history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-08-30 do 2022-09-21

§ 281. [Specyfikacja drogowych urządzeń przeciwhałasowych] [1] 1. Drogowe urządzenia przeciwhałasowe powinny być:

1) dostosowane architektonicznie do otaczającej zabudowy w szczególności poprzez:

a) kolorystykę materiałów,

b) ukształtowanie powierzchni i zarysu górnej krawędzi,

2) wykonane z materiałów trwałych, o dobrych właściwościach przeciwhałasowych i posiadających, zgodnie z Polską Normą dotyczącą klasyfikacji ogniowej wyrobów budowlanych, odpowiednią klasę reakcji na ogień, w przypadku zastosowania urządzeń:

a) w tunelach – co najmniej klasę B,

b) na obiektach mostowych, które całkowicie przykrywają drogę – co najmniej klasę B-s1, d0,

c) na obiektach mostowych, które częściowo przykrywają pas ruchu lub są usytuowane w odległości mniejszej niż 8 m od budynków – co najmniej klasę D,

d) na obiektach mostowych w warunkach innych niż opisane w lit. b i c – co najmniej klasę E.

2. Powierzchnia drogowych urządzeń przeciwhałasowych powinna zabezpieczać przed powstawaniem odblasków od świateł pojazdów i słońca.

[1] § 281 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 31 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1642). Zmiana weszła w życie 30 sierpnia 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-08-30 do 2022-09-21

§ 281. [Specyfikacja drogowych urządzeń przeciwhałasowych] [1] 1. Drogowe urządzenia przeciwhałasowe powinny być:

1) dostosowane architektonicznie do otaczającej zabudowy w szczególności poprzez:

a) kolorystykę materiałów,

b) ukształtowanie powierzchni i zarysu górnej krawędzi,

2) wykonane z materiałów trwałych, o dobrych właściwościach przeciwhałasowych i posiadających, zgodnie z Polską Normą dotyczącą klasyfikacji ogniowej wyrobów budowlanych, odpowiednią klasę reakcji na ogień, w przypadku zastosowania urządzeń:

a) w tunelach – co najmniej klasę B,

b) na obiektach mostowych, które całkowicie przykrywają drogę – co najmniej klasę B-s1, d0,

c) na obiektach mostowych, które częściowo przykrywają pas ruchu lub są usytuowane w odległości mniejszej niż 8 m od budynków – co najmniej klasę D,

d) na obiektach mostowych w warunkach innych niż opisane w lit. b i c – co najmniej klasę E.

2. Powierzchnia drogowych urządzeń przeciwhałasowych powinna zabezpieczać przed powstawaniem odblasków od świateł pojazdów i słońca.

[1] § 281 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 31 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1642). Zmiana weszła w życie 30 sierpnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-05-22 do 2020-08-29

[Specyfikacja ekranów, uwarunkowania architektoniczne] 1. Ekrany powinny być: [4]

1) dostosowane architektonicznie do otaczającej zabudowy w szczególności poprzez:

a) kolorystykę materiałów,

b) ukształtowanie powierzchni i zarysu górnej krawędzi,

2) [5] wykonane z materiałów trwałych, trudno zapalnych, o dobrych właściwościach przeciwhałasowych.

2. [6] Powierzchnia ekranów powinna zabezpieczać przed powstawaniem odblasków od świateł pojazdów i słońca.

[4] § 281 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 23 kwietnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 528). Zmiana weszła w życie 22 maja 2013 r.

[5] § 281 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 23 kwietnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 528). Zmiana weszła w życie 22 maja 2013 r.

[6] § 281 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 23 kwietnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 528). Zmiana weszła w życie 22 maja 2013 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-08-18 do 2013-05-21

[Specyfikacja ekranów, uwarunkowania architektoniczne] 1. Ekrany, o których mowa w § 279, powinny być:

1) dostosowane architektonicznie do otaczającej zabudowy w szczególności poprzez:

a) kolorystykę materiałów,

b) ukształtowanie powierzchni i zarysu górnej krawędzi,

2) wykonane z materiałów lekkich, trudno zapalnych, o dobrych właściwościach dźwiękochłonnych.

2. Faktura materiałów, o których mowa w ust. 1, i farba ich pokryć powinny zabezpieczać przed powstawaniem odblasków od świateł pojazdów i słońca.