Wersja obowiązująca od 2004-09-03 do 2004-12-31
Wersja obowiązująca od 2004-09-03 do 2004-12-31
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-04-01 do 2004-09-02
[Rada Usług Pocztowych] [132] 1. Przy Prezesie URTiP działa Rada Usług Pocztowych, zwana dalej „Radą”, jako organ opiniodawczo-doradczy Prezesa URTiP w sprawach usług pocztowych.
2. Rada wyraża opinie w sprawach wniesionych przez ministra właściwego do spraw łączności oraz przez Prezesa URTiP. Rada może z własnej inicjatywy przedstawiać opinie w sprawach należących do zadań Prezesa URTiP, z wyłączeniem spraw dotyczących wykonywania przez Prezesa URTiP obowiązków na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa oraz na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego.
3. W skład Rady wchodzi 9 członków, których powołuje minister właściwy do spraw łączności, na wniosek Prezesa URTiP. Członkowie Rady są odwoływani przez ministra właściwego do spraw łączności.
4. Minister właściwy do spraw łączności powołuje w skład Rady:
1) swojego przedstawiciela,
2) przedstawiciela Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, spośród kandydatów zgłoszonych przez ten organ,
3) przedstawiciela operatora publicznego, spośród kandydatów zgłoszonych przez ten podmiot,
4) osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w zakresie działalności pocztowej, spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje reprezentujące operatorów lub podmioty korzystające z usług pocztowych, organizacje środowiskowe, jednostki badawcze, placówki naukowe, a także inne organizacje związane z działalnością pocztową.
5. Minister właściwy do spraw łączności powołuje i odwołuje Przewodniczącego Rady. Powołanie następuje spośród członków Rady, na wniosek Prezesa URTiP.
6. Kadencja Rady upływa wraz z upływem kadencji Prezesa URTiP,
[132] Art. 115a dodany przez art. 56 pkt 9 ustawy z dnia 1 marca 2002 r. o zmianach w organizacji i funkcjonowaniu centralnych organów administracji rządowej i jednostek im podporządkowanych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 25, poz. 253). Zmiana weszła w życie 1 kwietnia 2002 r.