history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2003-01-16 do 2006-01-01

Rozdział 6

Zasilanie stacji paliw

§ 144. 1. Zasilanie stacji paliw w silnikowe paliwa płynne powinno odbywać się za pomocą cystern samochodowych lub innych środków transportu, dopuszczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych klasy 3.

2. Zasilanie stacji paliw w gaz płynny może się odbywać za pomocą cystern samochodowych lub innych pojazdów dopuszczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych klasy 2 oraz w butlach stalowych lub zbiornikach przewoźnych.

3. [60] Cysterny samochodowe przeznaczone do zasilania stacji w paliwa silnikowe l klasy – benzyny powinny być dostosowane do odbioru par tych paliw podczas rozładunku w stacjach paliw i załadunku w terminalach – bazach paliw.

4. [61] Rozładunek silnikowych paliw płynnych l klasy w stacjach paliw jest dopuszczalny pod warunkiem, że silnik cysterny samochodowej został wyłączony, o ile nie służy on do rozładunku, a cysterna skutecznie uziemiona i podłączona przewodami elastycznymi do przyłącza produktowego i przyłącza odzysku par.

[60] § 144 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 41 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi dalekosiężne do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2003 r. Nr 1, poz. 8). Zmiana weszła w życie 16 stycznia 2003 r.

[61] § 144 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 41 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi dalekosiężne do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2003 r. Nr 1, poz. 8). Zmiana weszła w życie 16 stycznia 2003 r.

Wersja obowiązująca od 2003-01-16 do 2006-01-01

Rozdział 6

Zasilanie stacji paliw

§ 144. 1. Zasilanie stacji paliw w silnikowe paliwa płynne powinno odbywać się za pomocą cystern samochodowych lub innych środków transportu, dopuszczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych klasy 3.

2. Zasilanie stacji paliw w gaz płynny może się odbywać za pomocą cystern samochodowych lub innych pojazdów dopuszczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych klasy 2 oraz w butlach stalowych lub zbiornikach przewoźnych.

3. [60] Cysterny samochodowe przeznaczone do zasilania stacji w paliwa silnikowe l klasy – benzyny powinny być dostosowane do odbioru par tych paliw podczas rozładunku w stacjach paliw i załadunku w terminalach – bazach paliw.

4. [61] Rozładunek silnikowych paliw płynnych l klasy w stacjach paliw jest dopuszczalny pod warunkiem, że silnik cysterny samochodowej został wyłączony, o ile nie służy on do rozładunku, a cysterna skutecznie uziemiona i podłączona przewodami elastycznymi do przyłącza produktowego i przyłącza odzysku par.

[60] § 144 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 41 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi dalekosiężne do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2003 r. Nr 1, poz. 8). Zmiana weszła w życie 16 stycznia 2003 r.

[61] § 144 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 41 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 grudnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi dalekosiężne do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2003 r. Nr 1, poz. 8). Zmiana weszła w życie 16 stycznia 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-02-18 do 2003-01-15

Rozdział 6

Zasilanie stacji paliw

§ 144. 1. Zasilanie stacji paliw w silnikowe paliwa płynne powinno odbywać się za pomocą cystern samochodowych lub innych środków transportu, dopuszczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych klasy 3.

2. Zasilanie stacji paliw w gaz płynny może się odbywać za pomocą cystern samochodowych lub innych pojazdów dopuszczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych klasy 2 oraz w butlach stalowych lub zbiornikach przewoźnych.