Przewodniczący zespołu przedmiotowego kieruje pracą tego zespołu, a w szczególności odpowiada za prawidłowy przebieg części ustnej egzaminu maturalnego z danego przedmiotu.

7. Przewodniczący zespołu przedmiotowego wyznacza nauczyciela egzaminującego danego zdającego.

8. Jeżeli przewodniczący lub członek zespołu przedmiotowego, z powodu choroby lub innych ważnych przyczyn, nie może wziąć udziału w egzaminie maturalnym, przewodniczący zespołu egzaminacyjnego powołuje w zastępstwie innego nauczyciela zatrudnionego w danej lub innej szkole lub w placówce, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 1 i ust. 4.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-04-14 do 2003-02-28

1. Nauczyciele danego przedmiotu w szkole przygotowują:

1) listę tematów z języka polskiego, a w przypadku szkół lub oddziałów z nauczaniem języka ojczystego mniejszości narodowej – także listę tematów z języka ojczystego danej mniejszości,

2) listy tematów z języków obcych nowożytnych zdawanych jako przedmiot obowiązkowy na poziomie rozszerzonym oraz języków obcych nowożytnych zdawanych jako przedmiot wybrany, a także z języków obcych nowożytnych zdawanych jako przedmiot obowiązkowy w szkołach lub oddziałach dwujęzycznych, w tym języków, o których mowa w § 41 ust. 2,

3) zbiory zestawów zadań z każdego z języków obcych nowożytnych zdawanych w części wewnętrznej egzaminu maturalnego, w tym języków, o których mowa w § 41 ust. 2.

2. Dla każdego przedmiotu przygotowuje się w danej szkole jedną listę tematów i jeden zbiór zestawów zadań.