history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2000-11-18

1. Zadania gmin, w ramach prac związanych ze spisem, obejmują:

1) należące do kompetencji organów gminy, w ramach zadań własnych i zadań zleconych, obowiązki zaktualizowania:

a) nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji nieruchomości,

b) ewidencji ludności,

c) oznakowania ulic i nieruchomości,

2) zadania zlecone z zakresu administracji rządowej zlecane niniejszą ustawą:

a) zaktualizowanie sporządzonych i przekazanych przez urząd statystyczny wykazów nieruchomości i mieszkań w zakresie:

– danych adresowych mieszkań i budynków,

– nazwiska i imienia głównego lokatora,

– liczby osób zameldowanych na pobyt stały i na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy w poszczególnych mieszkaniach,

– powierzchni użytkowanego gospodarstwa rolnego (działki rolnej)

oraz uzupełnienie tych wykazów o informacje dotyczące nazwy i adresu jednostki zarządzającej (administrującej) budynkiem,

b) zorganizowanie przeprowadzenia spisu na terenie gminy, w tym:

– delegowanie pracowników urzędu gminy do prac spisowych i na szkolenia organizowane przez urzędy statystyczne,

– nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych,

– przeprowadzenie szkolenia rachmistrzów spisowych,

– rozdział druków spisowych,

– nadzorowanie czynności spisowych,

– przyjmowanie od rachmistrzów spisowych formularzy spisowych,

– kontrola kompletności formularzy w obwodach spisowych oraz kontrola kompletności i poprawności zapisów na formularzach spisowych,

– uporządkowanie i przekazanie całości materiałów spisowych do wojewódzkiego biura spisowego.

2. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wzór wykazu nieruchomości i mieszkań, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a), zawierający wykaz informacji przewidzianych do aktualizacji i uzupełnienia przez gminy.

3. Nadzór merytoryczny nad realizacją zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2, sprawuje dyrektor urzędu statystycznego w województwie, na którego terenie znajduje się gmina.

4. Środki na wykonanie zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2, będą przekazywane gminom przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za pośrednictwem dyrektorów urzędów statystycznych sukcesywnie, w terminach umożliwiających realizację kolejnych etapów prac; ostateczne rozliczenie nastąpi w terminie do dnia 30 października 2002 r. [6]

[6] Art. 13 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 4 ustawy z dnia 9 września 2000 r. o zmianie ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2001 r. (Dz.U. Nr 93, poz. 1026). Zmiana weszła w życie 18 listopada 2000 r.

Wersja obowiązująca od 2000-11-18

1. Zadania gmin, w ramach prac związanych ze spisem, obejmują:

1) należące do kompetencji organów gminy, w ramach zadań własnych i zadań zleconych, obowiązki zaktualizowania:

a) nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji nieruchomości,

b) ewidencji ludności,

c) oznakowania ulic i nieruchomości,

2) zadania zlecone z zakresu administracji rządowej zlecane niniejszą ustawą:

a) zaktualizowanie sporządzonych i przekazanych przez urząd statystyczny wykazów nieruchomości i mieszkań w zakresie:

– danych adresowych mieszkań i budynków,

– nazwiska i imienia głównego lokatora,

– liczby osób zameldowanych na pobyt stały i na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy w poszczególnych mieszkaniach,

– powierzchni użytkowanego gospodarstwa rolnego (działki rolnej)

oraz uzupełnienie tych wykazów o informacje dotyczące nazwy i adresu jednostki zarządzającej (administrującej) budynkiem,

b) zorganizowanie przeprowadzenia spisu na terenie gminy, w tym:

– delegowanie pracowników urzędu gminy do prac spisowych i na szkolenia organizowane przez urzędy statystyczne,

– nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych,

– przeprowadzenie szkolenia rachmistrzów spisowych,

– rozdział druków spisowych,

– nadzorowanie czynności spisowych,

– przyjmowanie od rachmistrzów spisowych formularzy spisowych,

– kontrola kompletności formularzy w obwodach spisowych oraz kontrola kompletności i poprawności zapisów na formularzach spisowych,

– uporządkowanie i przekazanie całości materiałów spisowych do wojewódzkiego biura spisowego.

2. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wzór wykazu nieruchomości i mieszkań, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a), zawierający wykaz informacji przewidzianych do aktualizacji i uzupełnienia przez gminy.

3. Nadzór merytoryczny nad realizacją zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2, sprawuje dyrektor urzędu statystycznego w województwie, na którego terenie znajduje się gmina.

4. Środki na wykonanie zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2, będą przekazywane gminom przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za pośrednictwem dyrektorów urzędów statystycznych sukcesywnie, w terminach umożliwiających realizację kolejnych etapów prac; ostateczne rozliczenie nastąpi w terminie do dnia 30 października 2002 r. [6]

[6] Art. 13 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 4 ustawy z dnia 9 września 2000 r. o zmianie ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2001 r. (Dz.U. Nr 93, poz. 1026). Zmiana weszła w życie 18 listopada 2000 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-01-29 do 2000-11-17

1. Zadania gmin, w ramach prac związanych ze spisem, obejmują:

1) należące do kompetencji organów gminy, w ramach zadań własnych i zadań zleconych, obowiązki zaktualizowania:

a) nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji nieruchomości,

b) ewidencji ludności,

c) oznakowania ulic i nieruchomości,

2) zadania zlecone z zakresu administracji rządowej zlecane niniejszą ustawą:

a) zaktualizowanie sporządzonych i przekazanych przez urząd statystyczny wykazów nieruchomości i mieszkań w zakresie:

– danych adresowych mieszkań i budynków,

– nazwiska i imienia głównego lokatora,

– liczby osób zameldowanych na pobyt stały i na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy w poszczególnych mieszkaniach,

– powierzchni użytkowanego gospodarstwa rolnego (działki rolnej)

oraz uzupełnienie tych wykazów o informacje dotyczące nazwy i adresu jednostki zarządzającej (administrującej) budynkiem,

b) zorganizowanie przeprowadzenia spisu na terenie gminy, w tym:

– delegowanie pracowników urzędu gminy do prac spisowych i na szkolenia organizowane przez urzędy statystyczne,

– nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych,

– przeprowadzenie szkolenia rachmistrzów spisowych,

– rozdział druków spisowych,

– nadzorowanie czynności spisowych,

– przyjmowanie od rachmistrzów spisowych formularzy spisowych,

– kontrola kompletności formularzy w obwodach spisowych oraz kontrola kompletności i poprawności zapisów na formularzach spisowych,

– uporządkowanie i przekazanie całości materiałów spisowych do wojewódzkiego biura spisowego.

2. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wzór wykazu nieruchomości i mieszkań, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a), zawierający wykaz informacji przewidzianych do aktualizacji i uzupełnienia przez gminy.

3. Nadzór merytoryczny nad realizacją zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2, sprawuje dyrektor urzędu statystycznego w województwie, na którego terenie znajduje się gmina.

4. Środki na wykonanie zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2, będą przekazywane gminom przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za pośrednictwem dyrektorów urzędów statystycznych sukcesywnie, w terminach umożliwiających realizację kolejnych etapów prac; ostateczne rozliczenie nastąpi w terminie do 30 października 2001 r.