Wersja obowiązująca od 2004-09-03 do 2004-12-31
Wersja obowiązująca od 2004-09-03 do 2004-12-31
Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-10-01 do 2004-09-02
[Świadczenie usług telefonicznych] [56] 1. Operator publiczny o znaczącej pozycji rynkowej w zakresie świadczenia usług telefonicznych w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych na obszarze województwa, obowiązany jest do zawarcia z użytkownikiem końcowym umowy o świadczenie usług telefonicznych oraz świadczenia mu usług telefonicznych umożliwiających komunikowanie się z innymi użytkownikami końcowymi przyłączonymi do publicznych sieci telefonicznych, faksu i transmisji danych w paśmie fonicznym, z wykorzystaniem modemów, dostępu do internetu szkół publicznych, placówek oświatowych, bibliotek i szkół wyższych, o odpowiedniej przepustowości, z wyłączeniem usług dostępu do sieci, wraz ze świadczeniami dodatkowymi polegającymi na:
1) udzielaniu informacji o numerach abonentów,
2) udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych,
3) dostarczaniu, na pisemne żądanie abonenta, szczegółowego wykazu wykonanych mu usług telekomunikacyjnych
– zwanych dalej „usługami powszechnymi”, które powinny być dostępne użytkownikowi końcowemu, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie, na obszarze całego kraju.
2. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia, katalog usług powszechnych, szczegółowe wymagania dotyczące świadczenia usług powszechnych, w tym wymagania dotyczące ich jakości, dostępności i przystępności cenowej, wymagania dotyczące przepustowości a także liczby aparatów publicznych, w tym przystosowanych dla osób niepełnosprawnych, mając na uwadze poziom rozwoju telefonizacji kraju.
[56] Art. 49 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 30 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 113, poz. 1070). Zmiana weszła w życie 1 października 2003 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-01-01 do 2003-09-30
[Usługi telefoniczne] 1. Usługi telefoniczne, z wyłączeniem usług dostępu do sieci, usługi faksowe oraz usługi transmisji danych w paśmie fonicznym za pomocą modemów świadczone przez operatorów publicznych w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych, wraz ze świadczeniami dodatkowymi, polegającymi na:
1) udzielaniu informacji o numerach abonentów, zwanym dalej „usługą biura numerów",
2) udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych,
3) dostarczaniu, na pisemne żądanie abonenta, szczegółowego wykazu wykonanych mu usług telekomunikacyjnych
– zwane dalej „usługami powszechnymi", powinny być dostępne każdemu użytkownikowi z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie, na obszarze całego kraju.
2. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe wymagania dotyczące świadczenia usług powszechnych, w tym wymagania dotyczące ich jakości i dostępności, a także liczby publicznie dostępnych telefonów, w których połączenie jest opłacane automatycznie, w szczególności za pomocą monety, żetonu, karty telefonicznej albo karty płatniczej, zwanych dalej "aparatami publicznymi", w tym przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.