history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2009-07-02 do 2012-08-04

[Opłata za koncesję na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego z różnym stopniem ograniczeń] 1. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego, który nie zawiera reklam i audycji sponsorowanych, wynosi 20 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4.

2. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego, w którym reklamy zajmują nie więcej niż:

1) 2 % dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 3 minuty w ciągu godziny, wynosi 50 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4;

2) 7 % dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 6 minut w ciągu godziny, wynosi 75 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4.

2a. Zmniejszenia opłat za udzielenie koncesji, o których mowa w ust. 1 i 2, nie stosuje się, jeżeli rozpowszechniany program zawiera bloki programowe poświęcone wyłącznie telesprzedaży.

3. (uchylony).

4. (uchylony).

5. (uchylony).

6. [6] W przypadku przydzielenia częstotliwości przeznaczonych do współużytkowania przez różnych nadawców służących do rozpowszechniania ich programów radiowych lub telewizyjnych drogą rozsiewczą naziemną w sposób analogowy opłaty za koncesje udzielone tym nadawcom ustala się w wysokości proporcjonalnej do czasu, w jakim mogą używać częstotliwości do rozpowszechniania programu.

7. W przypadku zmiany na wniosek nadawcy terminu, na który udzielona została koncesja na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego drogą rozsiewczą naziemną na okres, o którym mowa w art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, opłata za zmianę ustalana jest na podstawie przepisów § 1–4 i § 9 ust. 1–2a i 6, przy czym L oznacza liczbę lat, o jaką wydłużany jest okres obowiązywania koncesji, po zaokrągleniu do pełnej liczby lat, z uwzględnieniem liczby mieszkańców na obszarze objętym rozpowszechnianiem programu w dniu dokonania zmiany koncesji.

8. W przypadku zmiany koncesji polegającej na:

1) usunięciu ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 lub 2, lub

2) usunięciu ograniczenia dobowego czasu nadawania programu radiowego lub telewizyjnego wynikającego z przydzielania częstotliwości przeznaczonych do współużytkowania przez różnych nadawców służących do rozpowszechniania ich programów drogą rozsiewczą naziemną, lub

3) rozszerzeniu koncesji o inną drogę, lub

4) zwiększeniu zasięgu rozpowszechnianego programu radiowego lub telewizyjnego (zwiększenie liczby mieszkańców objętych rozpowszechnianiem programu)

– opłata za zmianę koncesji podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu pozostałego do wygaśnięcia koncesji, po zaokrągleniu do pełnej liczby lat.

9. (uchylony).

10. (uchylony).

11. [7] Jeżeli w całkowitym zasięgu rozpowszechniania programu radiowego nie znajduje się miasto o liczbie mieszkańców ponad 200 tysięcy, opłata za udzielenie lub zwiększenie zasięgu koncesji wynosi 80 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4 oraz § 9 ust. 1–8.

[6] § 9 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 15 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 105, poz. 876). Zmiana weszła w życie 2 lipca 2009 r.

[7] § 9 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 15 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 105, poz. 876). Zmiana weszła w życie 2 lipca 2009 r.

Wersja obowiązująca od 2009-07-02 do 2012-08-04

[Opłata za koncesję na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego z różnym stopniem ograniczeń] 1. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego, który nie zawiera reklam i audycji sponsorowanych, wynosi 20 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4.

2. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego, w którym reklamy zajmują nie więcej niż:

1) 2 % dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 3 minuty w ciągu godziny, wynosi 50 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4;

2) 7 % dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 6 minut w ciągu godziny, wynosi 75 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4.

2a. Zmniejszenia opłat za udzielenie koncesji, o których mowa w ust. 1 i 2, nie stosuje się, jeżeli rozpowszechniany program zawiera bloki programowe poświęcone wyłącznie telesprzedaży.

3. (uchylony).

4. (uchylony).

5. (uchylony).

