history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-09-13 do 2022-09-21

§ 98. [Pochylenia nawierzchni jezdni i chodników] 1. W celu właściwego odprowadzenia wód opadowych z obiektu inżynierskiego powinny być zaprojektowane i wykonane pochylenia nawierzchni jezdni i chodników. Pochylenia te powinny być uzyskane poprzez odpowiednie zaprojektowanie i wykonanie niwelety jezdni oraz pochyleń poprzecznych jezdni i chodników.

2. Pochylenia jezdni, o których mowa w ust. 1, powinny być przewidziane jako:

1) daszkowe na jezdniach dwukierunkowych niezależnie od liczby pasów ruchu – na prostych odcinkach i na tukach nie wymagających jednostronnej przechyłki,

2) z jednostronnym pochyleniem poprzecznym na jezdniach:

a) dróg dwujezdniowych,

b) dwukierunkowych przewidzianych w przyszłości jako jezdnie dróg dwujezdniowych,

c) na poziomych tukach kołowych,

d) dróg jednopasowych,

e) o przekroju półulicznym – dla dróg klas L i D,

3) o zmiennym pochyleniu poprzecznym, zmieniającym się od kształtu daszkowatego do pochylenia jednostronnego – na odcinkach przejściowych między odcinkami prostymi i krzywoliniowymi.

3. [17] Pochylenie poprzeczne chodników, o którym mowa w ust. 1, powinno być zaprojektowane i wykonane ze skierowaniem do najbliższego urządzenia odprowadzającego wody opadowe.

[17] § 98 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1642). Zmiana weszła w życie 13 września 2019 r.

Wersja obowiązująca od 2019-09-13 do 2022-09-21

§ 98. [Pochylenia nawierzchni jezdni i chodników] 1. W celu właściwego odprowadzenia wód opadowych z obiektu inżynierskiego powinny być zaprojektowane i wykonane pochylenia nawierzchni jezdni i chodników. Pochylenia te powinny być uzyskane poprzez odpowiednie zaprojektowanie i wykonanie niwelety jezdni oraz pochyleń poprzecznych jezdni i chodników.

2. Pochylenia jezdni, o których mowa w ust. 1, powinny być przewidziane jako:

1) daszkowe na jezdniach dwukierunkowych niezależnie od liczby pasów ruchu – na prostych odcinkach i na tukach nie wymagających jednostronnej przechyłki,

2) z jednostronnym pochyleniem poprzecznym na jezdniach:

a) dróg dwujezdniowych,

b) dwukierunkowych przewidzianych w przyszłości jako jezdnie dróg dwujezdniowych,

c) na poziomych tukach kołowych,

d) dróg jednopasowych,

e) o przekroju półulicznym – dla dróg klas L i D,

3) o zmiennym pochyleniu poprzecznym, zmieniającym się od kształtu daszkowatego do pochylenia jednostronnego – na odcinkach przejściowych między odcinkami prostymi i krzywoliniowymi.

3. [17] Pochylenie poprzeczne chodników, o którym mowa w ust. 1, powinno być zaprojektowane i wykonane ze skierowaniem do najbliższego urządzenia odprowadzającego wody opadowe.

[17] § 98 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1642). Zmiana weszła w życie 13 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-08-18 do 2019-09-12

[Pochylenia nawierzchni jezdni i chodników] 1. W celu właściwego odprowadzenia wód opadowych z obiektu inżynierskiego powinny być zaprojektowane i wykonane pochylenia nawierzchni jezdni i chodników. Pochylenia te powinny być uzyskane poprzez odpowiednie zaprojektowanie i wykonanie niwelety jezdni oraz pochyleń poprzecznych jezdni i chodników.

2. Pochylenia jezdni, o których mowa w ust. 1, powinny być przewidziane jako:

1) daszkowe na jezdniach dwukierunkowych niezależnie od liczby pasów ruchu – na prostych odcinkach i na tukach nie wymagających jednostronnej przechyłki,

2) z jednostronnym pochyleniem poprzecznym na jezdniach:

a) dróg dwujezdniowych,

b) dwukierunkowych przewidzianych w przyszłości jako jezdnie dróg dwujezdniowych,

c) na poziomych tukach kołowych,

d) dróg jednopasowych,

e) o przekroju półulicznym – dla dróg klas L i D,

3) o zmiennym pochyleniu poprzecznym, zmieniającym się od kształtu daszkowatego do pochylenia jednostronnego – na odcinkach przejściowych między odcinkami prostymi i krzywoliniowymi.

3. Pochylenie poprzeczne chodników, o którym mowa w ust. 1, powinno być zaprojektowane i wykonane jako jednostronne, skierowane do ścieku przykrawężnikowego odprowadzającego wody opadowe.