history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-09-21 do 2013-12-25

[Postępowanie z dokumentami z wyborów przekazanymi przez okręgowe komisje wyborcze] [2] 1. Dokumenty z wyborów przekazane przez okręgowe komisje wyborcze Państwowej Komisji Wyborczej oraz inne dokumenty z wyborów, będące w posiadaniu Państwowej Komisji Wyborczej, w tym dokumentacja zapisana na elektromagnetycznych nośnikach informatycznych, podlegają przekazaniu Kierownikowi Krajowego Biura Wyborczego. Dokumenty te stanowią zasób archiwalny i są przechowywane w Krajowym Biurze Wyborczym do końca kadencji Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, a następnie przekazywane właściwemu archiwum państwowemu, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2. Dokumenty załączone do sprawozdań wyborczych komitetów wyborczych podlegają zniszczeniu po upływie okresów przechowywania określonych przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.).

3. Wykazy podpisów wyborców popierających zgłoszenia kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej są udostępniane wyłącznie na żądanie Sądu Najwyższego oraz sądów, prokuratury i Policji, prowadzących postępowanie karne. Wykazy te podlegają zniszczeniu po upływie 5 lat od dnia wyborów.

4. Zniszczenia dokumentów, o których mowa w ust. 2 i 3, dokonuje Kierownik Krajowego Biura Wyborczego, w sposób uzgodniony z dyrektorem właściwego archiwum państwowego.

5. Dokumentów, o których mowa w ust. 1–3, stanowiących dowody w sprawach sądowych o orzeczenie przepadku korzyści majątkowych na rzecz Skarbu Państwa oraz w postępowaniach karnych, nie przekazuje się do archiwów państwowych oraz nie niszczy się do czasu zakończenia tych postępowań.

[2] § 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 19 września 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 181, poz. 1508). Zmiana weszła w życie 21 września 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-09-21 do 2013-12-25

[Postępowanie z dokumentami z wyborów przekazanymi przez okręgowe komisje wyborcze] [2] 1. Dokumenty z wyborów przekazane przez okręgowe komisje wyborcze Państwowej Komisji Wyborczej oraz inne dokumenty z wyborów, będące w posiadaniu Państwowej Komisji Wyborczej, w tym dokumentacja zapisana na elektromagnetycznych nośnikach informatycznych, podlegają przekazaniu Kierownikowi Krajowego Biura Wyborczego. Dokumenty te stanowią zasób archiwalny i są przechowywane w Krajowym Biurze Wyborczym do końca kadencji Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, a następnie przekazywane właściwemu archiwum państwowemu, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2. Dokumenty załączone do sprawozdań wyborczych komitetów wyborczych podlegają zniszczeniu po upływie okresów przechowywania określonych przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.).

3. Wykazy podpisów wyborców popierających zgłoszenia kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej są udostępniane wyłącznie na żądanie Sądu Najwyższego oraz sądów, prokuratury i Policji, prowadzących postępowanie karne. Wykazy te podlegają zniszczeniu po upływie 5 lat od dnia wyborów.

4. Zniszczenia dokumentów, o których mowa w ust. 2 i 3, dokonuje Kierownik Krajowego Biura Wyborczego, w sposób uzgodniony z dyrektorem właściwego archiwum państwowego.

5. Dokumentów, o których mowa w ust. 1–3, stanowiących dowody w sprawach sądowych o orzeczenie przepadku korzyści majątkowych na rzecz Skarbu Państwa oraz w postępowaniach karnych, nie przekazuje się do archiwów państwowych oraz nie niszczy się do czasu zakończenia tych postępowań.

[2] § 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 19 września 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 181, poz. 1508). Zmiana weszła w życie 21 września 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-10-06 do 2005-09-20

1. Dokumenty z wyborów przekazane przez okręgowe komisje wyborcze Państwowej Komisji Wyborczej oraz inne dokumenty z wyborów, będące w posiadaniu Państwowej Komisji Wyborczej, w tym dokumentacja zapisana na elektromagnetycznych nośnikach informatycznych, podlegają przekazaniu Kierownikowi Krajowego Biura Wyborczego. Dokumenty te stanowią zasób archiwalny i są przechowywane w Krajowym Biurze Wyborczym do czasu ich przekazania właściwemu archiwum państwowemu na zasadach określonych w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Wykazy podpisów wyborców popierających zgłoszenia kandydatów na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej są udostępniane wyłącznie na żądanie Sądu Najwyższego oraz sądów, prokuratury i Policji, prowadzących postępowanie karne. Wykazy te podlegają zniszczeniu w terminie i w sposób wskazany w § 3 ust. 1.