6. [6] W przypadku przydzielenia częstotliwości przeznaczonych do współużytkowania przez różnych nadawców służących do rozpowszechniania ich programów radiowych lub telewizyjnych drogą rozsiewczą naziemną w sposób analogowy opłaty za koncesje udzielone tym nadawcom ustala się w wysokości proporcjonalnej do czasu, w jakim mogą używać częstotliwości do rozpowszechniania programu.

7. W przypadku zmiany na wniosek nadawcy terminu, na który udzielona została koncesja na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego drogą rozsiewczą naziemną na okres, o którym mowa w art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, opłata za zmianę ustalana jest na podstawie przepisów § 1–4 i § 9 ust. 1–2a i 6, przy czym L oznacza liczbę lat, o jaką wydłużany jest okres obowiązywania koncesji, po zaokrągleniu do pełnej liczby lat, z uwzględnieniem liczby mieszkańców na obszarze objętym rozpowszechnianiem programu w dniu dokonania zmiany koncesji.

8. W przypadku zmiany koncesji polegającej na:

1) usunięciu ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 lub 2, lub

2) usunięciu ograniczenia dobowego czasu nadawania programu radiowego lub telewizyjnego wynikającego z przydzielania częstotliwości przeznaczonych do współużytkowania przez różnych nadawców służących do rozpowszechniania ich programów drogą rozsiewczą naziemną, lub

3) rozszerzeniu koncesji o inną drogę, lub

4) zwiększeniu zasięgu rozpowszechnianego programu radiowego lub telewizyjnego (zwiększenie liczby mieszkańców objętych rozpowszechnianiem programu)

– opłata za zmianę koncesji podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu pozostałego do wygaśnięcia koncesji, po zaokrągleniu do pełnej liczby lat.

9. (uchylony).

10. (uchylony).

11. [7] Jeżeli w całkowitym zasięgu rozpowszechniania programu radiowego nie znajduje się miasto o liczbie mieszkańców ponad 200 tysięcy, opłata za udzielenie lub zwiększenie zasięgu koncesji wynosi 80 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4 oraz § 9 ust. 1–8.

[6] § 9 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 15 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 105, poz. 876). Zmiana weszła w życie 2 lipca 2009 r.

[7] § 9 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 15 czerwca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 105, poz. 876). Zmiana weszła w życie 2 lipca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-07-26 do 2009-07-01

1. [9] Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego, który nie zawiera reklam i audycji sponsorowanych, wynosi 20 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4.

2. [10] Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego, w którym reklamy zajmują nie więcej niż:

1) 2 % dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 3 minuty w ciągu godziny, wynosi 50 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4;

2) 7 % dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 6 minut w ciągu godziny, wynosi 75 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–4.

2a. Zmniejszenia opłat za udzielenie koncesji, o których mowa w ust. 1 i 2, nie stosuje się, jeżeli rozpowszechniany program zawiera bloki programowe poświęcone wyłącznie telesprzedaży.

3. [11] (uchylony).

4. [12] (uchylony).

5. [13] (uchylony).

6. [14] W przypadku przydzielenia częstotliwości przeznaczonych do współużytkowania przez różnych nadawców służących do rozpowszechniania ich programów radiowych lub telewizyjnych drogą rozsiewczą naziemną opłaty za koncesje udzielone tym nadawcom ustala się w wysokości proporcjonalnej do czasu, w jakim mogą używać częstotliwości do rozpowszechniania programu.

7. [15] W przypadku zmiany na wniosek nadawcy terminu, na który udzielona została koncesja na rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego drogą rozsiewczą naziemną na okres, o którym mowa w art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, opłata za zmianę ustalana jest na podstawie przepisów § 1–4 i § 9 ust. 1–2a i 6, przy czym L oznacza liczbę lat, o jaką wydłużany jest okres obowiązywania koncesji, po zaokrągleniu do pełnej liczby lat, z uwzględnieniem liczby mieszkańców na obszarze objętym rozpowszechnianiem programu w dniu dokonania zmiany koncesji.

