Wersja obowiązująca od 2004.01.01 do 2004.05.01

1. Grupę wpisuje się do rejestru grup uznanych, jeżeli:

1) została utworzona przez co najmniej 5 producentów, dla jednej z następujących grup produktów:

a) owoce i warzywa,

b) owoce,

c) warzywa,

d) owoce i warzywa przeznaczone dla przetwórstwa,

e) owoce przeznaczone dla przetwórstwa,

f) warzywa przeznaczone dla przetwórstwa,

g) orzechy,

h) grzyby,

2) [5] łączna wartość produktów wytworzonych przez członków grupy i sprzedanych w okresie roku poprzedzającego złożenie wniosku wynosi co najmniej równowartość 100 tys. euro,

3) działa na podstawie statutu albo umowy, które oprócz wymagań określonych odrębnymi przepisami ustalają w szczególności:

a) [6] (uchylona),

b) warunki dostarczania przez członków grupy informacji dotyczących powierzchni uprawy, wysokości zbiorów, wielkości sprzedaży, cen uzyskiwanych za sprzedawane produkty oraz działań podejmowanych na rzecz ochrony środowiska,

c) wymóg przynależności tylko do jednej z grup,

d) zasady i tryb, na jakich grupa sprzedaje produkty swoich członków.

2. Jeżeli statut albo umowa przewidują odstępstwa od zasady sprzedaży całości produktów za pośrednictwem grupy, odstępstwa dotyczą możliwości sprzedaży przez członka grupy wytworzonych przez niego produktów:

1) bezpośrednio konsumentom w ilości nie większej niż 25% całości produktów, jeżeli jest członkiem grupy utworzonej dla grupy produktów, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 lit. a),

2) bezpośrednio konsumentom w ilości 20% całości produktów, jeżeli jest członkiem jednej z pozostałych grup utworzonych dla grup produktów, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 lit. b)–h),

3) za pośrednictwem innej grupy, jeżeli produkty te nie są przedmiotem obrotu grupy, której jest członkiem.

[5] Art. 5 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 41 pkt 4 lit. a) ustawy z dnia 19 grudnia 2003 r. o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego (Dz.U. Nr 223, poz. 2221). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

[6] Art. 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) uchylona przez art. 41 pkt 4 lit. b) ustawy z dnia 19 grudnia 2003 r. o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego (Dz.U. Nr 223, poz. 2221). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

Wersja obowiązująca od 2004.01.01 do 2004.05.01

1. Grupę wpisuje się do rejestru grup uznanych, jeżeli:

1) została utworzona przez co najmniej 5 producentów, dla jednej z następujących grup produktów:

a) owoce i warzywa,

b) owoce,

c) warzywa,

d) owoce i warzywa przeznaczone dla przetwórstwa,

e) owoce przeznaczone dla przetwórstwa,

f) warzywa przeznaczone dla przetwórstwa,

g) orzechy,

h) grzyby,

2) [5] łączna wartość produktów wytworzonych przez członków grupy i sprzedanych w okresie roku poprzedzającego złożenie wniosku wynosi co najmniej równowartość 100 tys. euro,

3) działa na podstawie statutu albo umowy, które oprócz wymagań określonych odrębnymi przepisami ustalają w szczególności:

a) [6] (uchylona),

b) warunki dostarczania przez członków grupy informacji dotyczących powierzchni uprawy, wysokości zbiorów, wielkości sprzedaży, cen uzyskiwanych za sprzedawane produkty oraz działań podejmowanych na rzecz ochrony środowiska,

c) wymóg przynależności tylko do jednej z grup,

d) zasady i tryb, na jakich grupa sprzedaje produkty swoich członków.

2. Jeżeli statut albo umowa przewidują odstępstwa od zasady sprzedaży całości produktów za pośrednictwem grupy, odstępstwa dotyczą możliwości sprzedaży przez członka grupy wytworzonych przez niego produktów:

1) bezpośrednio konsumentom w ilości nie większej niż 25% całości produktów, jeżeli jest członkiem grupy utworzonej dla grupy produktów, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 lit. a),

2) bezpośrednio konsumentom w ilości 20% całości produktów, jeżeli jest członkiem jednej z pozostałych grup utworzonych dla grup produktów, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 lit. b)–h),

3) za pośrednictwem innej grupy, jeżeli produkty te nie są przedmiotem obrotu grupy, której jest członkiem.

[5] Art. 5 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 41 pkt 4 lit. a) ustawy z dnia 19 grudnia 2003 r. o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego (Dz.U. Nr 223, poz. 2221). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

[6] Art. 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) uchylona przez art. 41 pkt 4 lit. b) ustawy z dnia 19 grudnia 2003 r. o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego (Dz.U. Nr 223, poz. 2221). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001.07.19 do 2003.12.31

1. Grupę wpisuje się do rejestru grup uznanych, jeżeli:

1) została utworzona przez co najmniej 5 producentów, dla jednej z następujących grup produktów:

a) owoce i warzywa,

b) owoce,

c) warzywa,

d) owoce i warzywa przeznaczone dla przetwórstwa,

e) owoce przeznaczone dla przetwórstwa,

f) warzywa przeznaczone dla przetwórstwa,

g) orzechy,

h) grzyby,

2) łączna wartość produktów wytworzonych przez członków grupy i sprzedanych za jej pośrednictwem w okresie roku wynosi co najmniej równowartość 100 tys. EURO,

3) działa na podstawie statutu albo umowy, które oprócz wymagań określonych odrębnymi przepisami ustalają w szczególności:

a) wysokość składek wpłacanych na fundusz operacyjny, o którym mowa w art. 4 pkt 3, ustalonych w procentach od wartości sprzedanych produktów,

b) warunki dostarczania przez członków grupy informacji dotyczących powierzchni uprawy, wysokości zbiorów, wielkości sprzedaży, cen uzyskiwanych za sprzedawane produkty oraz działań podejmowanych na rzecz ochrony środowiska,

c) wymóg przynależności tylko do jednej z grup,

d) zasady i tryb, na jakich grupa sprzedaje produkty swoich członków.

2. Jeżeli statut albo umowa przewidują odstępstwa od zasady sprzedaży całości produktów za pośrednictwem grupy, odstępstwa dotyczą możliwości sprzedaży przez członka grupy wytworzonych przez niego produktów:

1) bezpośrednio konsumentom w ilości nie większej niż 25% całości produktów, jeżeli jest członkiem grupy utworzonej dla grupy produktów, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 lit. a),

2) bezpośrednio konsumentom w ilości 20% całości produktów, jeżeli jest członkiem jednej z pozostałych grup utworzonych dla grup produktów, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 lit. b)–h),

3) za pośrednictwem innej grupy, jeżeli produkty te nie są przedmiotem obrotu grupy, której jest członkiem.