history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2012-06-13 do 2022-09-21

[Pochylenie niwelety jezdni na obiekcie mostowym] 1. Pochylenie niwelety jezdni na obiekcie mostowym nie powinno być większe niż 4%, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Większe pochylenie może być zastosowane w przypadku, gdy rodzaj konstrukcji zapewnia stateczność obiektu, a niweleta jezdni wymusza takie rozwiązanie.

3. [8] Pochylenie niwelety jezdni w tunelu powinno być, z zastrzeżeniem ust. 2, nie większe niż:

1) 3% – w ciągu transeuropejskiej sieci drogowej,

2) 5% – poza transeuropejską siecią drogową.

[8] § 100 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 16 maja 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 608). Zmiana weszła w życie 13 czerwca 2012 r.

Wersja obowiązująca od 2012-06-13 do 2022-09-21

[Pochylenie niwelety jezdni na obiekcie mostowym] 1. Pochylenie niwelety jezdni na obiekcie mostowym nie powinno być większe niż 4%, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Większe pochylenie może być zastosowane w przypadku, gdy rodzaj konstrukcji zapewnia stateczność obiektu, a niweleta jezdni wymusza takie rozwiązanie.

3. [8] Pochylenie niwelety jezdni w tunelu powinno być, z zastrzeżeniem ust. 2, nie większe niż:

1) 3% – w ciągu transeuropejskiej sieci drogowej,

2) 5% – poza transeuropejską siecią drogową.

[8] § 100 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 16 maja 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 608). Zmiana weszła w życie 13 czerwca 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-08-18 do 2012-06-12

[Pochylenie niwelety jezdni na obiekcie mostowym] 1. Pochylenie niwelety jezdni na obiekcie mostowym nie powinno być większe niż 4%, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Większe pochylenie może być zastosowane w przypadku, gdy rodzaj konstrukcji zapewnia stateczność obiektu, a niweleta jezdni wymusza takie rozwiązanie.