history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2005-02-24 do 2006-02-18

Rozdział 4

Skład komisji poborowych

§ 19. 1. W skład wojewódzkiej komisji poborowej wchodzą:

1) przewodniczący – wicewojewoda albo dyrektor generalny urzędu wojewódzkiego,

2) członek – szef wojewódzkiego sztabu wojskowego albo jego przedstawiciel,

3) sekretarz – pracownik komórki organizacyjnej urzędu wojewódzkiego właściwej w sprawach poboru [5].

2. W skład powiatowej komisji poborowej wchodzą:

1) przewodniczący – starosta (prezydent miasta na prawach powiatu) właściwy ze względu na siedzibę komisji albo jego przedstawiciel,

2) członkowie:

a) wojskowy komendant uzupełnień albo jego przedstawiciel,

b) wójt lub burmistrz (prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce pobytu poborowego albo jego przedstawiciel,

3) sekretarz – pracownik komórki organizacyjnej starostwa powiatowego (urzędu miasta na prawach powiatu) właściwej w sprawach poboru [6].

3. [7] Członkowie komisji, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. b), biorą udział w posiedzeniach powiatowej komisji poborowej w dniach rozpatrywania podań poborowych z danej gminy o odroczenie służby wojskowej.

4. W wypadku gdy na obszarze powiatu (miasta na prawach powiatu) zostanie powołana więcej niż jedna powiatowa komisja poborowa, wojewoda może powołać na przewodniczącego komisji burmistrza (prezydenta miasta) albo jego przedstawiciela właściwego ze względu na siedzibę komisji, a na sekretarza – pracownika urzędu gminy.

[5] § 19 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie komisji lekarskich i komisji poborowych oraz wynagradzania za udział w ich pracy (Dz.U. Nr 22, poz. 178). Zmiana weszła w życie 24 lutego 2005 r.

[6] § 19 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie komisji lekarskich i komisji poborowych oraz wynagradzania za udział w ich pracy (Dz.U. Nr 22, poz. 178). Zmiana weszła w życie 24 lutego 2005 r.

[7] § 19 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie komisji lekarskich i komisji poborowych oraz wynagradzania za udział w ich pracy (Dz.U. Nr 22, poz. 178). Zmiana weszła w życie 24 lutego 2005 r.

Wersja obowiązująca od 2005-02-24 do 2006-02-18

Rozdział 4

Skład komisji poborowych

§ 19. 1. W skład wojewódzkiej komisji poborowej wchodzą:

1) przewodniczący – wicewojewoda albo dyrektor generalny urzędu wojewódzkiego,

2) członek – szef wojewódzkiego sztabu wojskowego albo jego przedstawiciel,

3) sekretarz – pracownik komórki organizacyjnej urzędu wojewódzkiego właściwej w sprawach poboru [5].

2. W skład powiatowej komisji poborowej wchodzą:

1) przewodniczący – starosta (prezydent miasta na prawach powiatu) właściwy ze względu na siedzibę komisji albo jego przedstawiciel,

2) członkowie:

a) wojskowy komendant uzupełnień albo jego przedstawiciel,

b) wójt lub burmistrz (prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce pobytu poborowego albo jego przedstawiciel,

3) sekretarz – pracownik komórki organizacyjnej starostwa powiatowego (urzędu miasta na prawach powiatu) właściwej w sprawach poboru [6].

3. [7] Członkowie komisji, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. b), biorą udział w posiedzeniach powiatowej komisji poborowej w dniach rozpatrywania podań poborowych z danej gminy o odroczenie służby wojskowej.

4. W wypadku gdy na obszarze powiatu (miasta na prawach powiatu) zostanie powołana więcej niż jedna powiatowa komisja poborowa, wojewoda może powołać na przewodniczącego komisji burmistrza (prezydenta miasta) albo jego przedstawiciela właściwego ze względu na siedzibę komisji, a na sekretarza – pracownika urzędu gminy.

[5] § 19 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie komisji lekarskich i komisji poborowych oraz wynagradzania za udział w ich pracy (Dz.U. Nr 22, poz. 178). Zmiana weszła w życie 24 lutego 2005 r.

[6] § 19 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie komisji lekarskich i komisji poborowych oraz wynagradzania za udział w ich pracy (Dz.U. Nr 22, poz. 178). Zmiana weszła w życie 24 lutego 2005 r.

[7] § 19 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie komisji lekarskich i komisji poborowych oraz wynagradzania za udział w ich pracy (Dz.U. Nr 22, poz. 178). Zmiana weszła w życie 24 lutego 2005 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-03-28 do 2005-02-23

Rozdział 4

Skład komisji poborowych

§ 19. 1. W skład wojewódzkiej komisji poborowej wchodzą:

1) przewodniczący – wicewojewoda albo dyrektor generalny urzędu wojewódzkiego,

2) członek – szef wojewódzkiego sztabu wojskowego albo jego przedstawiciel,

3) sekretarz – pracownik komórki organizacyjnej urzędu wojewódzkiego właściwej w sprawach obywatelskich.

2. W skład powiatowej komisji poborowej wchodzą:

1) przewodniczący – starosta (prezydent miasta na prawach powiatu) właściwy ze względu na siedzibę komisji albo jego przedstawiciel,

2) członkowie:

a) wojskowy komendant uzupełnień albo jego przedstawiciel,

b) wójt lub burmistrz (prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce pobytu poborowego albo jego przedstawiciel,

3) sekretarz – pracownik komórki organizacyjnej starostwa powiatowego (urzędu miasta na prawach powiatu) właściwej w sprawach obywatelskich.

3. Członkowie komisji, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. b), biorą udział w posiedzeniach powiatowej komisji poborowej w dniach rozpatrywania podań poborowych z danej gminy o odroczenie służby wojskowej oraz rozpatrywania wniosków tych poborowych o skierowanie do służby zastępczej.

4. W wypadku gdy na obszarze powiatu (miasta na prawach powiatu) zostanie powołana więcej niż jedna powiatowa komisja poborowa, wojewoda może powołać na przewodniczącego komisji burmistrza (prezydenta miasta) albo jego przedstawiciela właściwego ze względu na siedzibę komisji, a na sekretarza – pracownika urzędu gminy.