Wersja obowiązująca od 2002-04-30 do 2004-09-13
1. Ocena zachowania powinna uwzględniać w szczególności:
1) funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,
2) respektowanie zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
2. Ocenę zachowania śródroczną ustala się według skali określonej w statucie szkoły, z zastrzeżeniem ust. 4a. [21]
3. Ocenę zachowania końcoworoczną, począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej, ustala się według następującej skali: wzorowe, dobre, poprawne, nieodpowiednie, z zastrzeżeniem ust. 4a. [22]
4. W klasach l–III szkoły podstawowej ocena zachowania jest oceną opisową, z zastrzeżeniem ust. 4a. [23]
4a. [24] W przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym ocena zachowania jest oceną opisową.
5. Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:
1) oceny z zajęć edukacyjnych,
2) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.
6. Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.
[21] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 433). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.
[22] § 12 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 433). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.
[23] § 12 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 433). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.
[24] § 12 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 7 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 433). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.
Wersja obowiązująca od 2002-04-30 do 2004-09-13
1. Ocena zachowania powinna uwzględniać w szczególności:
1) funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,
2) respektowanie zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
2. Ocenę zachowania śródroczną ustala się według skali określonej w statucie szkoły, z zastrzeżeniem ust. 4a. [21]
3. Ocenę zachowania końcoworoczną, począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej, ustala się według następującej skali: wzorowe, dobre, poprawne, nieodpowiednie, z zastrzeżeniem ust. 4a. [22]
4. W klasach l–III szkoły podstawowej ocena zachowania jest oceną opisową, z zastrzeżeniem ust. 4a. [23]
4a. [24] W przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym ocena zachowania jest oceną opisową.
5. Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:
1) oceny z zajęć edukacyjnych,
2) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.
6. Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.
[21] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 433). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.
[22] § 12 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 433). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.
[23] § 12 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 433). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.
[24] § 12 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 7 lit. d) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 46, poz. 433). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2002 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-04-14 do 2002-04-29
1. Ocena zachowania powinna uwzględniać w szczególności:
1) funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,
2) respektowanie zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
2. Ocenę zachowania śródroczną ustala się według skali określonej w statucie szkoły.
3. Ocenę zachowania końcoworoczną, począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej, ustala się według następującej skali: wzorowe, dobre, poprawne, nieodpowiednie.
4. W klasach l–III szkoły podstawowej ocena zachowania jest oceną opisową.
5. Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:
1) oceny z zajęć edukacyjnych,
2) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.
6. Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.