history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-04-29 do 2022-09-21

[Stosownie barier między jezdnią a chodnikiem] 1. [15] Bariery powinny być zastosowane między jezdnią a chodnikiem w przypadku, gdy stanowią liniowe przedłużenie barier na dojazdach i gdy zachodzi potrzeba wykonania chodnika dla pieszych lub obsługi między barierą a krawędzią obiektu.

2. [16] (uchylony).

3. [17] (uchylony).

[15] § 267 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[16] § 267 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[17] § 267 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-04-29 do 2022-09-21

[Stosownie barier między jezdnią a chodnikiem] 1. [15] Bariery powinny być zastosowane między jezdnią a chodnikiem w przypadku, gdy stanowią liniowe przedłużenie barier na dojazdach i gdy zachodzi potrzeba wykonania chodnika dla pieszych lub obsługi między barierą a krawędzią obiektu.

2. [16] (uchylony).

3. [17] (uchylony).

[15] § 267 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[16] § 267 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[17] § 267 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-08-18 do 2010-04-28

[Stosowanie barier stalowych podatnych i wzmocnionych] 1. Bariery stalowe podatne i wzmocnione mogą być zastosowane między jezdnią a chodnikiem w przypadku, gdy stanowią liniowe przedłużenie barier na dojazdach i zachodzi potrzeba wykonania chodnika dla pieszych lub obsługi między barierą a krawędzią obiektu, z tym że odległość prowadnicy bariery od krawędzi obiektu powinna wynosić:

1) dla barier podatnych:

a) wysięgnikowych – nie mniej niż 2 m, z zastrzeżeniem ust. 2,

b) przekładkowych i bezprzekładkowych – nie mniej niż 1,8 m,

2) dla barier wzmocnionych – nie mniej niż 1,1 m.

2. W przypadku barier, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a), dopuszcza się odległość nie mniejszą niż 1,4 m, pod warunkiem zastosowania słupków w rozstawie 1,33 m lub 1 m; w tym przypadku bariery te uważa się za bariery wzmocnione.

3. Słupki barier, o których mowa w ust. 1, powinny być zakończone standardowymi podstawami płytowymi i łączone do konstrukcji obiektu za pomocą śrub i nakrętek.