8. [16] W przypadku zmiany koncesji polegającej na:

1) usunięciu ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 lub 2, lub

2) usunięciu ograniczenia dobowego czasu nadawania programu radiowego lub telewizyjnego wynikającego z przydzielania częstotliwości przeznaczonych do współużytkowania przez różnych nadawców służących do rozpowszechniania ich programów drogą rozsiewczą naziemną, lub

3) rozszerzeniu koncesji o inną drogę, lub

4) zwiększeniu zasięgu rozpowszechnianego programu radiowego lub telewizyjnego (zwiększenie liczby mieszkańców objętych rozpowszechnianiem programu)

– opłata za zmianę koncesji podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu pozostałego do wygaśnięcia koncesji, po zaokrągleniu do pełnej liczby lat.

9. [17] (uchylony).

10. [18] (uchylony).

11. [19] Jeżeli w całkowitym zasięgu rozpowszechniania programu radiowego nie znajduje się miasto o liczbie mieszkańców ponad 200 tysięcy, opłata za udzielenie lub zwiększenie zasięgu koncesji wynosi 80 % opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–8.

[9] § 9 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[10] § 9 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[11] § 9 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[12] § 9 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[13] § 9 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[14] § 9 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[15] § 9 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[16] § 9 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[17] § 9 ust. 9 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. d) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[18] § 9 ust. 10 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. d) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

[19] § 9 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. e) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 czerwca 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 124, poz. 870). Zmiana weszła w życie 26 lipca 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-06-01 do 2007-07-25

1. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu, który nie zawiera reklam i audycji sponsorowanych, wynosi 20% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–6.

2. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu, w którym reklamy zajmują nie więcej niż 2% dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 3 minuty w ciągu godziny, wynosi 50% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–6, a w przypadku kiedy reklamy zajmują nie więcej niż 7% dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 6 minut w ciągu godziny, opłata wynosi 75% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–6.

2a. [1] Zmniejszenia opłat za udzielenie koncesji, o których mowa w ust. 1 i 2, nie stosuje się, jeżeli rozpowszechniany program zawiera bloki programowe poświęcone wyłącznie telesprzedaży.

3. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w sposób kodowany wynosi 75% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–5.

4. Zmniejszenie opłat określonych w ust. 1 i 2 nie dotyczy koncesji na rozpowszechnianie programu w sposób kodowany.

5. Jeżeli program, o którym mowa w ust. 3, pozostaje w części nie kodowany, opłata w odpowiedniej części ustalana jest na podstawie przepisów § 1–5.

6. W przypadku przydzielania różnym nadawcom tych samych częstotliwości służących do rozpowszechniania ich programów, opłaty za koncesje udzielone tym wnioskodawcom ustala się w wysokości proporcjonalnej do czasu, w jakim mogą używać częstotliwości do rozpowszechniania programu.

7. W przypadku udzielenia koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego na okres krótszy niż 7 lat lub programu telewizyjnego na okres krótszy niż 10 lat, opłata ustalona na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–6 podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu udzielonej koncesji.

8. W przypadku zmiany koncesji polegającej na usunięciu ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 lub 2, zwiększeniu maksymalnego dobowego czasu nadawania programu, zezwoleniu na rozpowszechnianie programu w nowy sposób lub zwiększeniu zasięgu rozpowszechnianego programu (zwiększeniu liczby potencjalnych odbiorców) opłata za zmianę koncesji podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu pozostałego do wygaśnięcia koncesji, po zaokrągleniu do pełnej liczby lat.

9. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w systemie analogowym wynosi 100% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–8.

10. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w systemie cyfrowym wynosi 25% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–8.

11. Jeżeli w całkowitym zasięgu rozpowszechniania programu radiowego nie znajduje się miasto o liczbie mieszkańców ponad 200 tysięcy, opłata za udzielenie lub zwiększenie zasięgu koncesji wynosi 80% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–10.

[1] § 9 ust. 2a dodany przez § 1 rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 26 marca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 58, poz. 541). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-01-01 do 2002-05-31

1. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu, który nie zawiera reklam i audycji sponsorowanych, wynosi 20% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–6.

2. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu, w którym reklamy zajmują nie więcej niż 2% dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 3 minuty w ciągu godziny, wynosi 50% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–6, a w przypadku kiedy reklamy zajmują nie więcej niż 7% dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 6 minut w ciągu godziny, opłata wynosi 75% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–6. [5]

3. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w sposób kodowany wynosi 75% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–5.

4. Zmniejszenie opłat określonych w ust. 1 i 2 nie dotyczy koncesji na rozpowszechnianie programu w sposób kodowany.

5. Jeżeli program, o którym mowa w ust. 3, pozostaje w części nie kodowany, opłata w odpowiedniej części ustalana jest na podstawie przepisów § 1–5.

6. W przypadku przydzielania różnym nadawcom tych samych częstotliwości służących do rozpowszechniania ich programów, opłaty za koncesje udzielone tym wnioskodawcom ustala się w wysokości proporcjonalnej do czasu, w jakim mogą używać częstotliwości do rozpowszechniania programu.

7. W przypadku udzielenia koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego na okres krótszy niż 7 lat lub programu telewizyjnego na okres krótszy niż 10 lat, opłata ustalona na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–6 podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu udzielonej koncesji.

8. W przypadku zmiany koncesji polegającej na usunięciu ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 lub 2, zwiększeniu maksymalnego dobowego czasu nadawania programu, zezwoleniu na rozpowszechnianie programu w nowy sposób lub zwiększeniu zasięgu rozpowszechnianego programu (zwiększeniu liczby potencjalnych odbiorców) opłata za zmianę koncesji podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu pozostałego do wygaśnięcia koncesji, po zaokrągleniu do pełnej liczby lat.

9. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w systemie analogowym wynosi 100% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–8.

10. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w systemie cyfrowym wynosi 25% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–8.

11. [6] Jeżeli w całkowitym zasięgu rozpowszechniania programu radiowego nie znajduje się miasto o liczbie mieszkańców ponad 200 tysięcy, opłata za udzielenie lub zwiększenie zasięgu koncesji wynosi 80% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–10.

[5] § 9 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 31 sierpnia 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 90, poz. 1007). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2001 r.

[6] § 9 ust. 11 dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 31 sierpnia 2000 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 90, poz. 1007). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2001 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-03-09 do 2000-12-31

1. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu, który nie zawiera reklam i audycji sponsorowanych, wynosi 20% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–6.

2. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu, w którym reklamy zajmują nie więcej niż 2% dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 3 minuty w ciągu godziny, wynosi 50% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–6.

3. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w sposób kodowany wynosi 75% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–5.

4. Zmniejszenie opłat określonych w ust. 1 i 2 nie dotyczy koncesji na rozpowszechnianie programu w sposób kodowany.

5. Jeżeli program, o którym mowa w ust. 3, pozostaje w części nie kodowany, opłata w odpowiedniej części ustalana jest na podstawie przepisów § 1–5.

6. W przypadku przydzielania różnym nadawcom tych samych częstotliwości służących do rozpowszechniania ich programów, opłaty za koncesje udzielone tym wnioskodawcom ustala się w wysokości proporcjonalnej do czasu, w jakim mogą używać częstotliwości do rozpowszechniania programu.

7. W przypadku udzielenia koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego na okres krótszy niż 7 lat lub programu telewizyjnego na okres krótszy niż 10 lat, opłata ustalona na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–6 podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu udzielonej koncesji.

8. W przypadku zmiany koncesji polegającej na usunięciu ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 lub 2, zwiększeniu maksymalnego dobowego czasu nadawania programu, zezwoleniu na rozpowszechnianie programu w nowy sposób lub zwiększeniu zasięgu rozpowszechnianego programu (zwiększeniu liczby potencjalnych odbiorców) opłata za zmianę koncesji podlega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu pozostałego do wygaśnięcia koncesji, po zaokrągleniu do pełnej liczby lat.

9. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w systemie analogowym wynosi 100% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–8.

10. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w systemie cyfrowym wynosi 25% opłaty ustalonej na podstawie przepisów § 1–7 i § 9 ust. 1–8.