history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2004-01-01 do 2012-01-01

Rozdział 5

Wpisy w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Przepisy szczegółowe dla poszczególnych rodzajów podmiotów

Oddział 1

Fundacje, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe oraz podmioty podlegające obowiązkowi wpisu do rejestru na podstawie art. 49a ust. 1 ustawy

§ 116. [Dział pierwszy rejestru stowarzyszeń, organizacji, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej] [24] W dziale pierwszym rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji, stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej:

a) w polu pierwszym – oznaczenie rodzaju organizacji, zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia,

b) w polu drugim – numer REGON; przy wniosku o rejestrację nowej organizacji pole może pozostać nie wypełnione,

c) w polu trzecim – nazwę organizacji,

d) [25] w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze. W przypadku wpisu podmiotu posiadającego status organizacji pożytku publicznego, będącego inną niż podlegające wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego osobą prawną lub jednostką nieposiadającą osobowości prawnej, ujawnia się dane o wcześniejszej rejestracji, chociażby dokonywał jej organ inny niż sąd,

e) [26] w polu piątym – nie dokonuje się wpisów,

f) [27] w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,

2) w rubryce drugiej:

a) w polu pierwszym – siedzibę organizacji,

b) w polu drugim – adres organizacji,

3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez organizację jednostek terenowych lub oddziałów:

a) w polu pierwszym – nazwę jednostki terenowej lub oddziału,

b) w polu drugim – siedzibę jednostki terenowej lub oddziału,

c) w polu trzecim – adres jednostki terenowej lub oddziału,

4) w rubryce czwartej – informacje o statucie:

w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności,

5) w rubryce piątej:

w polu pierwszym – czas, na jaki została utworzona organizacja; jeżeli organizacja została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,

6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania organizacji, jeżeli powstała przez połączenie lub podział innych podmiotów:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,

b) w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub podziału,

c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,

d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała organizacja w wyniku podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,

7) w rubryce siódmej – dane osób wchodzących w skład komitetu założycielskiego:

a) w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

b) w polu drugim – imiona,

c) w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,

d) w polu czwartym – numer KRS,

8) (skreślony),

9) w rubryce ósmej – organ sprawujący nadzór, co obejmuje:

w polu pierwszym – nazwę organu.

[24] Tytuł oddziału 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 48 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 186, poz. 1821). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

[25] § 116 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 49 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 186, poz. 1821). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

[26] § 116 pkt 1 lit. e) dodana przez § 1 pkt 49 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 186, poz. 1821). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

[27] § 116 pkt 1 lit. f) dodana przez § 1 pkt 49 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 186, poz. 1821). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

Wersja obowiązująca od 2004-01-01 do 2012-01-01

Rozdział 5

Wpisy w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Przepisy szczegółowe dla poszczególnych rodzajów podmiotów

Oddział 1

Fundacje, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe oraz podmioty podlegające obowiązkowi wpisu do rejestru na podstawie art. 49a ust. 1 ustawy

§ 116. [Dział pierwszy rejestru stowarzyszeń, organizacji, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej] [24] W dziale pierwszym rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji, stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej:

a) w polu pierwszym – oznaczenie rodzaju organizacji, zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia,

b) w polu drugim – numer REGON; przy wniosku o rejestrację nowej organizacji pole może pozostać nie wypełnione,

c) w polu trzecim – nazwę organizacji,

d) [25] w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze. W przypadku wpisu podmiotu posiadającego status organizacji pożytku publicznego, będącego inną niż podlegające wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego osobą prawną lub jednostką nieposiadającą osobowości prawnej, ujawnia się dane o wcześniejszej rejestracji, chociażby dokonywał jej organ inny niż sąd,

e) [26] w polu piątym – nie dokonuje się wpisów,

f) [27] w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,

2) w rubryce drugiej:

a) w polu pierwszym – siedzibę organizacji,

b) w polu drugim – adres organizacji,

3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez organizację jednostek terenowych lub oddziałów:

a) w polu pierwszym – nazwę jednostki terenowej lub oddziału,

b) w polu drugim – siedzibę jednostki terenowej lub oddziału,

c) w polu trzecim – adres jednostki terenowej lub oddziału,

4) w rubryce czwartej – informacje o statucie:

w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności,

5) w rubryce piątej:

w polu pierwszym – czas, na jaki została utworzona organizacja; jeżeli organizacja została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,

6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania organizacji, jeżeli powstała przez połączenie lub podział innych podmiotów:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,

b) w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub podziału,

c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,

d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała organizacja w wyniku podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,

7) w rubryce siódmej – dane osób wchodzących w skład komitetu założycielskiego:

a) w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

b) w polu drugim – imiona,

c) w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,

d) w polu czwartym – numer KRS,

8) (skreślony),

9) w rubryce ósmej – organ sprawujący nadzór, co obejmuje:

w polu pierwszym – nazwę organu.

