Wersja obowiązująca od 2010-04-29 do 2022-09-21
[Kryteria powstrzymywania pojazdu] [4] Bariery, o których mowa w § 259 ust. 2, powinny spełniać kryteria powstrzymywania pojazdu określone w normie przenoszącej normę EN 1317.
[4] § 260 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.
Wersja obowiązująca od 2010-04-29 do 2022-09-21
[Kryteria powstrzymywania pojazdu] [4] Bariery, o których mowa w § 259 ust. 2, powinny spełniać kryteria powstrzymywania pojazdu określone w normie przenoszącej normę EN 1317.
[4] § 260 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-08-18 do 2010-04-28
[Rodzaje barier w zależności od ich odkształcenia w czasie kolizji] Bariery, o których mowa w § 259 ust. 2, traktowane w zależności od ich odkształcenia w czasie kolizji jako:
1) podatne – przy odkształceniu nie większym niż 2 m,
2) wzmocnione (o ograniczonej podatności) – przy odkształceniu nie większym niż 0,85 m,
3) sztywne (niepodatne) – przy odkształceniu równym lub zbliżonym do 0 m,
powinny zapewnić przenoszenie odpowiednich wielkości obciążeń od uderzenia pojazdów przewidzianych w Polskiej Normie.