Wersja obowiązująca od 2010-01-01 do 2012-01-01
[Dział pierwszy rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i towarzystw reasekuracji wzajemnej] [4] W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i towarzystw reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych” lub „towarzystwo reasekuracji wzajemnej”,
b) w polu drugim – numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego towarzystwa pole może pozostać niewypełnione,
c) w polu trzecim – nazwę towarzystwa,
d) w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru – „Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych”, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e) w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f) w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym – siedzibę towarzystwa,
b) w polu drugim – adres towarzystwa,
3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:
a) w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b) w polu drugim – siedzibę oddziału,
c) w polu trzecim – adres oddziału,
4) w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego – datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności,
5) w rubryce piątej: w polu pierwszym – czas, na jaki zostało utworzone towarzystwo; jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,
6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez połączenie innych podmiotów:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy – połączenie,
b) w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstało towarzystwo w wyniku połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,
7) w rubryce siódmej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,
b) w polu drugim – oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością towarzystwa,
c) w polu trzecim – datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych,
d) w polu czwartym – wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
e) w polu piątym – datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
8) w rubryce ósmej:
a) w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,
b) w polu drugim – wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.
[4] Oddział 8 w rozdziale 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 grudnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 219, poz. 1713). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2010 r.
Wersja obowiązująca od 2010-01-01 do 2012-01-01
[Dział pierwszy rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i towarzystw reasekuracji wzajemnej] [4] W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i towarzystw reasekuracji wzajemnej wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych” lub „towarzystwo reasekuracji wzajemnej”,
b) w polu drugim – numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego towarzystwa pole może pozostać niewypełnione,
c) w polu trzecim – nazwę towarzystwa,
d) w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru – „Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych”, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e) w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f) w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym – siedzibę towarzystwa,
b) w polu drugim – adres towarzystwa,
3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:
a) w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b) w polu drugim – siedzibę oddziału,
c) w polu trzecim – adres oddziału,
4) w rubryce czwartej – informacje o statucie: w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego – datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności,
5) w rubryce piątej: w polu pierwszym – czas, na jaki zostało utworzone towarzystwo; jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,
6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez połączenie innych podmiotów:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy – połączenie,
b) w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstało towarzystwo w wyniku połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,
7) w rubryce siódmej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,
b) w polu drugim – oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością towarzystwa,
c) w polu trzecim – datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych,
d) w polu czwartym – wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
e) w polu piątym – datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
8) w rubryce ósmej:
a) w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,
b) w polu drugim – wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.
[4] Oddział 8 w rozdziale 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 grudnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 219, poz. 1713). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-01-01 do 2009-12-31
[Dział pierwszy rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych] W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych”,
b) [42] w polu drugim – numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego towarzystwa pole może pozostać niewypełnione,
c) w polu trzecim – nazwę towarzystwa,
d) w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru – „Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych”, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e) w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f) w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym – siedzibę towarzystwa,
b) w polu drugim – adres towarzystwa,
3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:
a) w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b) w polu drugim – siedzibę oddziału,
c) w polu trzecim – adres oddziału,
4) w rubryce czwartej – informacje o statucie:
w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego – datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności,
5) w rubryce piątej:
w polu pierwszym – czas, na jaki zostało utworzone towarzystwo; jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,
6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez połączenie innych podmiotów:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy – połączenie,
b) w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstało towarzystwo w wyniku połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,
7) w rubryce siódmej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,
b) w polu drugim – oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością towarzystwa,
c) w polu trzecim – datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych,
d) w polu czwartym – wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
e) w polu piątym – datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
8) w rubryce ósmej:
a) w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,
b) w polu drugim – wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.
[42] § 89 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 39 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-01 do 2006-12-31
[Dział pierwszy rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych] W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych”,
b) w polu drugim – numer REGON; przy wniosku o rejestrację nowego towarzystwa pole może pozostać nie wypełnione,
c) w polu trzecim – nazwę towarzystwa,
d) w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru – „Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych”, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e) w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
f) [16] w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym – siedzibę towarzystwa,
b) w polu drugim – adres towarzystwa,
3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:
a) w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b) w polu drugim – siedzibę oddziału,
c) w polu trzecim – adres oddziału,
4) w rubryce czwartej – informacje o statucie:
w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego – datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności,
5) w rubryce piątej:
w polu pierwszym – czas, na jaki zostało utworzone towarzystwo; jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,
6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez połączenie innych podmiotów:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy – połączenie,
b) w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstało towarzystwo w wyniku połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,
7) w rubryce siódmej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,
b) w polu drugim – oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością towarzystwa,
c) w polu trzecim – datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych,
d) w polu czwartym – wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
e) w polu piątym – datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
8) w rubryce ósmej:
a) w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,
b) w polu drugim – wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.
[16] § 89 pkt 1 lit. f) dodana przez § 1 pkt 33 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 186, poz. 1821). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-01-01 do 2003-12-31
[Dział pierwszy rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych] W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych”,
b) w polu drugim – numer REGON; przy wniosku o rejestrację nowego towarzystwa pole może pozostać nie wypełnione,
c) w polu trzecim – nazwę towarzystwa,
d) w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru – „Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych”, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e) w polu piątym – informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,
2) w rubryce drugiej:
a) w polu pierwszym – siedzibę towarzystwa,
b) w polu drugim – adres towarzystwa,
3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:
a) w polu pierwszym – nazwę oddziału,
b) w polu drugim – siedzibę oddziału,
c) w polu trzecim – adres oddziału,
4) w rubryce czwartej – informacje o statucie:
w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego – datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu statutu – zaznaczenie tej okoliczności,
5) w rubryce piątej:
w polu pierwszym – czas, na jaki zostało utworzone towarzystwo; jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,
6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez połączenie innych podmiotów:
a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy – połączenie,
b) w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,
c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstało towarzystwo w wyniku połączenia:
– w polu pierwszym – nazwę,
– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,
– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
– w polu piątym – numer REGON,
7) w rubryce siódmej:
a) w polu pierwszym – oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,
b) w polu drugim – oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością towarzystwa,
c) w polu trzecim – datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych,
d) w polu czwartym – wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
e) w polu piątym – datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,
8) w rubryce ósmej:
a) w polu pierwszym – wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,
b) w polu drugim – wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.