[24] Tytuł oddziału 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 48 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 186, poz. 1821). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

[25] § 116 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 49 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 186, poz. 1821). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

[26] § 116 pkt 1 lit. e) dodana przez § 1 pkt 49 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 186, poz. 1821). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

[27] § 116 pkt 1 lit. f) dodana przez § 1 pkt 49 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 października 2003 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 186, poz. 1821). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-03-09 do 2003-12-31

Rozdział 5

Wpisy w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Przepisy szczegółowe dla poszczególnych rodzajów podmiotów

Oddział 1

Fundacje, stowarzyszenia oraz inne organizacje społeczne i zawodowe

§ 116. [Dział pierwszy rejestru stowarzyszeń, organizacji, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej] W dziale pierwszym rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji, stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej:

a) w polu pierwszym – oznaczenie rodzaju organizacji, zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia,

b) w polu drugim – numer REGON; przy wniosku o rejestrację nowej organizacji pole może pozostać nie wypełnione,

c) w polu trzecim – nazwę organizacji,

d) w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,

2) w rubryce drugiej:

a) w polu pierwszym – siedzibę organizacji,

b) w polu drugim – adres organizacji,

3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez organizację jednostek terenowych lub oddziałów:

a) w polu pierwszym – nazwę jednostki terenowej lub oddziału,

b) w polu drugim – siedzibę jednostki terenowej lub oddziału,

c) w polu trzecim – adres jednostki terenowej lub oddziału,

4) w rubryce czwartej – informacje o statucie:

w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności,

5) w rubryce piątej:

w polu pierwszym – czas, na jaki została utworzona organizacja; jeżeli organizacja została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,

6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania organizacji, jeżeli powstała przez połączenie lub podział innych podmiotów:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,

b) w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub podziału,

c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,

d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała organizacja w wyniku podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,

7) [25] w rubryce siódmej – dane osób wchodzących w skład komitetu założycielskiego:

a) w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

b) w polu drugim – imiona,

c) w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,

d) w polu czwartym – numer KRS,

8) [26] (skreślony),

9) w rubryce ósmej [27] – organ sprawujący nadzór, co obejmuje:

w polu pierwszym – nazwę organu.

[25] § 116 pkt 7 zdanie wstępne w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 lutego 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 17, poz. 165). Zmiana weszła w życie 9 marca 2002 r.

[26] § 116 pkt 8 skreślony przez § 1 pkt 14 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 lutego 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 17, poz. 165). Zmiana weszła w życie 9 marca 2002 r.

[27] § 116 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 lit. c) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 lutego 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz.U. Nr 17, poz. 165). Zmiana weszła w życie 9 marca 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-01-01 do 2002-03-08

Rozdział 5

Wpisy w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Przepisy szczegółowe dla poszczególnych rodzajów podmiotów

Oddział 1

Fundacje, stowarzyszenia oraz inne organizacje społeczne i zawodowe

§ 116. [Dział pierwszy rejestru stowarzyszeń, organizacji, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej] W dziale pierwszym rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji, publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji, stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej:

a) w polu pierwszym – oznaczenie rodzaju organizacji, zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia,

b) w polu drugim – numer REGON; przy wniosku o rejestrację nowej organizacji pole może pozostać nie wypełnione,

c) w polu trzecim – nazwę organizacji,

d) w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,

2) w rubryce drugiej:

a) w polu pierwszym – siedzibę organizacji,

b) w polu drugim – adres organizacji,

3) w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez organizację jednostek terenowych lub oddziałów:

a) w polu pierwszym – nazwę jednostki terenowej lub oddziału,

b) w polu drugim – siedzibę jednostki terenowej lub oddziału,

c) w polu trzecim – adres jednostki terenowej lub oddziału,

4) w rubryce czwartej – informacje o statucie:

w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności,

5) w rubryce piątej:

w polu pierwszym – czas, na jaki została utworzona organizacja; jeżeli organizacja została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”,

6) w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania organizacji, jeżeli powstała przez połączenie lub podział innych podmiotów:

a) w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,

b) w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub podziału,

c) w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,

d) w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała organizacja w wyniku podziału lub połączenia:

– w polu pierwszym – nazwę,

– w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

– w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

– w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

– w polu piątym – numer REGON,

7) w rubryce siódmej – dane osób wchodzących w skład komitetu założycielskiego, osób lub innych podmiotów zakładających organizację albo fundatorów:

a) w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,

b) w polu drugim – imiona,

c) w polu trzecim – numer PESEL lub numer REGON,

d) w polu czwartym – numer KRS,

8) w rubryce ósmej – w przypadku gdy organizacja jest związkiem innych organizacji, dane tych organizacji:

a) w polu pierwszym – nazwę,

b) w polu drugim – nazwę rejestru, w którym organizacja jest zarejestrowana,

c) w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli organizacja jest zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

d) w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,

e) w polu piątym – numer REGON,

9) w rubryce dziewiątej – organ sprawujący nadzór, co obejmuje:

w polu pierwszym – nazwę organu.