history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2015-03-25 do 2022-09-21

Rozdział 10

Bariery ochronne

§ 259. [Urządzenia zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu ] 1. Obiekty inżynierskie, usytuowane w ciągu dróg publicznych, powinny być wyposażone w urządzenia zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu.

2. [1] Urządzenia zabezpieczające, o których mowa w ust. 1, powinny być:

1) wykonane w szczególności jako bariery:

a) metalowe U14-a,

b) betonowe U14-b,

c) z innych materiałów U14-c;

2) umieszczone, z zachowaniem wymagań określonych w § 262 ust. 1 i 1a:

a) na skraju obiektu albo między jezdnią a chodnikiem – jako bariery skrajne,

b) w pasie dzielącym na obiektach w ciągu dróg dwujezdniowych jednoprzestrzennych bądź rozdzielonych wąską szczeliną – jako bariery dzielące,

c) w pasie separującym na obiektach w ciągu dróg o przekroju 2+1 – jako dwustronne bariery dzielące.

[1] § 259 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 331). Zmiana weszła w życie 25 marca 2015 r.

Wersja obowiązująca od 2015-03-25 do 2022-09-21

Rozdział 10

Bariery ochronne

§ 259. [Urządzenia zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu ] 1. Obiekty inżynierskie, usytuowane w ciągu dróg publicznych, powinny być wyposażone w urządzenia zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu.

2. [1] Urządzenia zabezpieczające, o których mowa w ust. 1, powinny być:

1) wykonane w szczególności jako bariery:

a) metalowe U14-a,

b) betonowe U14-b,

c) z innych materiałów U14-c;

2) umieszczone, z zachowaniem wymagań określonych w § 262 ust. 1 i 1a:

a) na skraju obiektu albo między jezdnią a chodnikiem – jako bariery skrajne,

b) w pasie dzielącym na obiektach w ciągu dróg dwujezdniowych jednoprzestrzennych bądź rozdzielonych wąską szczeliną – jako bariery dzielące,

c) w pasie separującym na obiektach w ciągu dróg o przekroju 2+1 – jako dwustronne bariery dzielące.

[1] § 259 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 331). Zmiana weszła w życie 25 marca 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-04-29 do 2015-03-24

Rozdział 10

Bariery ochronne

§ 259. [Urządzenia zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu] 1. Obiekty inżynierskie, usytuowane w ciągu dróg publicznych, powinny być wyposażone w urządzenia zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu.

2. Urządzenia zabezpieczające, o których mowa w ust. 1, powinny być:

1) [3] wykonane w szczególności jako bariery:

a) metalowe U14-a,

b) betonowe U14-b,

c) z innych materiałów U14-c,

2) umieszczone:

a) na skraju obiektu albo między jezdnią a chodnikiem – jako bariery skrajne,

b) w pasie dzielącym na obiektach w ciągu dróg dwujezdniowych jednoprzestrzennych bądź rozdzielonych wąską szczeliną – jako bariery dzielące,

z zachowaniem wymagań określonych w § 262 ust. 1.

[3] § 259 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-08-18 do 2010-04-28

Rozdział 10

Bariery ochronne

§ 259. [Urządzenia zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu] 1. Obiekty inżynierskie, usytuowane w ciągu dróg publicznych, powinny być wyposażone w urządzenia zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu.

2. Urządzenia zabezpieczające, o których mowa w ust. 1, powinny być:

1) wykonane w szczególności jako bariery:

a) stalowe,

b) betonowe pełne,

c) stalowo-betonowe,

2) umieszczone:

a) na skraju obiektu albo między jezdnią a chodnikiem – jako bariery skrajne,

b) w pasie dzielącym na obiektach w ciągu dróg dwujezdniowych jednoprzestrzennych bądź rozdzielonych wąską szczeliną – jako bariery dzielące,

z zachowaniem wymagań określonych w § 262 ust. 1.